Co zrobić w razie pomyłki w zleceniu dla kuriera?
Wysyłając przesyłkę kurierem, trzeba pamiętać o kilku ważnych zasadach, dzięki którym uniknie się jakichkolwiek problemów z doręczeniem paczki. Ważne jest odpowiednie przygotowanie przesyłki, czyli prawidłowe jej zapakowanie. Jednak najważniejszym aspektem przy wysyłce paczek jest jej właściwie zaadresowanie. To właśnie błędny adres odbiorcy jest jedną z najczęstszych przyczyn zwrotu paczki do nadawcy. Co zrobić w sytuacji, gdy zauważymy, że przy adresowaniu przesyłki dla kuriera popełniliśmy błąd?
Spis treści
Czy można poprawić błędne dane na liście przewozowym?
Wypełniając formularz zamówienia, należy zwrócić szczególną uwagę na dane adresowe odbiorcy. Warto przed wysyłaniem zlecenia sprawdzić jej kilkukrotnie. Zdarza się, jednakże, że błąd zostanie niedostrzeżony, co można zrobić w takiej sytuacji? Jeśli zauważysz błąd w liście przewozowym, który otrzymałeś po złożeniu zamówienia, musisz niezwłocznie skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta GlobKurier.pl. Jeżeli kurier nie odebrał jeszcze przesyłki, możesz to zrobić bezpłatnie poprzez anulowanie błędnego zlecenia i wprowadzenie nowego z poprawnymi danymi. Sytuacja wygląda nieco inaczej w momencie, kiedy zorientujesz się, że na liście przewozowym jest błąd, ale kurier już odebrał od Ciebie przesyłkę. Wtedy pozostaje tylko przeadresowanie przesyłki, jest to usługa dodatkowa płatna.
Jak przeadresować przesyłkę w przypadku błędu w zamówieniu?
Kurier odebrał od Ciebie przesyłkę, ale okazało się, że w zleceniu znajduje się błąd? Konieczne jest przeadresowanie przesyłki na właściwy adres. Przeadresowanie przesyłki jest usługą dodatkową płatną. Aby zlecić przeadresowanie, należy skontaktować się Biurem Obsługi Klienta GlobKurier.pl. Pracownik zgłosi firmie kurierskiej, która odebrała przesyłkę zalecenie o przeadresowaniu paczki. Po stronie zleceniodawcy pozostanie uregulowanie płatności za usługę zmiany adresu.
Jak anulować zamówienie?
W celu uniknięcia kosztów związanych z przeadresowaniem przesyłki, najlepiej anulować zlecenie i złożyć nowe z poprawnymi danymi. Zlecenie można anulować, korzystając z Panelu Klienta, do którego dostęp ma każdy zarejestrowany użytkowników. Po wejściu do Panelu w zakładce „Na skróty” znajduje się opcja anulowania zlecenia. Po przejściu na stronę z zamówieniami wystarczy wybrać zlecenie, które chce się anulować i potwierdzić operację. Powoduje to automatyczny zwrot pieniędzy nawet tego samego dnia, tą samą metodą, którą zapłacono. Innym sposobem na anulowanie zlecenia jest kontakt mailowy z Biurem Obsługi Klienta: kontakt@globkurier.pl i wtedy pracownik anuluje przesyłkę – zwrot także wykonuje się automatycznie.
Jak uniknąć błędów w zamówieniach?
Najczęściej popełnianymi błędami w adresach są źle przypisane kody pocztowe. W naszym systemie pojawiła się opcja automatycznej podpowiedzi kodu pocztowego dla danej miejscowości, jednak warto upewnić się samodzielnie czy aby na pewno kod jest właściwy. W przypadku przesyłek krajowych w tej kwestii może okazać się wyszukiwarka kodów pocztowych dostępna na stronie: https://www.globkurier.pl//. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce miasto i ulicę, a wyszukiwarka poda Ci odpowiedni numer.
Często błędy w adresie pojawiają się w przypadku korzystania z usługi ręcznego listu przewozowego. Jeśli zamówiłeś kuriera z usługą ręcznego listu przewozowego, przygotuj sobie wcześniej adres odbiorcy na kartce, aby prawidłowo go uzupełnić. Jeśli dane adresowe będzie wpisywał kurier poproś go o możliwość zweryfikowania danych. Błędy adres dostawy może spowodować, że paczka zostanie zwrócona do nadawcy, co wiążę się z dodatkową opłatą, którą obciążony jest zleceniodawca.
Karolina Kadłubek
Key Account Manager w firmie Globkurier.pl. Odpowiada za kontakt firmy z kluczowymi klientami. Koordynuje współpracę z przewoźnikami. Zarządza i wspiera swoim wieloletnim doświadczeniem Biuro Obsługi Klienta.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl