GLOBKURIER POMOC
Płatności za usługi
Opłacenia zamówienia można dokonać w piątym kroku formularzu zamówienia, oznaczonym nagłówkiem „Płatność”. Płatności mogą być dokonywane w następujących formach:
przelewu bankowego,
płatnością online,
z konta prepaid,
kartą płatniczą.
Cenę przesyłki sprawdzisz, wpisując jej wymiary, wagę, kraj nadania i odbioru na stronie szybkiej wyceny. Tam pojawią się dostępne oferty, różnych firm kurierskich. Dzięki temu możesz porównać ceny przewoźników i wybrać najlepszą ofertę dla siebie. Podane ceny nie zawierają żadnych ukrytych opłat. Na stronie widoczne są ceny netto i brutto.
Dokładamy wszelkich starań, aby ceny w GlobKurier były jak najkorzystniejsze. Swoją przesyłkę lub paletę możesz wycenić, wchodząc w zakładkę szybka wycena.
Głównymi czynnikami, które wpływają na cenę frachtu morskiego drobnicowego są:
– waga, wymiary, objętość ładunku,
– kierunek transportu,
– niepiętrowalność towaru,
– specyfika ładunku.
Pozostałe aspekty, które mają wpływ na końcową wycenę frachtu morskiego, to:
– okres w roku, w którym nadajesz ładunek,
– opłaty dodatkowe.
Więcej na temat czynników wpływających na kształtowanie się cen frachtu morskiego przeczytasz w artykule na naszym blogu.
Jako klient biznesowy, który wysyła miesięcznie więcej niż 20 przesyłek, możesz się z nami skontaktować w celu wynegocjowania lepszych stawek. Również w przypadku wysyłek wymagających indywidualnej wyceny, takich jak fracht morski, niektóre przesyłki niestandardowe ceny mogą być negocjowane.
ang. Cash on Delivery
Rodzaj przesyłki kurierskiej, za którą płacisz przy odbieraniu paczki kurierowi.
Płatność za pobraniem jest usługą dodatkową. Można ją wykupić podczas składania zlecenia na transport przesyłki. Co ważne – koszt usługi różni się w zależności od wybranego przewoźnika! Pamiętaj, że przesyłka za pobraniem musi być ubezpieczona.
W razie wysyłania przez Zleceniodawcę przesyłek COD ”za pobraniem”, Zleceniobiorca zwróci pobrane od Odbiorcy przesyłki kwoty w terminie 21 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego po odebraniu przesyłki przez Odbiorcę.
W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 30 dni „za pobraniem” – zwrot w ciągu 30 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.
W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 14 dni „za pobraniem” – zwrot w ciągu 14 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.
W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 7 dni „za pobraniem” – zwrot w ciągu 7 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.
W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 3 dni”za pobraniem” – zwrot w ciągu 3 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.
W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 1 dzień „za pobraniem” – zwrot w ciągu 1 dnia roboczego liczonego od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.
Serwis GlobKurier.pl udostępnia kilka popularnych możliwości płatności oraz rozliczania zakupu usług kurierskich. Nasz system zamawiania usługi kurierskiej składa się z 6 kroków, a 5 z nich jest wybór sposobu płatności.
Przelew bankowy zwykły
Przelew bankowy online
Płatność kartą online
Płatność z konta prepaid
Płatność odroczona
Faktura jest wystawiona za każdą usługę, niezależnie czy jest to firma, czy osoba prywatna.
W przypadku przelewu bankowego online jest wystawiana najpierw faktura proforma (może być do każdego zlecenia, nie raz na tydzień) i na podstawie tego dokumentu jest wystawiana faktura VAT.
Na fakturze znajduje się informacja, z jakiego tytułu została ona wystawiona.
FZOF – za płatność odroczoną wystawiana raz w tygodniu
FPRO – po wystawionej wcześniej proformie
FPRE – za płatność prepaid
FREZ – za płatność prepaid zbiorcza
FZOD –faktura wystawiona na odbiorcę w przypadku wybrania usługi Na Koszt Odbiorcy
FKS – korekta do faktrury
FVSZ – faktura wystawiona za zwrot do nadawcy
FSZ – faktura za anulacje zlecenia
W zależności od usług i rodzaju płatności:
Przy płatności przelewem bankowym lub online wystawiona zostaje faktura pro forma, na podstawie której klient zobowiązany jest uiścić płatność. Po zaksięgowaniu płatności otrzymasz fakturę za zlecenie.
W przypadku płatności odroczonej – faktury zbiorcze wystawiane są w poniedziałek, z reguły w godzinach porannych, a także pierwszego dnia miesiąca. Okres rozliczeniowy zwykle wynosi tydzień.
Dla przesyłek NKO (na koszt odbiorcy) faktura jest wystawiana na dane odbiorcy podane w zleceniu, po doręczeniu i zaksięgowaniu płatności od przewoźnika.
Faktury za usługi dodatkowe wystawiane zostają po otrzymaniu informacji o skorzystaniu z usług towarzyszących.
Płatność odroczona jest włączona po podpisaniu umowy.
Wymogiem włączenia jest zrealizowanie dwóch wpłat na przedpłatę za zlecenia.
W tym przypadku skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta, by skorygować błędne dane.
Klienci, którzy podpisali umowę dotyczącą stałej współpracy z Globkurier.pl, mogą dokonywać rozliczeń za pomocą wystawianych okresowo faktur za złożone zlecenia usług kurierskich. Faktura wystawiana jest zbiorczo raz w tygodniu na wszystkie zlecenia.
Aby uzyskać więcej informacji bądź zgłosić chęć podpisania umowy, proszę skontaktować się z nami pod adresem kontakt@globkurier.pl
Konto prepaid to jeden ze sposobów płatności w serwisie Globkurier.pl tuż obok takich możliwości jak przelew bankowy zwykły, przelew bankowy online czy płatność kartą online. Możliwość opłacenia zamówienia z konta prepaid możliwa jest wyłącznie dla użytkowników posiadających konto. Opłata za wypłatę środków z prepaid – 9,99 PLN/NETTO.
Zaloguj się w serwisie Globkurier.pl i przejdź do panelu klienta. W oknie głównym, w widocznej sekcji moje finanse kliknij przycisk doładuj i dokonaj wpłaty.
Podczas składania zamówienia w punkcie zatytułowanym Płatność należy wybrać z dostępnych opcji formę płatności – konto prepaid. Jeżeli na koncie znajdują się odpowiednie środki zamówienie zostanie w ten sposób opłacone.