Współpraca z Amazon – jak zacząć sprzedawać?
W styczniu tego roku sieć obiegła informacja o tym, że Amazon oficjalnie wchodzi do Polski, a prace nad polskojęzyczną wersją sklepu trwają. Platforma skierowana do Polaków ma wystartować jeszcze w 2021 r., a sprzedawcy z naszego kraju mogą już rejestrować konta sprzedażowe po polsku. Gigant chce wykorzystać potencjał i szykuje się na walkę z Allegro i AliExpress. Czy ten ruch oznacza przewrót na rodzimym rynku? W Polsce centra logistyczne Amazon funkcjonują już od 2014 roku, ale to amazon.pl może być wielkim e-commercowym przewrotem. Jeśli interesuje Cię współpraca z Amazon — zapraszamy do lektury.
Spis treści
Jak wygląda współpraca z Amazon?
Sprzedawca internetowy może aktualnie oferować swoje towary w wielu modelach. Istnieją platformy, z których można skorzystać, aby szybko i łatwo sprzedawać online – nie ma potrzeby tworzenia własnej witryny e-commerce. Rozwiązania proponowane przez zewnętrzne podmioty mogą stanowić podstawę biznesu. W czołówce takich rozwiązań jest gigant e-handlu Amazon, hybrydowy sklep internetowy, który oferuje niemalże wszystko i wchłania sprzedawców z różnych branż. Ponad 50% sprzedaży w Amazon jest dokonywanych za pośrednictwem sprzedawców zewnętrznych. W raporcie Small Business Impact z 2020 r. Amazon ujawnił, że wysłał ponad 3,4 miliarda produktów innych firm w ciągu zaledwie jednego roku. Czy chcesz dołączyć do grona sprzedawców?
Źródło: sell.amazon.pl
Tani kurier do Amazon?
Nawet jeśli masz już własną stronę internetową i sklep e-commerce, możesz rozważyć rozszerzenie swojej dystrybucji na Amazon. Będziesz w stanie dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż tych, którzy po raz pierwszy korzystają z Amazon i mogą nieufnie podchodzić do robienia zakupów w mniej znanej witrynie. Gdy kupią Twój produkt na Amazon, polubią go i zaufają Twojej marce, możesz przenieść ich do zakupów we własnym sklepie internetowym. Wystarczy, że założysz konto — warunkiem jest prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Korzystając z pulpitu „Centrum Sprzedawcy” Amazon, będziesz w stanie zarządzać biznesem online bez własnej witryny. Amazon zajmie się całym procesem obsługi. Rejestracja konta to koszt 165,91 zł (bez VAT) miesięcznie + opłaty za sprzedaż.
Aby zostać sprzedawcą zewnętrznym, musisz zdefiniować swoje produkty w ramach jednej z 70 kategorii. Najbardziej popularne — to odzież, opieka zdrowotna, produkty kosmetyczne, produkty dla dzieci, biżuteria, artykuły do domu i ogrodu, telefony komórkowe, elektronika. Pełną listę można znaleźć tutaj: kategorie Amazon
Jak wysłać towar do Amazon?
Wysyłka towaru do Amazon może odbywać się różnymi kanałami. Cały proces uzależniony jest od modelu współpracy, na jaki zdecyduje się sprzedawca. Jeśli wybierzesz model FBA (w pełni wspierany przez Amazon), Twoim zadaniem będzie wysyłka towaru do jednego z magazynu Amazon. W tym modelu pracownicy Amazona przejmują obowiązek pakowania i wysyłki towaru do odbiorcy. Interesuje Cię darmowa wysyłka? Sprawdź ofertę Amazon Prime. Przy FBA to Amazon w razie potrzeby zajmuje się zwrotami lub wymianą towarów. Nie musisz też prowadzić zapasów ani nimi zarządzać. Po prostu wysyłasz swoje produkty (które kupiłeś hurtowo) do jednego z wielu magazynów Amazon. Następnie za każdym razem, gdy ktoś zamawia — pracownicy Amazona odbierają zamówienie i wysyłają je za Ciebie.
Centrum logistyki, źródło: aboutamazon.eu
W przypadku modelu FBM to Ty jako sprzedawca musisz zadbać o wysyłkę swojej paczki. Amazon jest tylko pośrednikiem i nie odpowiada za bezpieczną dostawę. W takim modelu sam wybierasz firmę kurierską – możesz śledzić najtańsze dostępne opcje za pomocą darmowej porównywarki cen dostępnej na GlobKurier.pl – i wybrać partnera logistycznego, który spełnia Twoje indywidualne oczekiwania. Kuriera do Amazon zamówisz łatwo i szybko. Jeśli odpowiada Ci współpraca z Amazon w trybie ciągłym, sprawdź dostępne integracje. Proponowane moduły z pewnością usprawnią proces wysyłki paczek.
Integracja sklepu z Amazon — szybkie wysyłanie paczek
Zamów dostawę do Amazon
Planujesz wysyłki na dużą skalę? DHL uruchomiło dodatkową usługę, która pozwala dostarczać paczki do Amazon. DHL Freight zamówisz za pośrednictwem platformy GlobKurier.pl. W ramach tej usługi możesz dostarczyć do Amazon przesyłki drobnicowe do 5 palet o maksymalnej wadze 2500 kg, ale też nadać przesyłkę paletową przekraczającą wagę 2500 kg, które będą transportowane w usłudze doładunku – transport całopojazdowy. Przeczytaj więcej Tani kurier Przesyłki do Amazon z GlobKurier.pl
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl