Menu

Regulamin GlobClub - Programu Partnerskiego GlobKurier

z dnia 21.06.2024 r.

Ilekroć w treści niniejszego regulaminu zostaną użyte poniższe pojęcia, mają one następujące znaczenie:

● Partner – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą w tym działalność nierejestrowaną, która zaakceptowała Regulamin, jednakże z wyłączeniem podmiotów, do których mimo prowadzenia działalności gospodarczej mają zastosowanie przepisy o konsumentach.

● Aktywny Partner – Partner, który w ciągu 3 miesięcy od pozyskania ostatniego Klienta pozyskał co najmniej jednego nowego Klienta do Usługi

● Aktywny Klient – klient pozyskany przez Partnera i posiadający w systemie informatycznym konto powiązane z kontem Partnera, który w ciągu ostatniego miesiąca kalendarzowego złożył co najmniej 2 (dwa) zamówienia na Usługę, która została opłacona i nie anulowana.
● Panel Partnera – elektroniczna platforma, stanowiąca zbiór zasobów i funkcjonalności dostępnych w systemie teleinformatycznym GlobKurier, oznaczona indywidualnym adresem poczty elektronicznej (adres e-mail) i hasłem, umożliwiająca Partnerowi m.in. udział w Programie Partnerskim, ustalenie stawek rozliczeń i wykazu Usług, wprowadzanie danych i tworzenie kont dla potencjalnych Klientów Partnera, dokonywanie płatności lub wypłat oraz edytowanie swoich danych.
● Program Partnerski GlobKurier – zwany również „GlobClub”, program stworzony, obsługiwany i koordynowany przez GlobKurier, polegający na współpracy pomiędzy Partnerami oraz GlobKurier w zakresie informowania o ofercie GlobKurier dotyczącej Usług i pozyskiwania klientów na Usługi.
● Prowizja – jeden z rodzajów Rozliczeń pomiędzy GlobKurier i Partnerem, który odbywa się na zasadach i warunkach określonych w Regulaminie
● Cennik – dostępny na stronie https://globkurier.pl/ standardowy cennik GlobKurier, zawierający ceny detaliczne.
● Data aktywności – data informująca, do kiedy Partner posiada Status aktywny. Jeśli nie regulują tego odrębne postanowienia, datą aktywności Partnera jest ostatni dzień miesiąca następujący po upływie 12 miesięcy od dnia rejestracji w systemie informatycznym GlobKurier ostatniego pozyskanego przez Partnera Klienta
● Dzień roboczy – każdy dzień tygodnia inny niż sobota i niedziela oraz dni ustawowo wolne od pracy w Polsce, a także inny niż 24 grudnia, 31 grudnia oraz 2 maja.

● Działania konkurencyjne – działania lub zaniechania Partnera polegające w szczególności na:

• dopuszczeniu się czynów nieuczciwej konkurencji lub nieuczciwych praktyk rynkowych lub
• innego rodzaju działania lub zaniechania, które doprowadziły lub mogą doprowadzić do powstania odpowiedzialności lub szkody po stronie GlobKurier, w tym także wizerunkowej, w szczególności zachęcanie Klientów Partnera do współpracy z Partnerem w sposób, który wywoła opisane skutki.

● Informacje poufne – wszelkie informacje ujawniane lub pozyskane przez Partnera w związku z lub w toku negocjowania, zawarcia lub wykonania Umowy, a dotyczące GlobKurier lub podmiotów z nim współpracujących, w tym Klientów Partnera, w jakiejkolwiek formie i na jakiejkolwiek podstawie prawnej, w tym w szczególności, lecz nie wyłącznie, informacje handlowe, organizacyjne, marketingowe, finansowe, polityki, strategie i plany sprzedaży, informacje dotyczące marketingu, public relations, dane partnerów handlowych GlobKurier

• informacje o aktualnej ofercie GlobKurier skierowanej do partnerów handlowych, w tym Partnera lub Klienta Partnera, a nadto informacje o treści Umowy w zakresie obejmującym stawki Rozliczeń i zasady współpracy z GlobKurier, które nie wynikają wprost z treści Regulaminów GlobKurier, w tym Regulaminu Programu Partnerskiego GlobKurier.

● Klient Partnera – podmiot niebędący Konsumentem, w tym także prowadzący działalność nierejestrowaną w rozumieniu art. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców, który:

• zamierza korzystać lub korzysta wskutek działań Partnera z Usług GlobKurier w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową i
• nie znajdował się w bazie klientów GlobKurier przed próbą utworzenia jego konta przez Partnera w Panelu Partnera, co oznacza, że jest nowym klientem GlobKurier, który nie korzystał z oferty GlobKurier przed tą próbą.

● Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
● Konsument – osoba będąca konsumentem w myśl przepisów Kodeksu cywilnego.
● Rabat – jeden z rodzajów Rozliczeń pomiędzy GlobKurier i Partnerem (definicja niżej), który odbyw się na zasadach i warunkach określonych w Regulaminie.
● Regulamin – niniejszy regulamin
● Regulamin Świadczenia Usług – regulamin dostępny na stronie https://www.globkurier.pl/regulamin, określający zasady i warunki świadczenia usług przez GlobKurier na rzecz Klienta
● Rozliczenie – łącznie Rabat i Prowizja
● Serwis – serwis internetowy prowadzony przez GlobKurier dostępny pod adresem: www.globkurier.pl.
● GlobKurier – podmiot prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą GRUPA ZNATURY Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach Aleja Wojciecha Korfantego 138a, 40-156 Katowice, tel.: 22 300 16 21, NIP 222-087-28-90, REGON: 241472991, zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług i występujący pod nazwą handlową GlobKurier
● Sklep – sklep internetowy Klienta Partnera.
● Status – status Partnera w Programie Partnerskim, ustalany na bieżąco w okresie trwania Umowy, m.in. w celu ustalenia warunków i zasad rozliczeń z Partnerem, i podlegający zmianom na zasadach opisanych w Regulaminie jako Status aktywny lub Status nieaktywny, uzależniony od poziomu i rodzaju aktywności Partnera, rozumianej jako pozyskanie Klienta Partnera na Usługę
● Status aktywny – status Partnera uzyskiwany i zachowywany pod warunkiem spełnienia wymogów określonych w Regulaminie.
● Status nieaktywny – status Partnera, który nie spełnił któregokolwiek z wymogów uzyskania lub zachowania Statusu aktywnego.
● Transakcja – skuteczne nabycie przez Klienta Partnera Usługi wymienionej w Regulaminie Świadczenia Usług dostępnego na stronie https://www.globkurier.pl/regulamin i opłacenie wynagrodzenia należnego GlobKurier z tytułu świadczenia Usługi.
● Usługa (Usługi) – oznacza usługę (lub usługi) polegającej na zamówieniu przesyłki pochodzącej ze Sklepu Klienta znajdującej się w ofercie GlobKurier, których zasady świadczenia określa Regulamin Świadczenia Usług https://www.globkurier.pl/regulamin/ i względem których Partner może podejmować działania w ramach Umowy.
● Strona – GlobKurier albo Partner.
● Strony – GlobKurier i Partner łącznie.
● Umowa – zawarta pomiędzy GlobKurier i Partnerem umowa współpracy w ramach Programu Partnerskiego („GlobClub”), do której stosuje się postanowienia niniejszego Regulaminu.

§ 2 Przedmiot regulaminu

1. Regulamin określa ogólne i szczegółowe zasady i warunki współpracy pomiędzy Stronami w ramach Programu Partnerskiego.
2. W ramach Programu Partnerskiego GlobKurier udostępnia Partnerowi funkcjonalności Panelu Partnera.
3. W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie i znajdującym zastosowanie do współpracy na podstawie Umowy, w tym w szczególności:
a. wymogów technicznych korzystania z Serwisu, w tym jednej z jego funkcjonalności – Panelu Partnera i zakazu wprowadzania treści bezprawnych – stosuje się odpowiednio postanowienia i zasady zawarte w Regulaminie Świadczenia Usług
b. zasad świadczenia Usług przez GlobKurier – stosuje się postanowienia i zasady zawarte w Regulaminie Świadczenia Usług
4. Regulamin jest dostępny w Serwisie, pod adresem: https://www.globkurier.pl/wp-content/uploads/2024/06/GlobClub-Regulamin.pdf

§ 3 Panel Partnera i Usługi

1. Aby zostać Partnerem i uzyskać dostęp do Panelu Partnera, należy:
a) zgłosić chęć uzyskania statusu Partnera i rozpoczęcia współpracy w ramach Programu Partnerskiego, w dowolny sposób, na jeden z adresów lub numerów GlobKurier wskazanych w Serwisie. Podjęcie działań, o których mowa w zdaniu poprzednim, jest równoznaczne z zaakceptowaniem Regulaminu przez podmiot kontaktujący się z GlobKurier,
b) uzyskać od GlobKurier dane dostępowe do Panelu Partnera po pomyślnej weryfikacji przez GlobKurier zgłoszenia, o którym mowa w pkt a. powyżej,
c) dokonać pierwszego zalogowania w Panelu Partnera z wykorzystaniem danych dostępowych, o których mowa w pkt b. powyżej, co jest równoznaczne z zawarciem Umowy pomiędzy Stronami.
2. Aktualny wykaz Usług, które mogą stanowić przedmiot działań Partnera w ramach Programu Partnerskiego i zostać pozyskane przez Partnera dla Klienta Partnera, jest dostępny w odpowiedniej zakładce w Panelu Partnera.
3. Liczba i rodzaj Usług mogą ulec zmianie w dowolnym momencie w trakcie współpracy Stron i są uzależnione od aktualnej oferty GlobKurier. W przypadku, w którym określona usługa GlobKurier zostanie wyłączona z wykazu Usług i Programu Partnerskiego, Partnerowi nie będą przysługiwać z tego tytułu żadnego rodzaju roszczenia względem GlobKurier.
4. Partner jest informowany o zmianach dotyczących liczby lub rodzaju Usług za pośrednictwem Panelu Partnera, a zmiany obowiązują Strony od momentu ich zakomunikowania w Panelu Partnera.
5. Aktualny Cennik, którym związany jest Partner, jest dostępny w Panelu Partnera i/lub na stronie https://www.globkurier.pl. Zmiany Cennika nie wymagają zmiany Regulaminu ani nie stanowią zmiany Umowy. Cennik i wysokość prowizji należnej Partnerowi mogą być zakomunikowane drogą poczty elektronicznej.

§ 4 Klient Partnera

1. Klient Partnera musi utworzyć konto w systemie informatycznym GlobKurier. Konto, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym:
a) tworzy się poprzez skorzystanie z odpowiedniej funkcjonalności Serwisu i wypełnienie formularza danych wraz z podaniem w wyznaczonym polu formularza niżej wymienionego kodu referencyjnego
b) wymaga wskazania wszystkich danych potencjalnego Klienta Partnera w formularzu dostępnym w Serwisie w sposób rzetelny i poprawny,
c) musi zostać skutecznie utworzone przed nabyciem pierwszej Usługi dla tego potencjalnego Klienta Partnera.
2. Partner, w celu wskazania danych potencjalnego Klienta Partnera, ma obowiązek przekazać Klientowi unikalny, nadany przez GlobKurier kod referencyjny, przypisany do Partnera i jednoznacznie go identyfikujący. Tylko podanie przez Klienta kodu umożliwi powiązanie konta Klienta z kontem Partnera i skuteczne naliczenie Prowizji
3. Partner współpracujący z GlobKurier w modelu marżowym opisanym poniżej, jest zobowiązany do samodzielnego założenia Klientom w systemie informatycznym subkont powiązanych z kontem Partnera, a także samodzielnego ich rozliczania za wykonaną Usługę
4. Nie jest możliwe utworzenie konta dla potencjalnego Klienta Partnera:
a) gdy wskazany jako potencjalny Klient Partnera podmiot jest już w bazie klientów GlobKurier, tj. korzysta lub korzystał z oferty GlobKurier przed próbą utworzenia przez Partnera konta tego podmiotu w Panelu Partnera, lub
b) po nabyciu pierwszej Usługi przez Klienta Partnera lub na jego rzecz.

§ 5 Status Partnera

1. Status Partnera:
a) pozwala na określenie zakresu praw Partnera, w tym powstania prawa do Rozliczenia, wysokości Prowizji lub Rabatu,
b) może być weryfikowany przez GlobKurier w dowolnym momencie, w tym będzie weryfikowany zarówno na potrzeby ustalenia zasad i warunków Rozliczeń z Partnerem, ustalenia Statusu Partnera i Daty aktywności, jak i w innych przypadkach.
2. Bezpośrednio po zawarciu umowy z GlobKurier Partner ma status nieaktywny.
3. Status Partnera może zmienić się ze Statusu nieaktywnego na Status aktywny wyłącznie w wyniku odpowiednich działań Partnera, określonych w Regulaminie:
a) w okresie następującym bezpośrednio po zawarciu Umowy z GlobKurier lub
b) na dowolnym etapie współpracy GlobKurier i Partnera, w tym po uprzedniej utracie Statusu aktywnego.
4. Aby uzyskać Status aktywny, Partner w wyniku swoich działań musi pozyskać i dysponować co najmniej jednym Aktywnym Klientem przez cały okres współpracy.
5. W celu zachowania statusu aktywnego, po jego uzyskaniu zgodnie z ust. 4 powyżej Partner musi:
a) dysponować co najmniej jednym aktywnym Klientem w okresie trwania umowy oraz
b) pozyskać nowego, kolejnego, Aktywnego Klienta w każdym kolejnym okresie 3 miesięcy liczonych od daty pozyskania ostatniego Aktywnego Klienta przez Partnera.
6. Niespełnienie któregokolwiek z wymogów określonych powyżej powoduje utratę Statusu aktywnego przez Partnera. Niepozyskanie nowego Aktywnego Klienta przez okres 12 miesięcy, może skutkować usunięciem Partnera z Programu Partnerskiego i tym samym utratę prawa do uzyskania korzyści finansowej w postaci Prowizji.

§ 6 Zasady współpracy w ramach Umowy

1. Współpraca Stron w ramach Programu Partnerskiego odbywa się wyłącznie zdalnie, w drodze elektronicznej, w szczególności z wykorzystaniem Panelu Partnera.
2. Partner jest uprawniony do pozyskania Klienta Partnera na konkretną Usługę w dwóch dostępnych modelach współpracy, tj.:
a) w modelu prowizyjnym, w którym Partnerowi przysługuje Prowizja od każdego opłaconego i nieanulowanego Zamówienia złożonego przez Aktywnego Klienta, po opłaceniu usługi przez Klienta.
b) w modelu marżowym, w którym Partner uzyskuje od GlobKurier indywidualny cennik bazowy, na podstawie którego nalicza własną marżę i nalicza ceny Usługi Klientom powiązanym subkontami i samodzielnie się z nimi rozlicza. W takim przypadku GlobKurier obciąża kosztami wykonania Usług Partnera wg uzyskanego bazowego cennika.
3. Partner, w przypadku skorzystania z modelu współpracy, o którym mowa w ust. 2 pkt a. powyżej, tj. modelu I, może działać:
a) w imieniu własnym i na własną rzecz, w celu pozyskania potencjalnego Klienta Partnera albo
b) w imieniu i na rzecz Klienta Partnera – w takiej sytuacji jest wyłącznie odpowiedzialny za dysponowanie odpowiednim umocowaniem, uprawniającym go do nabycia Usługi w imieniu i na rzecz Klienta Partnera.
4. Korzystanie z Panelu Partnera w modelu, o którym mowa w ust. 2 b powyżej, polega na zalogowaniu się do Panelu Partnera i nabyciu przez Partnera Usług poprzez:
a) wypełnienie odpowiednich formularzy,
b) dokonanie akceptacji stosownych Regulaminów GlobKurier regulujących zasady świadczenia tych Usług, a także opłacenie Usług z wykorzystaniem systemu płatności elektronicznych.
5. Partner zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny rachunek dokonywać stosownych rozliczeń z Klientami Partnera oraz z tytułu obowiązków podatkowych związanych z osiągniętym przychodem.

§ 7 Dodatkowe prawa i obowiązki Partnera

1. Partner posiadający Status aktywny i znajdujący się na Liście Polecanych Partnerów jest uprawniony do umieszczenia w prowadzonym przez siebie serwisie internetowym znaku graficznego pt. „Autoryzowany Partner GlobKurier”, który prowadzi (jako odniesienie internetowe tj. link) do podstrony w serwisie, dotyczącej Partnera, w ramach Listy Polecanych Partnerów.
2. Aktywny Partner zyskuje ze strony GlobKurier opiekuna handlowego, który jest władny przedstawić zindywidualizowaną ofertę i przygotować indywidualny Cennik Klientom Partnera
3. Partner zobowiązuje się do:
a) stworzenia i utrzymania podstrony na stronie internetowej Partnera dotyczącej Usług GlobKurier w całym okresie współpracy w ramach Programu Partnerskiego,
b) niestosowania reklam kontekstowych i/lub linków sponsorowanych kierowanych na lub zawierających słowo „GlobKurier”
c) przestrzegania przepisów prawa w zakresie zamieszczania w serwisie jedynie treści dopuszczalnych przez prawo.
4. W przypadku woli uzyskania przez Partnera indywidualnej oferty w zakresie wynagrodzenia GlobKurier z tytułu świadczenia Usług, w celu zaprezentowania tej oferty Klientowi Partnera, Partner powinien skontaktować się z GlobKurier w drodze wiadomości e-mail, pod adresem: reseller@globkurier.pl. Decyzja co do przygotowania oferty, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, i jej treści stanowi przedmiot wyłącznego uznania GlobKurier, który określi jej szczegółową treść w wiadomości e-mail skierowanej do Partnera i która jest dla Partnera wiążąca.
5. Partner zobowiązuje się do niepodejmowania następujących działań:
a) informowania o charakterze współpracy i statusie Partnera w sposób wprowadzający w błąd co do tego charakteru, statusu lub istniejących z GlobKurier powiązań,
b) oferowania usług innego rodzaju niż Usługi lub oferowania zasad świadczenia Usług na innych zasadach aniżeli wynikające z Regulaminu Świadczenia Usług,
c) składania oświadczeń, udzielania informacji lub wykorzystania materiałów wprowadzających w błąd co do funkcjonalności, warunków lub kosztów korzystania z Usług,
d) dostarczania podmiotom trzecim treści bezprawnych, w tym stosowania technik noszących znamiona spamu w ramach lub w związku z realizacją Umowy, w szczególności
wysyłania niezamówionych informacji handlowych, stosowania metody masowej wysyłki wiadomości e-mail lub publikowania postów i komentarzy na profilach społecznościowych osób, które mogą sobie tego nie życzyć, a nadto stosowania metod naruszających prywatność osób trzecich,
e) umieszczania w jakichkolwiek oświadczeniach jakichkolwiek treści, które naruszałyby prawa osób trzecich, przepisy prawa powszechnie obowiązującego, Regulaminu, Regulaminów Świadczenia Usług, Regulaminów Przewoźników, zasady współżycia społecznego, dobre obyczaje.
9. Partner w związku z zawarciem Umowy z GlobKurier w żadnym przypadku nie uzyskuje umocowania ani uprawnienia do:
a) zawierania umów w imieniu i na rzecz GlobKurier
b) składania w imieniu i na rzecz GlobKurier jakichkolwiek innych oświadczeń niż wskazane powyżej, w tym ofert świadczenia Usług na zasadach i warunkach odrębnych od zasad wskazanych przez GlobKurier, w tym dokonywania jakichkolwiek zmian w umowach regulujących świadczenie Usług, zawieranych przez Klientów Partnera.

§ 8 Warunki i zasady rozliczeń z Partnerami

1. Z tytułu należytej realizacji Umowy przez Partnera, na warunkach określonych w Regulaminie, Partner może uzyskać prawo do określonej korzyści finansowej w postaci Rozliczenia.
2. W zależności od wybranego przez Partnera modelu współpracy, o których mowa § 6 ust. 2 Regulaminu, korzyść finansową Partnera może stanowić:
a) w modelu marżowym – możliwość uzyskania korzyści finansowej w postaci marży naliczanej do uzyskanego od Globkurier Cennika bazowego
b) w modelu prowizyjnym – możliwość uzyskania korzyści finansowej w postaci Prowizji, tj. wynagrodzenia Partnera z tytułu nabycia przez Klienta Partnera Usługi, na zasadach określonych w Regulaminie,
3. Prowizja stanowi korzyść finansową Partnera i jest należna wyłącznie za te zamówienia, które zostały dokonane:
a) ręcznie w ramach Serwisu GlobKurier.pl i/lub poprzez oprogramowanie integrujące funkcjonalność Sklepu Klienta z systemem informatycznym GlobKurier poprzez Klienta
b) Prowizja przysługuje za Zamówienia dokonywane przez Aktywnych Klientów i nie jest ograniczona czasowo – należna jest w pełnej wysokości określonej tabelą prowizji przez cały czas aktywności Klienta pod warunkiem spełnienia przez Partnera warunków
c) W przypadku utraty przez Partnera Statusu aktywnego, w szczególności wskutek braku pozyskania nowych klientów przez okres sześciu miesięcy, należna prowizja zostaje obniżona o 50%. W przypadku pozyskania w kolejnym okresie rozliczeniowym nowego Klienta, należna prowizja zostanie przywrócona do pełnej wysokości za wszystkich Aktywnych Klientów Partnera
4. Niezależnie od innych postanowień Regulaminu, Partner uzyskuje prawo do Rozliczenia wyłącznie w przypadku łącznego spełnienia następujących wymogów:
a) powiązania Klienta Partnera z Partnerem zgodnie z § 4 Regulaminu,
b) posiadania przez Partnera Statusu członka Programu Partnerskiego w dacie zdarzenia, które uprawnia Partnera do Prowizji
5. W przypadku spełnienia warunków uzyskania Rozliczenia przez Partnera, wskazanych w ust. 4 powyżej, wysokość Rozliczenia Partnera będzie każdorazowo uzależniona od zamówień Usługi pochodzących od Aktywnych Klientów, którymi dysponuje Partner w dniu zdarzenia, które jest podstawą Rozliczenia i progu, do którego kwalifikuje się Partner.
6. W braku odmiennej informacji uznaje się, że stawki Rozliczenia ujęte w Panelu Partnera stanowią stawki netto i są określone jako stawka procentowa, która, w zależności od modelu współpracy, o którym mowa w § 6 ust. 2 Regulaminu.
7. Poprzez kwotę wynagrodzenia GlobKurier rzeczywiście należnego z tytułu Usługi, o którym mowa w ust. 6 pkt b. powyżej, należy rozumieć kwotę, którą GlobKurier w rzeczywistości uzyskał z tytułu Usługi, po uwzględnieniu ewentualnych rabatów, upustów lub obniżek.
8. Bez względu na zastosowany model współpracy Partner jest zobowiązany do wystawienia stosownej
faktury GlobKurier, z tytułu Rozliczenia. Wzór faktury jest dostępny w Panelu Partnera, pod adresem: https://globkurier.pl/Partner/billing.
9. Przelew środków pieniężnych tytułem Rozliczenia przez GlobKurier następuje wyłącznie w modelu prowizyjnym, o którym mowa w par. 6, poprzez wypłatę Prowizji przez GlobKurier na rachunek bankowy wskazany przez Partnera.
10. Wypłata Prowizji następuje, gdy suma należnej Partnerowi Prowizji przekracza kwotę 100 zł netto, co stanowi warunek uprawniający Partnera do wystawienia faktury z tytułu Prowizji.
11. Wprowadza się wyjątek od zasady wyrażonej w ust. 12 powyżej, zgodnie z którym w okresie od pierwszego do ostatniego dnia grudnia każdego roku kalendarzowego Partner jest zobowiązany do wystawienia i doręczenia do GlobKurier faktury z tytułu Prowizji, do których uzyskał prawo w danym roku kalendarzowym, nawet jeśli Prowizja nie osiągnęła kwoty 100 zł netto.
12. GlobKurier zobowiązuje się do uregulowania poprawnie wystawionych faktur w terminie 14 dni od daty ich doręczenia do GlobKurier.
13. GlobKurier akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Partnera. Faktury elektroniczne będą przesyłane do GlobKurier poprzez skorzystanie przez Partnera z odpowiedniej funkcjonalności Panelu Partnera, umożliwiającej dodanie pliku faktury. W razie niedostępności Panelu, Partner może przesłać fakturę na adres e-mail reseller@globkurier.pl. GlobKurier ma prawo wycofać swoją akceptację.
14. Partner jest zobowiązany do wystawienia faktury obejmującej Prowizję w terminie wskazanym w ust. 11 lub 12 powyżej, jednakże nie później niż w terminie 3 (trzech) lat od daty zdarzenia, z tytułu którego powstało prawo Partnera do Prowizji.
15. Partnerowi nie przysługuje:
a) innego rodzaju niż wskazane w Regulaminie wynagrodzenie (prowizja) od GlobKurier za fakt uczestnictwa w Programie Partnerskim i realizację Umowy, a także wypełnienie zobowiązań wynikających z Regulaminu;
b) zwrot od GlobKurier jakichkolwiek kosztów lub wydatków, w tym w szczególności poniesionych przez Partnera kosztów działań marketingowych lub innych kosztów związanych z pozyskaniem Klienta Partnera, nieuzgodnionych z GlobKurier.

§ 9 Wizerunek GlobKurier i materiały promocyjne lub informacyjne

1. Partner w ramach realizacji Umowy nie będzie korzystał:
a) z materiałów niepochodzących od GlobKurier lub
b) z materiałów GlobKurier (np. treści Serwisu), których nie otrzymał w tym celu od GlobKurier, lub
c) materiałów GlobKurier, które otrzymał w celu realizacji Umowy, lecz uległy one zmianie przez GlobKurier lub są nieaktualne, lub które zawierają jakiekolwiek modyfikacje niepochodzące od GlobKurier.
2. GlobKurier udostępnia Partnerowi aktualne materiały promocyjne lub informacyjne dotyczące GlobKurier lub Usług poprzez Panel Partnera.
3. Partner nie może zmieniać ani usuwać żadnego znaku towarowego lub nazwy towarowej, nazwy lub oznaczenia wersji związanej z Usługą, albo dodawać żadnych dodatkowych znaków towarowych, nazw towarowych bez uprzedniej pisemnej zgody wyrażonej przez GlobKurier.
5. Decyzja co do wpisania Partnera na listę Polecanych Partnerów lub usunięcia Partnera z Listy Polecanych Partnerów należy wyłącznie do GlobKurier i jest uzależniona od:
a) wyrażenia przez Partnera zgody na udostępnienie i wykorzystanie przez GlobKurier w
Liście Polecanych Partnerów oraz na dedykowanej dla Partnera podstronie Serwisu:
• jego danych kontaktowych oraz
• nazwy, oznaczenia, firmy, logo, logotypu lub znaku towarowego, którymi posługuje się Partner w ramach działalności gospodarczej, w Serwisie w celu poinformowania o współpracy Stron w ramach Umowy,
b) decyzji GlobKurier, podejmowanej na podstawie dokonywanej przez GlobKurier oceny, dotyczącej m.in.:
• dotychczasowej współpracy GlobKurier i Partnera,
• zgodności działań Partnera z Regulaminem,
• liczby Aktywnych Klientów posiadanych przez Partnera,
• ewentualnych skarg na działania Partnera.
8. W przypadku podejmowania przez Partnera jakichkolwiek działań marketingowych lub promocyjnych z wykorzystaniem materiałów, znaku towarowego lub oznaczenia GlobKurier, Partner jest zobowiązany przed rozpoczęciem takich działań uzyskać akceptację GlobKurier dla takich działań, ich zasięgu i charakteru, wyrażoną przez GlobKurier w wiadomości e-mail. W tym celu Partner skontaktuje się z GlobKurier pod adresem: reseller@globkurier.pl wskazując sposób, zasady, treść, charakter, kanały komunikacji planowanych działań;

§ 10 Dodatkowe postanowienia

1. GlobKurier jest uprawniony do weryfikacji w dowolnym momencie zgodności działań Partnera z postanowieniami Regulaminu.
2. Weryfikacja, o której mowa w ust. 1 powyżej, może w szczególności polegać na sprawdzeniu istnienia okoliczności świadczących o korzystaniu z Usługi zgodnie z przeznaczeniem, w tym czy sklep internetowy prowadzony przez Klienta, prowadzi aktywne działania sprzedażowe.
3. Jeśli wynik weryfikacji dokonanej przez GlobKurier wykaże działalność Partnera mającą na celu pozyskanie korzyści finansowych od konkurencji, przekazanie poufnych informacji o GlobKurier (szczególnie uzyskanych w ramach uczestnictwa w GlobCub), działanie na szkodę GlobKurier (również wizerunkowe) lub brak dbałości w opiece nad pozyskanym Klientem, w takim przypadku GlobKurier jest uprawniony w szczególności do:
a) rozwiązania Umowy z Partnerem lub
b) zawieszenia lub blokady dostępu Partnera do Panelu Partnera lub
c) pozbawienia wybranych lub wszystkich Klientów, których pozyskał Partner, a tym samym utratę prawa do korzyści finansowej z tytułu prowizji, indywidualnego cennika Partnerskiego lub marży

§ 11 Okres obowiązywania Umowy i zasady rozwiązania Umowy

1. Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony.
2. Każda ze Stron jest uprawniona do rozwiązania Umowy w dowolnym momencie, ze skutkiem natychmiastowym, bez podania przyczyny. W celu rozwiązania Umowy Strona złoży stosowne oświadczenie drugiej Stronie pocztą elektroniczną, na adres e-mail:
a) dla GlobKurier – reseller@globkurier.pl
b) dla Partnera – adres wskazany przez Partnera w Panelu Partnera.
3. Jeżeli na Partnera będą zgłaszane powtarzające się skargi (więcej niż dwie), GlobKurier ma prawo zmienić Status Partnera na nieaktywny, tymczasowo zablokować możliwość wypłacania Prowizji, do czasu wyjaśnienia powstałych wątpliwości lub skarg, lub rozwiązać Umowę z Partnerem i usunąć Partnera z Programu Partnerskiego.
4. W związku z ustaniem Umowy lub w trakcie jej obowiązywania GlobKurier jest uprawniony do zawieszenia lub blokady dostępu Partnera do Panelu Partnera – z tym zastrzeżeniem, że w trakcie obowiązywania Umowy zawieszenie lub blokada może nastąpić w przypadku uzyskania wiedzy lub powzięcia obawy dotyczącej:
a) podjęcia przez Partnera Działań konkurencyjnych lub
b) niewykonania lub nienależytego wykonania przez Partnera któregokolwiek z zobowiązań Partnera, w szczególności dotyczących Informacji poufnych
5. Zawieszenie Panelu Partnera oznacza czasowe ograniczenie jego funkcjonalności do czasu rozstrzygnięcia wątpliwości GlobKurier lub rozwiązania Umowy. Blokada dostępu do Panelu Partnera oznacza trwałe wyłączenie jego funkcjonalności. Zarówno zawieszenie, jak i blokada obejmują uniemożliwienie podejmowania działań w ramach Programu Partnerskiego i Umowy, w postaci poglądu zakładek Panelu
Partnera zawierających Informacje poufne, wykaz Usług, listy powiązanych Klientów, jak i możliwości utworzenia konta nowego Klienta Partnera.
6. GlobKurier ma prawo odmówić Partnerowi ponownej rejestracji i założenia Panelu Partnera w sytuacji, gdy uprzednio Panel Partnera został zawieszony lub zablokowany.
7. GlobKurier może rozwiązać ze skutkiem natychmiastowym Umowę w przypadku, w którym Partner narusza lub istnieje uzasadniona obawa naruszenia postanowień Regulaminu, Regulaminu Świadczenia Usług, Regulaminów Przewoźników lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej lub zasad współżycia społecznego

§ 12 Zastrzeżenia

1. Prawa autorskie oraz inne prawa własności intelektualnej do Serwisu, Usług jako całości, jak i ich poszczególnych elementów, nazwy, logo, logotypów, oznaczeń lub znaków towarowych, a także wszelkich elementów Usług, należą do GlobKurier lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną przepisów powszechnie obowiązującego prawa, obejmującą przedmioty tych praw we wszystkich ich formach wyrażenia.
2. Partner w związku z zawarciem Umowy nie otrzymuje żadnych praw, w tym w szczególności praw autorskich ani innego rodzaju praw własności intelektualnej, innych niż wprost wskazane w treści Regulaminu.
3. Udzielone na podstawie Umowy prawo oferowania Usług lub korzystania z Panelu Partnera w szczególności nie uprawnia Partnera do:
a) kopiowania Serwisu lub jego elementów, lub elementów Usług z wyjątkiem przypadków dozwolonych bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa lub wynikających z normalnego korzystania z funkcjonalności Serwisu lub Usług;
b) modyfikowania, adaptowania, tłumaczenia, odkodowywania lub dekompilowania, dezasemblowania lub prób ustalenia kodu źródłowego w jakikolwiek inny sposób, z wyjątkiem przypadków dozwolonych bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa;
c) kopiowania, rozpowszechniania lub udostępniania oferowanych w Serwisie lub w ramach Usług rozwiązań na rzecz osób trzecich lub udzielania takim osobom prawa korzystania z Serwisu lub Usług, w inny sposób i w innym celu, niż wprost wskazany w Regulaminie, bez względu na podstawę prawną, zarówno w całości jak i w części, w tym sprzedaży, dzierżawy, najmu, użyczenia i innych czynności.

§ 13 Zachowanie poufności i zakaz podejmowania Działań konkurencyjnych

1. Partner jest zobowiązany do zachowania w pełnej tajemnicy i poufności wszelkich Informacji uzyskanych od GlobKurier, za wyjątkiem informacji służących do efektywnej realizacji działań handlowych.
2. W wykonaniu zobowiązania ujętego w ust. 1 powyżej Partner zobowiązuje się do:
a) nieujawniania w jakikolwiek sposób pośrednio lub bezpośrednio Informacji poufnych jakiejkolwiek osobie trzeciej (w tym pracownikom, współpracownikom Partnera lub innym osobom, bezpośrednio niezaangażowanym w wykonanie Umowy, z zastrzeżeniem osób świadczących usługi o charakterze księgowym lub doradczym, związane z zawarciem lub wykonaniem Umowy),
b) ujawnienia Informacji poufnych wyłącznie takim podmiotom, które są bezpośrednio zaangażowane w wykonanie Umowy lub świadczą usługi o charakterze księgowym lub doradczym, związane z zawarciem lub wykonaniem Umowy i wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne do wykonania przez te podmioty ich obowiązków, po uprzednim uzyskaniu pisemnego oświadczenia każdego z tych podmiotów, zawierającego potwierdzenie zaznajomienia się z postanowieniami Regulaminu, w zakresie obejmującym obowiązki dotyczące Informacji poufnych, a nadto ich zobowiązanie do wykonywania tych obowiązków, w szczególności obowiązku zachowania Informacji poufnych w tajemnicy,
c) zabezpieczania Informacji poufnych w sposób uniemożliwiający dostęp do Informacji poufnych przez osoby trzecie,
d) informowania osób, które zyskają dostęp do Informacji poufnych, o charakterze tych Informacji poufnych i treści obowiązków wynikających z Umowy i niniejszego Regulaminu,
e) nierozpowszechniania, niepublikowania, nieudostępniania, niepozostawiania bez zabezpieczenia w miejscach, w których mogą mieć do nich dostęp osoby trzecie, Informacji poufnych oraz
f) wykorzystywania Informacji poufnych wyłącznie w celu należytego wykonania Umowy.
3. Partner ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania podmiotów, o których mowa w ust. 2
pkt b. powyżej, jak za własne działania lub zaniechania.
4. Obowiązek zachowania w poufności Informacji poufnych obowiązuje zarówno w okresie trwania Umowy, jak i po jej ustaniu (rozwiązaniu, wypowiedzeniu, wygaśnięciu, odstąpieniu od niej), w okresie 5 lat od jej ustania.
5. Jeżeli zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na Partnera zostanie nałożony obowiązek ujawnienia Informacji poufnych, ujawnienie takie nie będzie uważane za dokonane z naruszeniem postanowień Regulaminu, pod warunkiem, iż Partner natychmiast powiadomi GlobKurier na piśmie o istnieniu takiego obowiązku i jego treści (o ile nie stoi to w sprzeczności z przepisami prawa lub treścią obowiązku) i podejmie wszelkie akty należytej staranności w celu spowodowania, aby podmiot, któremu mają być udostępnione Informacje poufne, został poinformowany o ich naturze i treści obowiązków wynikających z Regulaminu oraz, w miarę możliwości, traktował je jako poufne, a zakres przekazanych w wyniku wykonania takiego obowiązku Informacji poufnych nie przekraczał zakresu wynikającego wprost z nałożonego na Partnera obowiązku ujawnienia Informacji poufnych.

§ 14 Odpowiedzialność Stron

1. Odpowiedzialność GlobKurier w zakresie dopuszczonym przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy jest wyłączona.
2. Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, jeżeli takie niewykonanie lub nienależyte wykonanie spowodowane zostało wystąpieniem siły wyższej.
3. W przypadku powstania roszczeń osób trzecich względem GlobKurier, w szczególności, lecz nie wyłącznie, Klientów Partnera, które powstały w związku z działaniami lub zaniechaniami Partnera, Partner:
a) pokryje wszelkie wydatki i naprawi wszelkie szkody GlobKurier z tytułu powstania, dochodzenia lub obrony przed takimi roszczeniami,
b) podejmie wszelkie działania w celu obrony GlobKurier przed takimi roszczeniami i zwolni go z odpowiedzialności za takie roszczenia.

§ 15 Reklamacje

1. Reklamacje dotyczące zawartej Umowy lub działania Serwisu lub Panelu Partnera mogą być składane przez Partnera drogą elektroniczną, za pomocą wiadomości e-mail, na adres e-mail: reseller@globkurier.pl
2. Reklamacja powinna zawierać́ dane osoby lub podmiotu składającego reklamację (imię̨ i nazwisko lub pełna nazwa, dokładny adres lub adres e-mail), jak również̇ wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść́ żądania.
3. Odpowiedź na reklamację udzielana jest za pomocą̨ wiadomości e-mail, na adres e-mail podany w reklamacji lub z którego została przesłana reklamacja, w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
4. Skorzystanie z procedury reklamacyjnej jest dobrowolne i nieodpłatne.

§ 16 Dane osobowe

1. Administratorem danych osobowych Partnera jest GlobKurier – jako właściciel i administrator Serwisu, świadczący usługi drogą elektroniczną w oparciu o Regulamin.
2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez GlobKurier w charakterze administratora – w tym o celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Serwisie polityce prywatności, dostępnej pod adresem: https://www.globkurier.pl/polityka-prywatnosci zwanej dalej „Polityką Prywatności” – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
3. Administratorem danych osobowych Klientów Partnera jest Partner w zakresie danych przetwarzanych w ramach relacji i umów łączących go z Klientem Partnera. Administratorem danych osobowych Klienta Partnera w zakresie umowy łączącej go z GlobKurier jest GlobKurier. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez GlobKurier w charakterze administratora – w tym o celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Serwisie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych –„RODO”.
4. Partner zobowiązany jest do przetwarzania danych Klienta Partnera zgodnie z przepisami prawa, w tym zawarcia z Klientem Partnera właściwych umów i porozumień, w zakresie danych osobowych Klienta Partnera oraz danych powierzonych przez niego Partnerowi. W szczególności umowy te powinny regulować kwestie związane z zakładaniem przez Partnera w imieniu Klienta Partnera kont w Serwisie i zawierania w imieniu Klienta Partnera umów z Globkurier.
5. W przypadku, w którym:
a) Partner wskaże dane potencjalnego Klienta Partnera poprzez utworzenie konta dla takiego podmiotu i następnie Partner, działający w imieniu i na rzecz tego podmiotu, albo ten podmiot samodzielnie nie zawrze z GlobKurier umowy o świadczenie Usług, Partner ma obowiązek usunięcia danych tego podmiotu i utworzonego dla niego w Panelu Partnera konta,
b) Partner nie wykona lub nienależycie wykona obowiązek, o którym mowa w pkt a. powyżej, w terminie 48 godzin od utworzenia przez Partnera konta, GlobKurier jest uprawniony do samodzielnego usunięcia wskazanych w pkt a. danych.
6. Partner ponosi całkowitą odpowiedzialność za zgodne z prawem działanie w imieniu Klienta Partnera przed GlobKurier w celu zawarcia umów z GlobKurier oraz w czasie ich realizacji. Partner jest odpowiedzialny za przekazanie Klientowi Partnera treści wiążących go z GlobKurier umów, w tym umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz Polityki Prywatności, o ile Klient nie zawarł Umowy bezpośrednio z GlobKurier

§ 17 Postanowienia końcowe

1. Zawarta przez Strony Umowa nie ma charakteru umowy agencyjnej w rozumieniu art. 758 Kodeksu cywilnego.
2. Określone w § 4 – § 8 Regulaminu zasady i warunki współpracy w ramach Umowy obowiązują w takim przypadku i zakresie, w jakim:
a) Strony nie uzgodniły w formie dokumentowej, w drodze wymiany wiadomości e-mail pod rygorem nieważności, odrębnych, indywidualnych zasad współpracy lub
b) Strony nie obowiązują dodatkowe, inne ustalenia, na podstawie których w szczególności prawo do Prowizji może powstać w innych niż w określonych w Regulaminie przypadkach
4. Wszelkie roszczenia co do należytego wykonywania Umowy przez GlobKurier Partner będzie kierować do GlobKurier.
5. Umowy zawierane z GlobKurier zawierane są w języku polskim.
6. Regulamin może ulec zmianie. GlobKurier uprawniony jest do zmiany Regulaminu pod warunkiem uprzedniego poinformowania Partnera o planowanych zmianach, za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres wskazany przez Partnera, co najmniej na 7 dni przed planowaną zmianą. W przypadku braku akceptacji zmienionego Regulaminu przez Partnera może on rozwiązać Umowę, korzystając z uprawnienia wskazanego w § 11 ust. 2 Regulaminu.
7. Treść zmienionego Regulaminu wchodzi w życie w terminie wskazanym w treści zmienionego Regulaminu.
8. GlobKurier jest uprawniony do przeniesienia praw lub obowiązków wynikających z Umowy na osobę trzecią, bez zgody Partnera.
9. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okaże się nieważne w całości lub w części, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, GlobKurier oraz Partner zobowiązują się na wniosek któregokolwiek z nich do zastąpienia nieważnych postanowień postanowieniami, których moc prawna i skutek ekonomiczny są najbardziej zbliżone do postanowień zastępowanych.
10. Żadna ze Stron nie może formułować jakichkolwiek publicznych oświadczeń dotyczących współpracy w ramach Programu Partnerskiego bez uprzedniej zgody drugiej Strony wyrażonej co najmniej w formie dokumentowej (w wiadomości e-mail) pod rygorem nieważności, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa po uprzednim odpowiednim poinformowaniu o takiej konieczności drugiej Strony.
11. Partner nie może dokonać przelewu praw (wierzytelności) wynikających ze współpracy w ramach Programu Partnerskiego bez uprzedniej zgody GlobKurier wyrażonej w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
12. Prawem właściwym w sprawach związanych z Umową, w stosunkach między Partnerem i GlobKurier są powszechnie obowiązujące przepisy prawa Rzeczypospolitej Polskiej.
13. Ewentualne spory pomiędzy Partnerem i GlobKurier będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby GlobKurier.
14. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 21.06.2024