Co zrobić, kiedy kurier nie przyjechał po paczkę?
Zamówiony kurier nie przyjechał po paczkę? Jeśli po całodziennym oczekiwaniu na kuriera nie uda się nadać paczki, z pewnością może pojawić się niemała frustracja. Oczywiście, sytuacja, w której kurier po prostu się nie zjawia, nie powinna mieć miejsca, jednak awaryjnych okoliczności nie zawsze da się uniknąć. Co zrobić, aby odzyskać pieniądze i swój zmarnowany czas?
Firmy kurierskie dostarczają i odbierają całą serię paczek w ciągu jednego dnia i zwykle nie dają możliwości ustalenia konkretnej godziny odbioru. Posługują się w zamian pewnymi ramami czasowymi, zwykle są to 4 godziny (np. od 12:00 do 16:00). Czas odbioru zależy od kilku czynników, przede wszystkim od godziny, w której zostało złożone zamówienie, a także od kodu pocztowego. W większości przypadków, jeśli zamówienie zostanie złożone do godziny 11:00, to kurier może odebrać paczkę jeszcze tego samego dnia.
Pamiętaj, że zamówienie kuriera jest zawiązaniem umowy z przewoźnikiem.
Istnieje ryzyko, że deklarowane ramy czasowe mogą ulec zmianie. Powodów dla których kurier nie odebrał przesyłki może być tak naprawdę wiele. Częstym powodem jest zbytnie obciążenie kierowców, szczególnie w okresie świątecznym. Duży ruch w magazynach czy na drogach może bezpośrednio wpłynąć na opóźnienie planowanej wizyty kuriera. Korki, złe warunki pogodowe również mogą wpłynąć na czas odbioru.
Dostawy kurierskie to wzajemne zależności, tylko w ramach usług DPD Polska dostarczanych jest 3 miliony paczek dziennie. Na sukces dostawy pracuje 46000 pracowników i współpracowników oraz 18000 pojazdów we flocie. Przy tak ogromnym volumenie niektóre błędy są trudne do uniknięcia.
Spis treści
Kurier nie przyjechał – co zrobić?
Jeśli po całym dniu oczekiwania kurier nie odebrał Twojej przesyłki, koniecznie podejmij następujące kroki:
- Logując się do systemu, sprawdź czy adres dostawy został wpisany poprawnie. Niepełny adres jest częstym powodem opóźnień i problemów z dostawą. Jeśli proponowany termin nie jest odpowiedni i koliduje z obowiązkami zawodowymi, możesz zmienić adres dostawy na biurowy. Gdy zdecydujesz się na spotkanie z kurierem w miejscu pracy, pamiętaj o podaniu dokładnej nazwy firmy i ewentualnych wskazówek, tak aby ułatwić kurierowi dotarcie na miejsce spotkania. Dodatkowe informacje możesz zawrzeć w sekcji “komentarz dla kuriera”.
- Sprawdź dokładnie skrzynkę mailową (również takie zakładki jak SPAM czy „oferty”) – być może przewoźnik wysłał informację o opóźnieniu kuriera.
- Sprawdź status przesyłki za pomocą kodu śledzenia tutaj: https://www.globkurier.pl/tracking. Kod śledzenia generowany jest przy każdej rezerwacji usługi. Oznacza to, że system rejestruje paczkę, zanim zostanie ona fizycznie odebrana przez kuriera.
Sprawdziłeś powyższe punkty i nadal nie udało Ci się zlokalizować kuriera? Skontaktuj się z nami i zgłoś interwencję. Masz kilka możliwości:
- Przez formularz na naszej stronie: https://www.globkurier.pl/kontakt
- Mailowo pod adresem: kontakt@globkurier.pl
- Telefonicznie pod numerem: +48 22 300 16 21 w godzinach: 7:30-16:00
Możesz również skorzystać z opcji dostępnych w Twoim panelu klienta na stronie GlobKurier.pl: https://www.globkurier.pl/dashboard/panel/order/list/:
- Samodzielnie ponów odbiór przesyłki lub
- Anuluj zamówienie, jeśli nie chcesz dłużej czekać.
Sprawdź poniżej, jak w kilku prostych krokach możesz anulować zamówienie w panelu klienta.
Kurier nie przyjechał – zwrot pieniędzy?
Warto zwrócić uwagę, że przewoźnicy nie składają gwarancji odbioru przesyłki w wyznaczonym terminie. Choć większość przesyłek jest odbierana zgodnie z wytycznymi klienta, biorąc pod uwagę inne czynniki, żadna z firm nie jest w stanie zapewnić 100% skuteczności.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl