Menu

GLOBKURIER POMOC

Jak zamówić kuriera w Globkurier.pl?

Wszystkie informacje odnośnie realizacji zleceń i prac przewoźników zebrane w jednym miejscu
Jak zamówić kuriera w Globkurier.pl?

Zamawianie kuriera jest niezwykle proste. Po określeniu wymiarów przesyłki i wpisania ich do wyszukiwarki system wygeneruje dla Ciebie listę rekomendowanych kurierów. Jak tylko wybierzesz optymalnego kuriera dla swojego nadania, przejdziesz do procesu zamówienia usługi kurierskiej, gdzie zostaniesz poproszony o określenie zawartości przesyłki i wybranie opcji dodatkowych.

Dowiedz się więcej.

Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?

Pracownicy firm kurierskich standardowo pracują w godzinach od 8 do 18. Trzeba jednak uwzględnić to, że rano muszą zebrać zamówienia oraz ułożyć sobie plan trasy. Z tego powodu najwcześniejsza godzina, w jakiej można spodziewać się kuriera to 9 rano. W większości przypadków odbiór przesyłki od Klienta realizowany jest w godzinach południowych bądź popołudniowych.

Niektórzy przewoźnicy przy składaniu zamówienia dają możliwość ustalenia daty, a także minimum 4-godzinnego przedziału czasowego, w jakim kurier zjawi się po przesyłkę.

Dowiedz się więcej.

Jakie są dostępne terminy doręczeń przesyłek?

Możesz wybierać spośród opcji dodatkowych jak doręczenie terminowe do określonej godziny. Dodatkowo możesz ustalić preferowany czas nadania, jeśli chcesz, aby przesyłka była odebrana w konkretnym terminie. Jeżeli masz firmę która nadaje codziennie ponad 10 przesyłek, określ stałe godziny odbiorów dla optymalizacji czasu dostawy.

Czy można zamówić kuriera, aby przyjechał na następny dzień roboczy?

Składając zamówienie wybiera się  datę nadania przesyłki.
Jednak może ona ulec zmianie, co spowodowane jest zaksięgowaniem wpłaty.

Nie będzie mnie w domu podczas wizyty kuriera. Co zrobić?

W wybranym przy składaniu zamówienia przedziale godzinowym pod wskazanym adresem powinna znajdować się osoba, która może przekazać przesyłkę kurierowi. W nagłych przypadkach, gdy nadawca musiał opuścić podany w zamówieniu adres, wskazane jest by miał przy sobie włączony telefon. Kurier nie zastając nikogo pod wskazanym adresem, może próbować skontaktować się z nadawcą. Kurierom również zależy na tym, by przesyłka została terminowo odebrana. 

Pamiętaj! W przypadku nieobecności prosimy niezwłocznie o informacje do BOK GlobKurier na adres mailowy kontakt@globkurier.pl. Kurier może naliczyć dodatkową opłatę za pusty podjazd.

Dlaczego kurier nie przyjechał po paczkę?

Może być kilka powodów, przez które kurier nie odebrał przesyłki. Częstym jest zbyt duże obciążenie kierowców, szczególnie w okresie świątecznym. Duży ruch w magazynach czy na drogach może bezpośrednio wpłynąć na opóźnienie planowanej wizyty kuriera. Korki, złe warunki pogodowe również mogą wpłynąć na czas odbioru paczki.

Gdy kurier nie przyjedzie odebrać przesyłki skontaktuj, się z Biurem Obsługi Klienta GlobKurier na: kontakt@globkurier.pl w celu wyjaśnienia sytuacji i ustalenia nowego terminu odbioru.

Czy kurier będzie dzwonił?

Kurier nie ma w obowiązku kontaktu przed odbiorem przesyłki. Jeżeli jednak kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, może próbować się skontaktować z nadawcą/odbiorcą. Kurierom również zależy na tym, by przesyłka została terminowo odebrana.

 

Czy mogę zadzwonić do kuriera?

Nie każdy przewoźnik udostępnia numery telefonów kuriera. W celu weryfikacji tej informacji należy skontaktować z działem BOK: kontakt@globkurier.pl

 

Czy mogę zamówić kuriera telefonicznie?

Niestety nie przyjmujemy zleceń telefonicznie, ale Nasze Biuro Obsługi Klienta chętnie pomoże w przy składaniu takiego zamówienia.  

Zapraszamy zatem do kontaktu telefonicznego: +(48) 22 300 16 21

Co zrobić, gdy kurier spóźnia się po odbiór przesyłki?

Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta GlobKurier (kontakt@globkurier.pl) lub telefoniczne: +48 22 300 16 21. Nasz specjalista wyjaśni sytuacje bezpośrednio u przewoźnika.

Czy muszę coś drukować?

Tak, należy wydrukować stosowne dokumenty przewozowe, bez których kurier nie może odebrać od nas paczki, np. list przewozowy. Z przygotowania dokumentów przewozowych zwalnia nas opcja: kurier z wydrukowaną etykietą, którą możesz wybrać podczas nadawania przesyłki.

Dowiedz się więcej.

Czy mogę zamówić kuriera z wydrukowanym listem przewozowym?

Tak. W naszej ofercie dostępny jest kurier DHL z wydrukowaną etykietą. Kurier z wydrukowaną etykietą jest usługą dodatkową, która należy wybrać w formularzu zamówienia. Koszt tej usługi to 1,50 zł. Kuriera DHL z gotowym listem przewozowym można zamówić w ramach usług krajowych. Kurier DHL przyjedzie z dokumentami przewozowymi na następny dzień roboczy.

Dowiedz się więcej.

Czym jest list przewozowy?

List przewozowy to dokument, na podstawie którego Przewoźnik wykonuje zlecenie doręczenia przesyłki do odbiorcy. List przewozowy potwierdza zawarcie umowy na wykonanie usługi kurierskiej. Nadawca jest zobowiązany do wydrukowania powyżej opisanego listu i przekazania kurierowi odbierającemu przesyłkę / naklejenia go na paczkę. List przewozowy zawiera co najmniej: nazwę i adres Zleceniodawcy lub/i nadawcy, dokładny adres, miejsce dostarczenia przesyłki, określenie rzeczy, masy, sztuk przesyłki, sposób opakowania i oznaczenia oraz adres i nazwę Zleceniobiorcy.

Pamiętaj! W przypadku braku wydrukowania listu przewozowego mogą wystąpić opłaty dodatkowe. List ręczny jest związany z dodatkową opłatą 9,99 PLN/NETTO.

Dowiedz się więcej.

Jak wydrukować list przewozowy?

List przewozowy jest generowany każdorazowo przez serwis GlobKurier.pl. Po dokonaniu i zaksięgowaniu wpłaty nadawca otrzymuje go na wskazany adres e-mail. Listy przewozowe możesz pobrać również, logując się na swoje konto użytkownika GlobKurier.pl. Po prawej stronie w kategorii -> Moje przesyłki znajdziesz zakładkę -> Listy przewozowe.

Kiedy otrzymam list przewozowy?

Dokumenty niezbędne do transportu zostaną dostarczone na wskazany przy składaniu zlecenia adres e-mail do nadawcy i zleceniodawcy przed nadaniem wysyłki, ale po uregulowaniu opłat.

Nie otrzymałem listu przewozowego. Co zrobić?

Jeżeli nie otrzymałeś listów przewozowych możliwe, że Twoja wpłata nie została jeszcze zaksięgowana. Dokumenty przewozowe za każdym razem przesyłamy na wskazany przez nadawcę adres e-mail. Sprawdź, czy wiadomość nie trafiła do folderu Spam. Dokumenty możesz pobrać również, logując się na swoje konto użytkownika w GlobKurier.pl.

Pamiętaj! W przypadku wpisania dodatkowych informacji w polu UWAGI przy składaniu zamówienia może wystąpić opóźnienie w przesłaniu dokumentów transportowych.

Na liście przewozowym jest błąd. Co zrboić?

Jeżeli paczka nie została, odebrana przez kuriera, należy pilnie skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Pracownik wprowadzi duplikat zlecenia, zmieniając pomyłkę w liście.
W przypadku, gdy przesyłka już została odebrana przez kuriera, konieczne będzie przeadresowanie przesyłki (jest to usługa dodatkowa płatna).

Skąd pobrać inne dokumenty przewozowe?

W przypadku jeżeli do przesyłki są potrzebne dodatkowe dokumenty będą one dołączone do maila wysyłanego z etykietą.

Następnie w kategorii -> Moje przesyłki wybierz opcję -> Dodatkowe dokumenty przewozowe. Znajdziesz tam wzory dokumentów krajowych i międzynarodowych, a także etykiety ostrzegawcze.

Czy muszę wychodzić z domu, żeby nadać przesyłkę?

Wszystkie kroki możesz przejść, nie wychodząc z domu. Nie musisz stać w korkach, kolejkach i tracić czasu na niepotrzebny stres z tym związany. Z GlobKurier paczkę nadajesz przez internet, nie musisz podpisywać umów i wypełniać druczków. Wystarczy, że po dokonaniu płatności wydrukujesz list przewozowy i nakleisz go na przesyłkę. Korzystanie z GlobKurier jest bardzo proste.

Dowiedz się więcej.

Mam firmę i dużo wysyłam, czy otrzymam atrakcyjniejsze stawki na usługi?

Jeśli chcesz otrzymać najniższe stawki za wysyłki, skontaktuj się z nami, a dopasujemy ofertę odpowiednio do Twoich potrzeb wysyłkowych. Pamiętaj, że w naszej ofercie masz możliwość korzystania z usług bez konieczności podpisywania umów.

Pamiętaj też, że GlobKurier może zaoferować Twojej firmie dużo więcej niż usługi kurierskie. Dla naszych klientów biznesowych mamy narzędzia do integracji platform sklepowych i aukcyjnych, dzięki czemu zautomatyzujesz cały proces logistyczny, oszczędzając czas i pieniądze.

Napisz: biznes@globkurier.pl

Dodatkowo informujemy, iż po zalogowaniu się jako firma, użytkownik już ma zrabatowaną ofertę.

Jak sprawnie nadać paczki korzystając z szablonów przesyłek?

Szablony przesyłek to narzędzie ułatwiające zarządzanie zamówieniami. Raz zapisany szablon przesyłki, dostępny jest w rozwijanej liście na stronie głównej serwisu. Funkcjonalność ta umożliwia określenie parametrów dla wybranych odbiorców i rodzajów paczek. Dzięki tej funkcjonalności będą mogli Państwo zdefiniować rodzaj przesyłki, jej wagę, wymiary, a także odbiorcę docelowego.

Informacje z wcześniej  przygotowanego szablonu będą zaciągane automatycznie i nie będą musieli Państwo wpisywać ręcznie danych dla każdej pojedynczej przesyłki.

INSTRUKCJA TWORZENIA SZABLONU

1.Zaloguj się na stronie GlobKurier.pl i wyszukaj ofertę przewoźników

2.Rozwiń przycisk pod zamówieniem i dodaj nowy szablon

3.Przejdź na stronę główną Wybierz interesujący szablon na witrynie i zatwierdź wybór

4.Wprowadź dane odbiorcy i nadawcy. 

Jak skorzystać ze stałych godzin odbioru?

Jeśli regularnie wysyłasz co mniej 10 paczek dziennie, możesz skorzystać ze stałych godzin odbioru. Sam wybierasz termin, w którym kurier będzie odbierał od Ciebie przesyłki.
Aby skorzystać ze stałych godzin odbioru, napisz mail do Biura Obsługi Klienta (kontakt@globkurier.pl) o tytule: Stały Odbiór. W treści maila podaj adres, z jakiego mają być odbierane przesyłki oraz preferowaną firmę kurierską.
Wzór maila:
Adres: kontakt@globkurier.pl
Tytuł: Stały Odbiór
Treść: Adres odbioru przesyłek, preferowana firma kurierska.
Biuro Obsługi Klienta po ustaleniach szczegółów z przewoźnikiem przekaże Ci wszystkie informacje dotyczące realizacji stałych odbiorów.

Nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie?