Omnichannel = spójny przekaz kanałów sprzedaży
Spis treści
O Omnichannel w ubiegłych latach słyszeliśmy już bardzo wiele, ale czy wielokanałowa sprzedaż wystarczy, aby osiągnąć dziś sukces w biznesie?
Jeszcze kilka lat temu polskie media rozpisywały się na temat tego, że jesteśmy daleko w tyle za państwami zachodu, jeśli chodzi o sprzedaż wielokanałową. Ponadto mało kto wiedział w ogóle, co znaczy słowo omnichannel. Dzisiaj krajowi sprzedawcy wiedzą już, że sprzedaż elektroniczna to dostosowanie swoich usług do różnych kanałów sprzedaży i w efekcie zadowolenie Klienta. Omnichannel bowiem to nie tylko mechanizmy sprzedażowe, ale także udostępnienie systemu, w którym konsument może się swobodnie poruszać.
Lepsza sprzedaż? Tak, ale dopiero po jakimś czasie
Rozbudowa wielokanałowej sprzedaży to proces długofalowy i nie da się go jednorazowo zmierzyć. Na widoczne efekty z reguły trzeba trochę poczekać. W omnichannel chodzi głównie o nową jakość zyskaną przez sklep, a nie natychmiastowe zwiększenie przychodów. Dlatego właśnie warto uświadomić sobie, że na realne zwiększenie przychodów możemy trochę poczekać, ale jeśli chcemy mieć sklep przyjazny odbiorcom, to musimy sprzedawać wielokanałowo.
Dwie twarze sprzedaży wielokanałowej
Najważniejszą rzeczą jest jednak uświadomienie sobie, że nie wystarczy uruchomić sprzedaży w kilku różnych kanałach, ale trzeba także te kanały ze sobą w pełni zintegrować. Czyli Twój klient może korzystać z serwisu www, urządzeń mobilnych czy infolinii, mając dostęp do jednego, tego samego konta lub oferty. Jednocześnie oznacza to, że Twoje kanały sprzedaży muszą tworzyć jednolitą całość. Wszystko po to, by nie przysporzyć klientom więcej problemów od udogodnień.
Jakie narzędzia pomogą?
Z pewnością warto postawić na dobry system CMS. Jeszcze wcześniej rozeznać się na rynku i wybrać dla siebie najbardziej odpowiednie rozwiązanie. Nawet gdybyśmy w najbliższym czasie nie chcieli inwestować w aplikacje mobilne, warto dowiedzieć się, czy dostawca naszego systemu, pozwala na zintegrowanie tego typu kanałów w przyszłości. Aplikacje to doskonałe narzędzie oraz przyszłość sprzedaży, a ponadto może być alternatywą dla wersji mobilnej strony.
Biorąc pod uwagę fakt, że liczba osób, korzystających z telefonów komórkowych podczas zamawiania produktów, stale szybuje w górę, to aplikacja na telefony komórkowe jest obecnie jednym z najlepszych rozwiązań dla sprzedawców. Jednak aplikacja nie powinna służyć tylko i wyłącznie do zamawiania produktów, a oferować konsumentom dodatkowe korzyści, które może uzyskać po zainstalowaniu aplikacji na swoim urządzeniu.
Bądź na bieżąco
Zintegrowanie procesów sprzedażowych wymaga przede wszystkim Twojego bycia na bieżąco z wszelkimi nowinkami i trendami technologicznymi. Sięgaj także od czasu do czasu po najnowsze badania konsumenckie, np. raporty GEMIUS. Jeśli uświadomisz sobie, że już ponad 40% społeczeństwa korzysta z telefonu komórkowego do zamawiania produktów przez internet, być może będziesz bardziej skłonny do zastosowania w swojej firmie nowoczesnych kanałów sprzedaży i nakierujesz swój biznes na sukces.