Jak zwrócić produkt kupiony na Allegro?
Zdecydowana większość konsumentów chętnie robi zakupu za pośrednictwem Allegro. Zanim wrzucimy produkt do koszyka, bardzo często sprawdzamy, kto go sprzedaje oraz jakie ma opinie. Mimo to mogą zdarzyć się sytuacje, w których konieczny jest zwrot zakupionego towaru. Chcesz wiedzieć jak wygląda procedura odesłania produktu w najczęściej występujących sytuacjach? Odpowiadamy na najważniejsze pytania związane z dokonywaniem zwrotu na Allegro.
Spis treści
Jak zwrócić towar niezgodny z opisem?
Zwrot towaru, który jest niezgodny z opisem, jest jednym z najbardziej problematycznych. Zgodnie z regulaminem Allegro w takich sytuacjach musisz skontaktować się bezpośrednio ze sprzedającym. To on podejmuje decyzje w kwestii przyjęcia zwrotu. Jeżeli otrzymasz odmowę, swoich praw możesz dochodzić wyłącznie na drodze sądowej. Jeżeli sprzedający nie odpowie na Twoje zgłoszenie możesz skontaktować się z nim rozpoczynając tzw. dyskusję. W takich wypadkach Allegro wspiera Cię w rozwiązaniu sporu. Na rozpoczęcie dyskusji masz 180 dni od daty zakupu.
Jak zwrócić uszkodzony produkt?
Pamiętaj także, że w przypadku wadliwego towaru istotne jest czy zakup został dokonany od osoby fizycznej, czy też od przedsiębiorstwa. W pierwszym wypadku na Tobie leży udowodnienie otrzymania uszkodzonego produktu.
Inaczej wygląda sytuacja, jeżeli mamy do czynienia ze sprzedażą konsumencką, a więc transakcja zawartą między konsumentem a przedsiębiorcą. W takim wypadku zwrot uszkodzonego towaru może nastąpić w ciągu 2 lat od daty zakupu. Jest to czas, w którym kupujący zgłasza sprzedającemu zauważone wady produktu. W zależności od rodzaju uszkodzenia może oczekiwać wymiany towaru lub naprawy uszkodzenia. Sprzedawca może również zwrócić środki w ramach dokonanego zakupu.
Nabywając towar od przedsiębiorstwa zapoznaj się z regulaminem transakcji. To w nim znajdziesz informację, w jakiej formie masz złożyć reklamację. Do Twojego zgłoszenia sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni.
Jak oddać towar zakupiony od osoby fizycznej bez podania przyczyny?
Zwrotu towaru nabytego od osoby fizycznej możesz dokonać tylko wtedy, jeżeli w aukcji była informacja, że sprzedający dopuszcza taką formę. Pamiętaj jednak, że wszystkie warunki odesłania przesyłki określa sprzedawca. Dotyczy to zarówno terminu zwrotu, jak i sposoby zabezpieczenia paczki oraz tego, kto ponosi koszty związane z transportem przesyłki.
Jak zwrócić towar zakupiony w ramach Allegro Smart?
Zwroty realizowane w ramach Allegro Smart są bezpłatne dla kupujących. Cały proces obejmuje zaledwie cztery kroki:
1. Sprawdź, czy możesz odesłać towar. Niektóre artykuły jak na przykład spożywcze nie podlegają zwrotom.
2. Następnie uzupełnij formularz zwrotu.
3. Odpowiednio zabezpieczoną paczkę odeślij tą samą metodą, którą przyszła do Ciebie. W tym celu pobierz kod zwrotu lub etykietę nadawczą.
4. Nadaj paczkę.
Jak skorzystać z darmowego zwrotu Allegro InPost?
Darmowy zwrot Allegro Inpost cieszy się dużą popularnością. Cały proces zamyka się w kilku krokach, a co najważniejsze nie musisz drukować żadnej etykiety. Jeżeli chcesz skorzystać z darmowego zwrotu należy:
1. Wybrać aukcję, w której sprzedawca określił warunki zwrotu.
2. Przy pomocy funkcji w zakładce kupione zgłoś chęć zwrotu części lub całości zamówienia.
3. Zapakuj przesyłkę tak, aby nie uległa ona uszkodzeniu w transporcie.
4. Umieść kod zwrotu na paczce.
Pamiętaj masz 14 dni od daty odebrania przesyłki na wygenerowanie kody zwrotu i kolejne dwa tygodnie na odesłanie paczki.
Kiedy mogę zrezygnować z zakupu?
Jeżeli towar został zakupiony u przedsiębiorcy masz prawo do jego zwrotu w ciągu 14 dni od daty odebrania paczki bez podania przyczyny. Jedyne, co musisz zrobić to poinformować o tym fakcie sprzedającego. Przedsiębiorca w tym samym czasie powinien zwrócić Ci pieniądze, jednak może zaczekać do czasu otrzymania towaru.
Przedmiotu kupione od osoby fizycznej nie są objęte prawem 14-dniowego zwrotu bez podania przyczyny. Wyjątek stanowią aukcje, w których sprzedający dopuszcza możliwość zwrotu na określonych przez siebie zasadach.
Skorzystaj z prostej integracji konta Allegro z Globkurier.pl, aby zwrot towaru przebiegał szybko i bezproblemowo.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl