Dlaczego powinieneś udostępnić doręczenia Same Day w Twoim sklepie?
Elastyczność konsumenta to wciąż najważniejszy temat w sektorze e-commerce. Dostosuj się do potrzeb Klienta i koniecznie zdecyduj się na Same Day oraz doręczenia terminowe.
Doręczenia Same Day i inne doręczenia terminowe to opcje dostawy, które pomimo tego, że są dodatkowo płatne u przewoźnika, cieszą się sporym i rosnącym zainteresowaniem. Sami przewoźnicy na polskim rynku wprowadzają te usługi dość wolno i niechętnie, a jest to rozwiązanie, które powinno stawać się powoli standardem obsługi, biorąc pod uwagę wymagania konsumentów. Sklepy internetowe natomiast coraz chętniej i częściej decydują się na doręczenia terminowe, dzięki czemu powiększają grono swoich zaufanych i stałych klientów.
Spis treści
Dla kogo Same Day?
Same Day działa obecnie w siedmiu aglomeracjach skupionych wokół Warszawy, Szczecina, Poznania, Krakowa, Wrocławia, Łodzi oraz Katowic. Z powodów stricte technicznych doręczenie w tym samym dniu jest możliwe tylko na terenach bliskich oddziałom danej firmy przewozowej. Klienci chcący zatem wybrać tę usługę muszą sprawdzić kod pocztowy odbiorcy oraz czy ta usługa w ogóle obejmuje obszar danej miejscowości. Najczęściej z tego rozwiązania korzystają oczywiście mieszkańcy stolicy, ale również w innych miastach cieszy się ono rosnącym zainteresowaniem.
Obowiązkowe doręczenia w sobotę
Można sobie tylko zadawać pytanie, dlaczego w XXI wieku w środkowej Europie doręczenia w sobotę wciąż traktowane są jako doręczenia dodatkowo płatne i wciąż mało dostępne. Aby skorzystać z opcji doręczenia 7 dni w tygodniu pozostaje tylko system Click & Collect (zobacz więcej: KLIK), czyli doręczeń do punktu takich jak na przykład parcelshopy. Jest to wygodne rozwiązanie, ponieważ klient może wybrać nie tylko dzień, ale też godzinę odbioru paczki. Pomimo tego znaczna część konsumentów chce korzystać z tzw. doręczeń door to door. Dlaczego zatem nie mogliby skorzystać z odbioru paczki w sobotę?
Co jest najważniejsze dla Klienta?
Nie ma się co oszukiwać – zapewnienie usługi Same Day i rozwój doręczeń terminowych to możliwość wyeliminowania pewnej bariery w e-commerce, która ciągle jest jeszcze odczuwalna wśród użytkowników Internetu. Najważniejszą kwestią dla Klienta jest elastyczność i możliwość wyboru. Dlatego nawet jeśli z różnych powodów nie zdecydujesz się na Same Day, to udostępniaj w swoim sklepie minimum doręczenia w sobotę lub następnego dnia do określonej godziny. Niezależnie od tego, czy zajmujesz się wysyłką towarów, które muszą zostać szybko dostarczone, czy odzieżą lub sprzętem elektronicznym. Każdy ma prawo zdecydować samodzielnie, czy przesyłka jest dla niego priorytetem, czy też nie.
Profil Klienta
Badania wskazują, że Klient decydujący się na Same Day i inne doręczenia terminowe to osoba, która dosyć często robi zakupy w internecie a wartość jego koszyka jest większa niż u pozostałych. Ponadto taki Klient ma spore wymagania, ale też jest lojalny wobec sprzedawcy. Dlatego udostępnienie Same Day może okazać się dla Ciebie przewagą nad konkurencją, która jeszcze nie posiada tej opcji dostawy i okazją do zyskania kluczowych Klientów. Nawet gdyby korzystanie z Same Day nie było często wybieraną opcją w Twoim sklepie, to już samo udostępnienie jej może zwiększyć Twoją konwersję nawet o 20%.