Jak sprzedawać na Amazon?
Amazon bez wątpienia jest hegemonem na rynku e-commerce. Pochodząca z USA platforma sprzedażowa na ten moment nie ma sobie równych już nie tylko w samych Stanach Zjednoczonych. Aktualnie nie istnieje jeszcze bezpośrednia strona Amazona z domeną .pl, ale polscy przedsiębiorcy coraz śmielej zerkają w stronę sklepu Jeffa Bezosa. Choć wydaje się, że korzystanie z serwisu może być skomplikowane lub problematyczne, my w kilku krokach pokażemy, że zdecydowanie tak nie jest! Jedynie w czterech punktach przedstawiamy, jak rozpocząć sprzedaż na Amazonie i jakie rozwiązania są najlepsze, aby nasz biznes rozwijał się tam w najlepsze!
Spis treści
Na początek – podejmij ostateczną decyzję
W pierwszej kolejności postaw na odpowiedni produkt. Ostateczny, ponieważ to od rzeczy jakie będziesz oferował na swoim koncie, zależy sukces. Mogą to być produkty autorskie lub towary sprowadzane od innych dostawców. Najważniejsze, aby nie były to podróbki, ponieważ oferowanie nieoryginalnych przedmiotów to prosta droga do zablokowania konta. Na Amazonie sprzedawać można niemal wszystko – zgodnie oczywiście z obowiązującym w danym kraju prawem. Najważniejsze, aby wystawione rzeczy były ciekawe dla odbiorcy i konkurencyjne na rynku Amazon, gdzie kupujący może trafić na miliony produktów. Pamiętaj także o dodaniu odpowiedniego kodu do produktu, co pomoże w odnalezieniu towaru w wyszukiwarce.
Rejestracja konta
Tworzenie konta na Amazon wymaga przekazania wielu poufnych informacji. Jednakże, jeśli zależy nam na jak najwyższym poziomie bezpieczeństwa, nie powinno to dziwić. Cały proces jest jednak bardzo czytelny. Pamiętaj, że konto sprzedażowe założyć może spółka lub osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą.
Przed rejestracją przygotuj:
- skan dowodu osobistego,
- dane firmy (NIP, adres),
- numer karty kredytowej (firmowej lub prywatnej),
- numer kont bankowego,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- VAT EU.
Wszystkie informacje są potrzebne, aby móc zweryfikować i potwierdzić tożsamość danego przedsiębiorcy. Zarówno dla Amazona jak i kupujących tam klientów rzetelność działań jest najwyższym priorytetem.
Wybierając Amazon możesz zdecydować się na jeden z dwóch rodzajów kont:
- Individual – to darmowe konto, gdzie sprzedać możemy maksymalnie 40 produktów miesięcznie, aby opłaty pobierane są za pojedynczy sprzedany produkt,
- Professional – rozwiązanie dla osób, które potrzebują nielimitowaną możliwość sprzedaży towaru; ponosimy koszty nie za sztukę sprzedanej rzeczy, ale za samo prowadzenie konta.
Sprzedawaj produkty!
Wystawiając nowy produkt należy pamiętać o tym, by przyciągał wzrok starannością i dopracowaniem. Musisz przygotować:
- opis oferty (w tym szczegóły techniczne) oraz jej tytuł,
- słowa kluczowe idealnie opisujące produkt,
- w maksymalnie 500 znakach opisanie szczegółowych cech produktu,
- zdjęcia produktów bez logotypów, najlepiej na białym tle.
Oferując produkty nie możesz zapomnieć, że wśród zasad, które bardzo mocno kontroluje Amazon jest odpowiadanie w ciągu 24 godzina na minimum 90% zapytań. W przypadku gdy samodzielnie dokonujesz wysyłki – towar do wysyłanie musisz przekazać maksymalnie w ciągu dwóch dni od złożenia zamówienia.
Wysyłka towarów
Wysyłka przesyłki kurierskiej z zamówieniem od Amazona może odbywać się na kilka sposobów i jest zależna od modelu współpracy jaki przyjmiesz.
- FBM, czyli Fulfillment by Merchant – przy tym rozwiązaniu cały proces wysyłki jest po stronie osoby wstawiającej towary na stronę. Amazon spełnia więc tutaj jedynie funkcję pośrednika w sprzedaży. Do Twoich zadań należy przygotowanie towaru, odpowiednie zapakowanie, wybranie odpowiedniej firmy kurierskiej i dalsze śledzenie przesyłki. Jest do zdecydowanie czasochłonne zadanie. Dodatkowo musisz dbać o spełnianie wszelkich warunków związanych z odpowiednim, terminowym dostarczeniem przesyłki kurierskiej.
- FBA, czyli Fulfillment by Amazon – ta opcja z kolei zdecydowanie ułatwia proces wysyłki zamówień. Oferowane przez siebie towary najpierw wysyłasz do wybranego lub kilku magazynów Amazon. Tam są one już przygotowane do wysyłki przez pracowników. Dzięki temu zdejmujesz z siebie jeden z obowiązków. Dodatkowo większość produktów nadawanych w ten sposób zalicza się do oferty Amazon Prime, dzięki czemu klient nie ponosi kosztów dostawy przesyłki kurierskiej!
Amazon bez wątpienia jest idealnym miejsce, które może pomóc nam rozpocząć ekspansję i sprzedaż naszych towarów na inne rynki na polski. Nie musisz startować od zera i starać się na własny rachunek dotrzeć do potencjalnych klientów na przykład z Niemiec czy Hiszpanii. Jedynym minusem jest faktycznie bardzo duża liczba konkurentów. Jednakże jeśli oferowany przez Ciebie produkt będzie przygotowany zgodnie z zasadami Amazona, a obsługa klienta nie pozostawia wątpliwości – z pewnością uda się osiągnąć sukces!
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl