Opakowania w logistyce
Dobranie odpowiedniego opakowania jest jedną z najważniejszych czynności, aby bezpiecznie przetransportować ładunek. Stanowi ono istotną rolę pomiędzy sprzedającym a kupującym. W artykule „Opakowania w Logistyce” autorzy Damian Musiał – Product Specialist i Karolina Chwolek – Marketing Specialist z GlobKurier.pl poruszają kwestie – czym tak naprawdę jest opakowanie? W jaki sposób wypełnić przesyłkę? Udzielają również informacji dotyczących nakładów finansowych na produkcję opakowań w przeliczeniu na jednego mieszkańca.
Spis treści
Opakowanie – czy tylko karton?
Pojęcie opakowania bardzo często rozumiemy w kontekście zewnętrznej warstwy, w środku której znajduje się produkt. Według specjalistów GlobKurier.pl pełni ono kluczową rolę w procesie logistycznym łańcucha dostaw. Wskazują oni, że głównym celem wykorzystywania opakowania jest jego zabezpieczenie i dostarczenie finalnego dobra klientowi, w nienaruszonym stanie. Nie musi być ono być jednak tylko kartonem, a samą istotną rzeczą jest również odpowiednie wypełnienie wnętrza takiej przesyłki i odpowiedni unboxing experience dla kupującego.
Wypełnienie przesyłki
W artykule podkreślono, że obecnie wzrasta trend wysyłania paczek przez indywidualnych klientów. W związku z tym autorzy wskazują na, fakt, że prawidłowe i staranne opakowanie przesyłki leży po stronie wysyłającego. Kluczowe w tym wypadku, jest zadbanie o to, aby zaznajomić się z ofertą i specyfiką firmy transportowej względem realizowanych przesyłek. Kolejno oszacować trzeba: wagę, kształt, kruchość i delikatność wysyłanej paczki. Co więcej, istotne jest przygotowanie materiału, dzięki któremu nasza przesyłka nie zostanie naruszona.
Autorzy wskazują na cztery praktyczne zasady ułatwiające pakowanie przesyłek:
- zastosuj wytrzymały materiał do specyfiki danego produktu,
- nie zostawiaj pustych przestrzeni pomiędzy produktem,
- zaklej paczkę, w sposób który nie uszkodzi: listu przewozowego i faktury,
- oznacz przesyłkę – naklej list przewozowy i etykietę zgodnie z danym zamówieniem.
Odradzają także przed stosowaniem opakowań zużytych czy uszkodzonych i formowaniem nieregularnych kształtów przylegających do paczki.
Nakłady na produkcję opakowań
W opublikowanym artykule specjaliści zestawiają także nakłady finansowe na produkcję opakowań w ostatnich latach w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Z danych wynika, że wynoszą one: USA – średnio 380 $, w Niemczech – średnio 300 $, we Francji – średnio 240 $, w Wielkiej Brytanii – średnio 200 $. Z kolei materiałów wykorzystywanych na opakowania zużywa się rocznie w przeliczeniu na jednego mieszkańca: w USA – średnio 250 kg, w Japonii – średnio 150 kg, w Europie – średnio 120 kg, w Polsce – średnio 50 kg, a w krajach słabo rozwiniętych – średnio 5 kg. Zaprezentowane dane są wyznacznikiem jak bardzo kosztochłonny jest rynek opakowań i jak dużo wymaga on wykorzystywanych zasobów.
Rola opakowań
Autorzy podkreślają, że opakowania stanowią istotną rolę w procesie bezpiecznego przewozu towarów. Istotne jest, aby przewoźnicy ciągle monitorowali rynek i reagowali na potrzeby klientów indywidualnych i biznesowych. Odpowiednio dobrane i zabezpieczenie produktów, ma istotne znaczenie nie tylko przy doborze kuriera, ale i całego łańcucha logistyki. Z tego powodu kluczowe wydaje się być poszukiwanie nowych i rozszerzanie obecnych usług przewoźników. Dzięki temu zagwarantować oni mogą bezpieczeństwo przewożonych towarów i zminimalizować ewentualne nieprawidłowości.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl