Media Expert zwroty – czyli jak zwrócić towar do media expert bez wychodzenia z domu
Media Expert jest bardzo popularną siecią elektromarketów, dlatego pytania o kwestie dostawy i zwrotów pojawiają się często. Jak można zwrócić towar zamówiony w sklepie internetowym? Czy można zwrócić używany towar zakupiony w sklepie internetowym? Jak przygotować zwrot sprzętu i elektroniki do Media Expert? To nic trudnego! Możesz skorzystać ze swoich praw i zwrócić bądź zareklamować towar nie ruszając się z domu. Sprawdź jak!
Media Expert to przodujący dystrybutor sprzętu AGD i elektroniki w kraju. Asortyment dostępny stacjonarnie i w sklepie online jest naprawdę szeroki. Klientom proponowane są produkty z kategorii: sport i rekreacja, dom i ogród, gaming, foto i kamery. W Media Markt kupisz rower, telewizor i RTV, ale też hulajnogę czy deskorolkę. Sklep proponuje darmowy transport, dostawę następnego dnia bądź odbiór za godzinę w sklepie stacjonarnym. Ta sieć elektromarketów działa na polskim rynku już od 15 lat, funkcjonuje lokalnie, jest łatwo dostępna i przyciąga klientów atrakcyjnymi cenami. Jeśli również jesteś klientem Media Expert i zastanawiasz się jak bezproblemowo zwrócić zakupiony towar, przeczytaj nasze wskazówki.
Spis treści
Jak można zwrócić towar zamówiony w sklepie internetowym?
Pamiętaj, że jako konsument masz prawa, które nie są definiowane przez konkretny sklep, ale przez ustawy i rozporządzenia. W tym wypadku kluczowa będzie ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Jeśli kupiłeś przedmiot online, telefonicznie lub wysyłkowo wedle prawa masz automatycznie przyznany 14-dniowy „okres na odstąpienie od umowy”. Gdy kupujesz coś, czego nie widziałeś osobiście, możesz odesłać produkt bez podawania przyczyny. Sklep może wysłać — czyli pokazać Ci produkt — na podobnej zasadzie, gdybyś oglądał go na sklepowej półce. Obejrzany produkt możesz swobodnie zwrócić. Inaczej wygląda procedura, gdy sklep bądź producent musi stworzyć produkt specjalnie na Twoje życzenie. Oznacza to, że jest to zamówienie specjalne, szyte na miarę, grawerowane, spoza standardowej oferty, nie możesz go zwrócić.
Prawo 14-dniowego zwrotu nie przysługuje w przypadku:
- jeśli zamówisz coś, co szybko się psuje — jak kwiaty lub jedzenie
- element, który został dla Ciebie spersonalizowany lub wykonany na zamówienie
- prawo 14-dniowego zwrotu odnosi się do zakupu dokonanego u firmy, nie u osoby prywatnej
- nie możesz zwrócić płyt CD, DVD lub oprogramowania, jeśli złamiesz pieczęć na opakowaniu
Media Expert wskazuje także na ograniczenia związane z ochroną zdrowia i kwestiami higienicznymi. Wykluczone są zwroty otwartych opakowań z golarkami, depilatorami czy strzyżarkami.
Okres odstąpienia rozpoczyna się następnego dnia po otrzymaniu zamówienia. Zwrot towaru nie musi oznaczać, że jest on uszkodzony. Możesz zwrócić działający sprzęt, bez podania przyczyny czy uzasadnienia i otrzymać pełny zwrot pieniędzy.
Media Expert wymiana towaru, zwrot sprzętu
Wykorzystaj swój czas na odstąpienie od umowy. Sprzedawcy, w tym też największe sieci takie jak Media Expert, muszą podać pełne informacje o możliwości zwrotu, gdy kupujesz produkt, nie widząc go osobiście. Informacje te obejmują to adres firmy, numer telefonu oraz ścieżkę działania, krok po kroku, dotyczące prawa do anulowania. Większość sprzedawców podaje jasne instrukcje dotyczące zwrotu produktów, a często dołącza etykiety zwrotne do zamówienia. Jak zacząć procedurę zwrotu? W ciągu 2 tygodni musisz powiadomić sklep o tym, że chcesz zwrócić produkt. Możesz zadzwonić na infolinię, dobrym pomysłem będzie też przesłanie listu lub e-maila. Po zgłoszeniu masz kolejne 14 dni na odesłanie produktu. Podobnie sprzedawca musi wypłacić Ci zwrot w ciągu 14 dni od otrzymania przedmiotu. Jeśli odsyłasz produkt na wskazany adres, pamiętaj, aby zadbać o potwierdzenie nadania. Zachowaj kopię, aby mieć dowód, że wysłałeś towar. Media Ekspert ze swojej strony również dokumentuje cały proceder. Jeśli skorzystasz z formularza dostępnego na stronie, sklep prześle Ci drogą mailową gotową etykietę. Wystarczy, że nakleisz ją na przesyłkę zwrotną. Dodatkowo w wiadomości znajdziesz gotowe do wydruku oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Status reklamacji media expert możesz sprawdzić na stronie sklepu.
Jak zwrócić towar do Media Expert bez wychodzenia z domu?
To bardzo proste – wystarczy załatwić wszystkie formalności drogą internetową. Możesz wysłać skan, korzystając ze strony internetowej sklepu, bądź odesłać dokument pocztą. Po zgłoszeniu chęci odstąpienia od umowy pozostaje kwestia zapakowania i odesłania sprzętu, elektroniki bądź innego towaru zakupionego w sklepie. Na jaki adres wysłać towar? Zwracając towar do Media Expert, zaadresuj swoją przesyłkę na adres:
TERG S.A.
Centrum Dystrybucji Łódź
ul. Zakładowa 90/92, (brama „C”)
92-402 Łódź
Oczywiście, masz też możliwość zwrotu towaru zakupionego online w każdym sklepie stacjonarnym Media Expert. Jeśli nie chcesz odwiedzać stacjonarnym placówek, polecamy skorzystać z możliwości zamówienia kuriera online. Wystarczy, że złożysz zamówienie online i zamówisz kuriera w dogodnym dla Ciebie momencie. Kurier odbierze paczkę i dostarczy ją pod wskazany adres Centrum Dystrybucji Media Expert w Łodzi. Dzięki temu zwrot towaru do Media Expert nie będzie wymagał Twojej fizycznej obecności w sklepie i kontaktu ze sprzedawcą.
Czy można zwrócić używany produkt do sklepu internetowego?
Na swojej stronie Media Expert informuje, że zwracany towar musi znajdować się w takim samym stanie, w jakim został zakupiony. Użycie i przetestowanie produktu może odbyć się jedynie zgodnie z przeznaczeniem. Sklep zaleca także, aby podczas zwrotu zapakować produkt w oryginalne opakowanie. Zwrot elektroniki do Media Expert powinien odbywać się z zachowaniem pewnych reguł. Najlepiej, jeśli otrzymany sprzęt zostanie zapakowany w oryginalne opakowanie, a następnie w zabezpieczenia, w których Media Expert pierwotnie wysłało towar. Co ważne! Większość elektroniki wymaga baterii lub jest wyposażona w odłączane baterie do zasilania. Chociaż baterie, takie jak lit, są powszechne w wielu współczesnych urządzeniach elektronicznych, elementy te mogą być źródłem niebezpiecznego ciepła, iskier lub ognia, jeśli nie zostaną odpowiednio zapakowane do wysyłki. Gdy elektronika składa się z kilku elementów, zawsze dobrze jest zachować porządek, oddzielając przewody i akcesoria. Rozdzielanie i wiązanie przewodów znacznie pomaga zarówno użytkownikowi, jak i sprzedawcy. Nie każdy sprzęt może być wysyłany w ten sam sposób. Wysyłając elektronikę z bardzo wrażliwymi komponentami, należy zachować szczególne środki ostrożności.
Ważnym aspektem zwrotu jest zgodność z umową kupna-sprzedaży zawartej między konsumentem a sprzedawcą. Konsument ma prawo zwrócić towar w określonym terminie liczonym od daty doręczenia przesyłki, pod warunkiem, że produkt został używany zgodnie z przeznaczeniem i nie nosi śladów nadmiernego zużycia. Sklep zwraca uwagę na szczególne środki ostrożności podczas wysyłki produktów z delikatnymi komponentami, aby uniknąć ich uszkodzenia.
Jak złożyć reklamację na produkt zakupiony w sklepie internetowym z dostawą do domu?
Reklamacja może zostać złożona osobiście w najbliższym sklepie. Sprzedawca przyjmie zgłoszenie i pokieruje sprawę dalej. Jeśli nie chcesz wychodzić z domu, na szczęście jest kilka innych możliwości złożenia reklamacji. Chcesz załatwić sprawę jak najszybciej? Wyślij zgłoszenie bezpośrednio w profesjonalnym serwisie producenta. Kolejnym plusem tego kanału komunikacji jest fakt, że będziesz mógł na bieżąco monitorować status swojej reklamacji. Szczegóły kontaktowe do serwisów znajdziesz pod adresem: https://www.mediaexpert.pl/s,reklamacja-serwis-producenta.
Możesz też wybrać inną drogę i zgłosić reklamację poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza na stronie internetowej sklepu. Zostaniesz poproszony o kilka informacji. Konieczne będzie imię, nazwisko, adres e-mail, który został podany w trakcie zamówienia towaru, ale też sam numer zamówienia i numer seryjny towaru, który otrzymałeś. W trakcie składania reklamacji jesteś zobligowany do zdefiniowania rodzaju zgłoszenia. Skąd wynika Twoja reklamacja? Czy jest to opóźnienie, pomyłka, uszkodzenie w dostawie, może jest to zgłoszenie gwarancyjne czy też takie wynikające z tytułu rękojmi? Następnie, wypełniając formularz, w kolejnym polu powinieneś szczegółowo opisać problem i załączyć ewentualne zdjęcia bądź inne załączniki ilustrujące problem. Wyślij zgłoszenie i czekaj na kontakt ze strony sklepu. Pamiętaj, że sumiennie wypełnione zgłoszenie może przyśpieszyć cały proces reklamacyjny.
Sprawdź, w jak prosty sposób możesz odesłać towary do sklepów. Załóż konto na GlobKurier.pl i zamawiaj kuriera pod swój adres jeszcze taniej.
dzien dobry Panstwu,
dzisiaj zakupilam Tastature w w Sklepie Media Exspert, niestety nie spelnia ona moich oczekiwan. Czy moge ja zwrocic do sklepu?