Zoptymalizuj logistykę przez Fulfillment z Globkurier.pl
Fulfillment to działanie polegające na zleceniu zewnętrznemu operatorowi logistycznemu czynności związanych z zaplanowaniem i obsługą procesu dostarczenia przesyłek. Do jego funkcjonowania nie potrzeba posiadać sklepu stacjonarnego, personelu czy nawet przestrzeni magazynowej. W jaki więc sposób można prowadzić sklep, nie posiadając obsługi stacjonarnej? Usługa GlobKurier Forwarding może pomóc w rozpoczęciu działalności związanej z fulfillmentem.
Spis treści
Rynek e-commerce w Polsce
Wraz z końcem 2019 roku liczba aktywnie działających eSklepów wyniosła ponad 31 tysięcy. Co więcej, ich ilość ciągle rośnie. Tylko w pierwszej połowie 2019 roku przybyło ponad 5000 nowych eSklepów, co przy zamknięciu około 2200 witryn daje wynik wzrostu liczby internetowych miejsc sprzedaży o około 3800 (źródło: Raport Bisnode Polska dla rp.pl, 2019). Założenie sklepu internetowego od strony IT jest bardzo proste. Pomocne okazują się serwisy, które oferują gotowe szablony witryn internetowych. Wystarczy dostosować do swoich potrzeb stronę obejmującą produkty, przygotować własne logotypy do umieszczenia na stronie. Jak jednak odpowiednio przygotować sprzedaż i obsłużyć klientów, kiedy realnie nie posiadamy obsługi i produktów na stanie?
Fulfillment – jak to działa?
Jedną z dostępnych możliwości jest działanie, które polega na outsourcingu części lub całości procesu obsługi przesyłek do zewnętrznej firmy. Zadania przekazane do operatora usług logistycznych mogą obejmować wszystkie procesy występujące od momentu wyprodukowania dobra, aż do jego dostarczenia do zamawiającego. Operatorzy mogą zająć się również obsługą zwrotów produktów, reklamacjami oraz procedurami gwarancyjnymi. Dla obsługującego sklep przedsiębiorcy najważniejsza wtedy będzie kontrola poprawności dokumentacji oraz przekazywanie zamówień do operatora.
Decyzja odnosząca się do wprowadzenia działalności na zasadzie fulfillmentu głównie podejmowana jest przez niewielkie sklepy, często dopiero rozpoczynające swoją działalność. Podobnie jak w przypadku dropshippingu, współpraca z operatorami logistycznymi umożliwia dynamiczny rozwój małych e-przedsiębiorstw. Dzięki takiej współpracy łatwiej jest nawiązywać kontakty z hurtowniami. Sprzyja to łatwiejszym negocjacjom cen hurtowych produktów oraz zwiększaniu konkurencyjności sklepu na rynku.
Wpływ Fulfillmentu na sprzedaż i zysk eSklepu
Nie mniejsze znaczenie w korzystaniu z danej usługi ma ograniczenie kosztów w stosunku do działalności samodzielnej. W przypadku fulfillmentu płacimy za obsługę logistyczną, która obejmuje mnóstwo czynności – obsługę zamówienia, pakowanie przesyłek, magazynowanie, organizację transportu i dostawy paczek, oraz często obsługę posprzedażową i serwisową. Wszystkie te czynności pozostają więc do ustalenia w gestii współpracującego ze sklepem operatora. W przypadku braku takiej współpracy właściciel sklepu sam musiałby zadbać o właściwą prognozę zapotrzebowania na określone produkty, miejsce do ich magazynowania i ludzi do ich obsługi. Ponadto współpracując z operatorami na zasadach fulfillmentu, pojawia się szansa na atrakcyjne rabaty przy zakupie produktów z hurtowni. Na początku działalności będzie to dla nas możliwość wejścia na rynek z atrakcyjnymi cenami produktów i możliwością zwiększenia naszych zysków. Z tego względu również większe podmioty gospodarcze zajmujące się sprzedażą online mogą działać na zasadzie przekazania obsługi w ręce zewnętrznego operatora.
Nowoczesne rozwiązania w świecie obsługi eSklepów
Fulfillment pozwala rozwijać się przedsiębiorstwom na wielu płaszczyznach. Umożliwia zwiększenie asortymentu dostępnego w eSklepach, rozwijanie współpracy z podmiotami handlowymi czy też obsługę większej ilości klientów. System ten bazuje w głównej mierze na technologii IT, która niezbędna jest do szybkiego przekazywania informacji o zamówieniach, płatności oraz dokumentacji. Dzięki aktualnym danym i przeprowadzonym prognozom możliwe jest określenie przewidywanego popytu na zamawiane towary. Dzięki temu operator logistyczny może przygotować się na przykład na zmiany sezonowe popytu na produkty. Ponadto bardzo ważna jest szybka i kompletna wymiana informacji pomiędzy sklepem a operatorem. W przypadku nagłych zmian jest ona niezastąpiona i niezbędna do prawidłowej współpracy.
Usługa Fulfillment z GlobKurier.pl? Skorzystaj z naszej pomocy logistyczno-transportowej i rozwiń swoją działalność
GlobKurier proponuje rozwiązanie, które może wspomóc działalność eSklepów bazującą na fulfillmencie. Usługa ta nazywa się GlobKurier Forwarding. Polega ona na wsparciu przedsiębiorców działających w dziedzinie e-commerce. Obejmuje m.in.: obsługę międzynarodowych procesów spedycyjnych i transportowych. Aby dokładniej zapoznać się z ofertą GlobKurier Forwarding, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami. Specjaliści GlobKurier odpowiedzą na wszystkie Państwa pytania oraz przedstawią dostępne możliwości współpracy w ramach fulfillmentu – dostosowane do potrzeb i preferencji zgłaszających się przedsiębiorstw.
Miłosz Białaszczyk
Artykuł opracowany przez studenta kierunku Logistyka w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl