Jak zwrócić towary kupione na AliExpress?
Zakupy na AliExpress cieszą się dużą popularnością głównie ze względu na niskie ceny produktów oraz bogaty ich wybór. Za pośrednictwem tej strony możemy kupować towary z całego świata. Jednak wiele osób wciąż ma obawy przed zakupami na AliExpress i woli korzystać z lokalnych marketplace. Co zrobić, jeśli przesyłka do Ciebie nie dotrze lub będzie uszkodzona? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dalszej części artykułu!
Spis treści
Ile trwa dostawa przesyłki z AliExpress?
Czas oczekiwania na przesyłkę z AliExpress uzależniona jest od miejsca, z którego będzie ona wysłana. Każdy z produktów ma wskazany kraj nadawczy i przybliżony termin doręczenia. W zależności od miejsca nadania może on wynieść od kilku do nawet 60 dni. Czas dostarczenia przesyłki zależ także od wybranego przewoźnika. Jeżeli zależy Ci na szybkim doręczeniu możesz skorzystać z usług firm kurierskich, jednak opcja ta często wiąże się ze znacznie wyższymi kosztami.
Jak działa ochrona kupujących na AliExpress?
Ochrona kupującego na AliExpress działa, ale na zupełnie innych zasadach niż te w Polsce. Przede wszystkim na zgłoszenie reklamacji jest 15 dni od daty otrzymania paczki. Aby skorzystać z przysługującego prawa należy rozpocząć spór ze sprzedawcą. W tym celu wypełnij odpowiedni formularz, w którym dokładnie opisz czego dotyczy problem. W ramach obowiązującej ochrony kupującego możesz zażądać od sprzedawcy zwrotu pieniędzy.
Zgodnie z regulaminem sprzedawca ma 7 dni na odpowiedź na Twoje zgłoszenie. Jeżeli nie zrobi tego w wyznaczonym terminie, wniosek zostaje automatycznie zaakceptowany. w przypadku, gdy sprzedawca jednak odrzuci Twoje zgłoszenie, o pomoc możesz zgłosić się do AliExpress. W tym wypadku sklep internetowy pełni rolę mediatora. Pamiętaj także, że sprzedawcy zazwyczaj zależy na polubownym załatwieniu sporu. W jego interesie jest bowiem mieć jak najmniej negatywnych komentarzy, a niezadowolony kupujący ma powód, żeby go wystawić.
W tej sytuacji niewątpliwie problematyczne będzie otrzymanie towaru słabej jakości. Teoretycznie nie jest on bowiem uszkodzony ani niezgodny z opisem. Z kolei na rozpoczęcie sporu jest tylko 15 dni, więc w przypadku szybkiego zniszczenia produktu nie ma już możliwości zgłoszenia reklamacji.
Co zrobić, gdy zamówiona przesyłka nie dotrze?
Może się również zdarzyć, że paczka nie przyjdzie do Ciebie w wyznaczonym przez sprzedawcę terminie. W takiej sytuacji masz prawo zgłosić reklamację. Powiadomienie, że paczka nie dotarła, odbywa się także przez rozpoczęcie sporu. Podobnie jak w przypadku normalnej reklamacji masz 15 dni na wypełnienie formularza. Termin ten liczony jest od daty, zgodnie z którą zakupiony towar powinien być do Ciebie doręczony. Zgodnie ze standardową procedurą AliExpress gwarantuje zwrot pieniędzy, jeżeli paczka nie dotarła do Ciebie w terminie. Od tej zasady są jednak wyjątki. AliExpress nie dokona zwrotu, jeżeli:
- podałeś nieprawidłowy adres dostawy;
- paczka nie dotarła z przyczyn, za które sprzedający nie ponosi odpowiedzialności np. zamknięcie linii lotniczych czy klęska żywiołowa;
- transakcja nie została zawarta za pośrednictwem AliExpress.
Czy zakupy na AliExpress są bezpieczne?
Długi czas oczekiwania na przesyłkę to jeden z czynników, który powoduje, że klienci obawiają się zakupów na AliExpress. Dodatkowo transakcje zawierane są z przedsiębiorcami z całego świata przez co możesz mieć obawy, czy na pewno otrzymasz towar po dokonaniu zapłaty. Okazuje się jednak, że AliExpress dba o interesy kupujących. Sprzedający otrzyma pieniądze dopiero wtedy, gdy kupujący potwierdzi, że paczka do niego dotarła. Nie zmienia to jednak faktu, że w sytuacjach spornych trzeba zachować termin przewidziany na zgłoszenie sporu.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl