Zwroty produktów
Jeśli jesteś sprzedawcą
Prowadzisz sprzedaż online produktów? Pomożemy w optymalizacji procesu zwrotu. Posiadamy 500 punktów odbioru co pozwoli na szybkie nadanie przesyłki.
Swój zaoszczędzony czas możesz poświęcić na rozwój firmy.
Twój klient chce dokonać zwrotu towaru? Wystarczy, że nadasz przesyłkę, a my zajmiemy się całą resztą. GlobKurier to sprawdzone firmy kurierskie. Dopilnujemy, aby nadanie przesyłki zwrotnej dla Twojego klienta odbyło się sprawnie i bezstresowo.
Jeśli jesteś klientem
Kupiłeś produkt i chcesz go zwrócić? Dokonaj szybkiej wyceny przesyłki. Opłać przesyłkę a następnie nadaj ją. Nasz firma zajmie się całą resztą. Dopilnujemy aby nadana przesyłka sprawnie i bezpiecznie dotarła do adresata. Zaoszczędzisz również czas i pieniądze.
Jak dokonać zwrotu?
Kupiłeś produkt i chcesz go zwrócić?
1. Dokonaj szybkiej wyceny przesyłki.
2. Opłać przesyłkę.
3. Nadaj przesyłkę.
4. W przypadku zwrotów międzynarodowych możesz skorzystać z opcji nadania przesyłki zwrotnej na przewoźniku Fedex nadając przesyłkę w jednej z placówek dostępnych pod linkiem https://local.fedex.com/pl
Nasza firma zajmie się całą resztą. Dopilnujemy, aby nadana przesyłka sprawnie i bezpiecznie dotarła do adresata. Zaoszczędzisz również czas i pieniądze. Przesyłkę możesz:
1. Przesłać kurierem.
2. Nadać w 1 z 500 pkt. odbioru.
3. Nadać pocztą.
Termin odstąpienia od umowy
Termin na odstąpienie od umowy wynosi 14 dni. Nie jest wymagane wskazywanie jakichkolwiek przyczyn
mających uzasadniać odstąpienie i nie mają one znaczenia dla skuteczności oświadczenia.
Jak liczyć termin?
Dla umów obejmujących dostarczenie rzeczy, termin liczymy od objęcia rzeczy w posiadanie przez
konsumenta – czyli od daty odbioru przesyłki, a nie od daty zawarcia umowy czy też jej przekazania
przez sprzedawcę przewoźnikowi. Dla umów dotyczących usług lub treści cyfrowych, termin liczy się od
dnia zawarcia umowy.
Dla zachowania terminu wystarczy samo wysłanie oświadczenia przed jego upływem; nie musi ono
zatem dotrzeć do sprzedawcy w terminie 14 dni.
Formy oświadczenia o odstąpieniu
Forma, w której można złożyć oświadczenie o odstąpieniu jest dowolna. Konsumentowi nie można
narzucić formy złożenia oświadczenia. Może zatem ono być złożone na piśmie, elektronicznie, a nawet
ustnie.
Korzystanie z rzeczy przed odstąpieniem od umowy
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, jeżeli korzystał z niej w sposób
wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Przedsiębiorca musi poinformować konsumenta o przysługującym mu prawie do odstąpienia zanim
konsument zostanie związany umową. Informacja musi być przekazana w sposób jasny, zrozumiały i
Brak realizacji ww. obowiązku wiąże się z daleko idącymi konsekwencjami. W przypadku braku
informacji, konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 12 miesięcy, a nie 14 dni. Dodatkowo,
konsument nie pouczony o możliwości odstąpienia od umowy nie podnosi odpowiedzialności za
zmniejszenie wartości wynikające z korzystania z rzeczy.
Wyłączenia stosowania prawa do odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy zawartej przez Internet nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
umów:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy.
Wysyłasz regularnie?
Chcesz wysyłać paczkę, paletę, fracht?