Czym powinny się kierować sklepy podczas wyboru firmy kurierskiej?
Spis treści
Wszystkie pytania dotyczące sprzedaży elektronicznej sprowadzają się do jednej prostej zasady: wybierz dobrego przewoźnika. Większość zależy od tego, czego oczekujesz od swojego biznesu oraz jakie potrzeby masz Ty i Twój klient. Sprawdź kilka możliwości wyboru firmy kurierskiej i spróbuj wybrać najlepsze dla siebie rozwiązanie.
GlobKurier.pl
GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.
Pierwszą kwestią, decydującą o wyborze przewoźnika na pewno jest fakt, czy jesteś producentem czy tylko dystrybutorem towarów. Jeśli jesteś producentem, czyli na przykład produkujesz meble, oprócz tego, że możesz wysyłać towary bezpośrednio do Klienta, prawdopodobnie chcesz także transportować je do kontrahentów, czyli innych sklepów lub hurtowni. W takiej sytuacji najlepiej wybrać jednego sprawdzonego przewoźnika, który pozwoli Ci na stały, bezpieczny transport produktów. Nieco inaczej wygląda ta kwestia, jeśli działasz na zasadach dropshipping’u, czyli magazynowania produktów z pomocą firmy zewnętrznej, która jednocześnie zajmuje się transportem do klientów za Ciebie.
Ale co w przypadku, jeśli sprzedajesz towary tylko przez Internet, nie korzystasz z dropshipping’u i nie posiadasz sklepu stacjonarnego? Wtedy najlepiej wybrać nie tylko jednego przewoźnika, tak by konsument mógł wybrać transport odpowiedni dla siebie. Wielu klientów wybiera obecnie doręczenia do punktów, czyli tzw. Click & Collect (zobacz tu). Dlatego właśnie warto skupić się na tym, czego potrzebuje twój klient.
Zatem z czego warto skorzystać? Oprócz transportu kurierem, daj możliwość zamawiania produktów do paczkomatów lub innych punktów odbioru. Ponadto kurierzy za dodatkową opłatą udostępniają obecnie możliwość dostawy w soboty, czy nawet tego samego dnia (SameDay), co również może wybrać Twój klient i może wpłynąć na jego decyzję zakupu (więcej tutaj).
Sukces sprzedaży to nie tylko jakość produktów
Warto uświadomić sobie, że wybór odpowiedniego przewoźnika jest również jednym z najważniejszych czynników, który pozwoli Ci na prawidłowe funkcjonowanie Twojego sklepu i osiągnięcie sukcesu. Klient decyduje się na zakup nie tylko dlatego, że interesują go Twoje produkty, ale także zwraca ogromną uwagę na to, w jaki sposób jest obsługiwany i czy ten sposób jest dla niego wygodny.
Dlatego tak ważne jest, aby nie oszczędzać na logistyce, ale też mądrze ją zautomatyzować. Wielokrotnie pisaliśmy już o delivery automation (sprawdź) i o tym, co możesz zrobić, aby usprawnić procesy logistyczne. Zanim jednak zaczniesz wdrażać wszystkie procesy, chcąc wybrać odpowiednich przewoźników, skonsultuj się z operatorem logistycznym. GlobKurier.pl pomoże dopasować kuriera do Twoich usług i dodatkowo zagwarantuje Ci obsługę reklamacyjną, Dzięki temu w przypadku uszkodzenia paczki podczas transportu, nie musisz nawet kontaktować się z przewoźnikiem.
Śledź nowości
Ponadto warto na bieżąco monitorować i odnosić się do tego, jakie kierunki są najczęściej wybierane przez klientów oraz jakie produkty najchętniej zamawiają. Takie dane również pomogą Ci w podjęciu decyzji i zoptymalizowaniu logistyki w swoim sklepie. Jednocześnie informacje te nie powinny być jedynym wyznacznikiem, ponieważ to, co dzisiaj odpowiada klientowi nie oznacza wcale, że będzie odpowiadało mu jutro. Dlatego tak ważne jest również, by śledzić bieżące trendy w logistyce. Nie stroń zatem od konferencji, debat oraz innych wydarzeń, na których nie tylko dowiesz się nieco o nowościach w branży, ale być może poznasz nowego kontrahenta?
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl