GLOBKURIER POMOC
Twoja przesyłka
U góry paczki naklej etykietę/list przewozowy wygenerowany zgodnie ze złożonym zleceniem (otrzymasz go na e-mail po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym lub możesz pobrać go ze swojego Panelu Klienta). Jeśli to konieczne naklej oznaczenia np. „GÓRA/DÓŁ”, „UWAGA! NST”, „SZKŁO/KRUCHE”
Pamiętaj! Taka przesyłka jest traktowana jako NIESTANDARDOWA z uwagi na ręczne sortowanie.
Pamiętaj o usunięciu wszelkich starych etykiet/oznaczeń.
Śledzenie przesyłki jest bardzo łatwe, wystarczy, że na stronie: https://www.globkurier.pl/tracking wpiszesz numer GK przesyłki, który możesz znaleźć w panelu klienta oraz w mailach dotyczących przesyłki.
W przypadku gdy numer nie jest odnaleziony, bardzo proszę o kontakt z Biurem Obsługi Klienta, możliwe, że dana spedycja, operator nie udostępnia trackingu online i konieczne jest zapytanie bezpośrednio spedytora.
Serwis GlobKurier.pl daje możliwość monitorowania przesyłki. Wchodząc na stronę: https://www.globkurier.pl/tracking możesz dowiedzieć się, gdzie obecnie znajduję się Twoja przesyłka. Czy została zarejestrowana w serwisie, jest w transporcie, magazynie lub trafiła już do odbiorcy.
W celu weryfikacji poprawności statusu bardzo prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta: kontakt@globkurier.pl
Czasami statusy są aktualizowane z opóźnieniem przez przewoźnika.
Sposób obliczania kosztów przesyłki: Cena netto za przesyłkę + opłata paliwowa* + usługi dodatkowe + VAT
Zlecenie można anulować samodzielnie w Panelu Klienta, powoduje to automatyczny zwrot pieniędzy nawet tego samego dnia. Zwrot dokonuje się tą samą metodą, co zapłacono. Można także zgłosić to do naszych pracowników na adres: kontakt@globkurier.pl i wtedy pracownik anuluje przesyłkę – zwrot także wykonuje się automatycznie.
Szczegółowy wykaz przedmiotów, istot żywych oraz innych, których przesyłanie jest zabronione:
1. Gotówka, papiery wartościowe, inne dokumenty o charakterze płatniczym;
2. Przedmioty wartościowe:wyroby jubilerskie,dzieła sztuki,antyki,numizmatyki;
3. Broń i amunicja;
4. Artykuły szybko psujące się, wymagające specjalnych warunków przewozu;
5. Towary chemiczne i biologicznie aktywne;
6. Zwierzęta, szczątki ludzkie i zwierzęce;
7. Narkotyki i substancje psychotropowe;
8. Leki wymagające specjalnych warunków przewozu;
9. Inne towary, które swoimi właściwościami mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia osób mających z nimi styczność, bądź mogące uszkodzić lub zniszczyć inne przesyłki;
10. Inne towary, których przewóz jest zabroniony na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
Wysokość opłaty paliwowej zależy od wybranego przewoźnika. Jest doliczana do podstawowej stawki za transport. Opłatą nie są naliczane usługi dodatkowe. Aktualne stawki opłat paliwowych: https://www.globkurier.pl/faq/oblicz-koszty-przesylki
Czas dostarczenie przesyłki w zależności od wybranej usługi i gabarytów przesyłki zazwyczaj wynosi od 24h do 72h.
Ogólne założenia określają przesyłkę niestandardową jako paczkę o nieregularnych, cylindrycznych kształtach.Tego typu pakunek może składać się z wielu części, posiadać wystające elementy lub przekraczać standardowy rozmiar. W zależności od Przewoźnika – definicja elementu niestandardowego brzmi różnie.
Maksymalna waga wysyłanej paczki wynosi 1200 kg [paleta], natomiast maksymalna długość paczki dłużycowej wynosi 6,20 m. Jednak wymiary mogą różnić się w zależności od wybranego przewoźnika.
Pozostałe transporty wyceniamy indywidualnie.
Napisz do Nas kontakt@globkurier.pl
Przewoźnik nalicza dodatkowe opłaty po przyjęciu przesyłki do realizacji w następujących przypadkach:
1. Gdy wymiary lub waga są większe od zadeklarowanych. Jeżeli zweryfikowane wymiary dodatkowo przekroczą ograniczenia danego przewoźnika, dodatkowa opłata może znacząco wzrosnąć.
2. Gdy przesyłka została zapakowana niezgodnie z wytyczonymi standardami, a podczas składania zamówienia nie wykupiono dodatkowej usługi, jaką jest przesyłka niestandardowa.
3. Gdy nadawca wyda przesyłkę na palecie, a w zleceniu była przesyłka paczkowa.
4. Gdy przesyłka nie może zostać dostarczona np. z powodu nieobecności odbiorcy i jest przechowywana na magazynie.
5. Gdy przesyłka została zwrócona do nadawcy lub nastąpiło jej przeadresowanie.
6. Gdy przesyłka jest niepiętrowanlna, a podczas składania zamówienia nie została wykupiona taka opcja dodatkowa.
7. Gdy nadawca nie przykleił do przesyłki listu przewozowego, który otrzymał, a zamiast tego wypisał list ręcznie przy kurierze, korzystając przy tym ze specjalnych bloczków. (Nie dotyczy usługi kurier GLS z wydrukowaną etykietą)
8. Gdy kurier wykonana tzw. pusty przejazd, czyli przyjedzie po przesyłkę, która nie zostanie mu wydana lub podczas doręczenia przesyłki nie zastanie odbiorcy.
9. Gdy kurierowi nie udało się dwukrotnie dostarczyć przesyłki i dokonuję trzeciej próby dostarczenia.
10. Gdy przesyłka dostarczana jest do osoby prywatnej (tylko niektóre firmy kurierskie).
Wysokości dopłaty oraz jej powód pojawienia się, zależy od wybranej firmy kurierskiej.
Niektórzy przewoźnicy mają możliwość zmiany godzin odbioru przesyłki, jednak zależy to od lokalizacji. Bardzo prosimy o kontakt mailowy w celu zweryfikowania możliwości – kontakt@globkurier.pl
W celu unikania kosztów związanych z przeadresowaniem przesyłki najlepiej anulować zlecenie i złożyć nowe z poprawnymi danymi.
Jeśli chcesz zadzwonić do kuriera, możesz skorzystać z dwóch sposobów na zdobycie jego numeru:
✔️ Zrób zgłoszenie na stronie GlobKurier.pl i podaj numer zamówienia GK lub
✔️ Napisz do nas maila na adres kontakt@globkurier.pl
Pamiętaj! Nie każdy przewoźnik udostępnia numery swoich kurierów. W GlobKurier.pl możemy dla Ciebie uzyskać do przewoźnika:
InPost
GLS
Hellmann
DPD
SUUS
RABEN
Jeśli po całym dniu oczekiwania kurier nie pojawił się u Ciebie, koniecznie podejmij następujące kroki:
✔️ Sprawdź dokładnie skrzynkę mailową (również SPAM) – być może przewoźnik wysłał informację o opóźnieniu kuriera.
✔️ Sprawdź status przesyłki za pomocą kodu śledzenia tutaj: https://www.globkurier.pl/tracking
Jeśli sprawdziłeś powyższe punkty i nadal nie udało Ci się zlokalizować kuriera, skontaktuj się z nami i zgłoś interwencję. Możesz to zrobić na kilka prostych sposobów:
✔️Przez formularz na naszej stronie: https://www.globkurier.pl/kontakt
✔️Mailowo pod adresem: kontakt@globkurier.pl
✔️Telefonicznie pod numerem: +48 22 300 16 21 w godzinach: 7:30-17:00
Możesz również skorzystać z opcji dostępnych w Twoim panelu klienta na stronie GlobKurier.pl: https://www.globkurier.pl/dashboard/panel/order/list/:
✔️Samodzielnie ponów odbiór przesyłki lub
✔️Anuluj zamówienie, jeśli nie chcesz dłużej czekać.
Waga wolumetryczna nie jest wagą rzeczywistą przesyłki, to wartość obliczana na podstawie wszystkich wymiarów przesyłki (długość x szerokość x wysokość). Otrzymana w ten sposób objętość dzielona jest przez odpowiedni współczynnik przelicznikowy wagi objętościowej. Taki przelicznik może się różnić zależenie od firmy kurierskiej.
Wagę wolumetryczną najczęściej stosuje się w przypadku przesyłek o dużych rozmiarach, ale mimo to są lekkie. Większość firm kurierskich bierze pod uwagę wyższą wagę.