Jak wybór opcji dostaw napędza sprzedaż w sklepie internetowym?
Jeśli stosujesz zasady delivery automation w swoim sklepie – a na pewno tak jest, bo jesteś przecież nowoczesnym sprzedawcą – to wiesz, że udostępnianie jednego kuriera to dzisiaj zbyt mało. Ale czy wiesz, z jakich usług kurierskich musisz korzystać, żeby zaspokoić potrzeby Klienta?
Spis treści
Must have doręczeń
Nie wystarczy już, że udostępnisz klientowi dostarczenie produktów danym kurierem. Ze względu na dynamiczny tryb życia konsumentów, wielu z nich chce odbierać swoje przesyłki w punktach odbioru takich jak paczkomaty czy parcelshopy, w dowolnym czasie, nie będąc uzależnionym od kuriera. Nie każdy przewoźnik oferuje opcje dostaw tego typu, a nawet jeśli je udostępnia, to z kolei nie posiada wszystkich możliwych form doręczenia oraz opcji dodatkowych. Dlatego tak ważna jest sprawna rotacja kurierów, którą możesz zautomatyzować systemowo. Oprócz doręczeń do punktów odbioru klienci decydują się także na doręczenia terminowe do określonej godziny lub lokalnie na Same Day (zobacz więcej) oraz na dodatkowe ubezpieczenia przesyłek. Bierz pod uwagę wszystkie czynniki i słuchaj opinii swoich klientów, dzięki czemu uda Ci się dobrać przewoźników zgodnie z zapotrzebowaniem.
Jak opcje dostaw wpływają na decyzje zakupowe Klienta?
Jednym z najważniejszych czynników przy wyborze sklepu internetowego są właśnie opcje dostawy. Wielu klientów przy wyborze produktów filtruje sklepy nie tylko pod kątem towaru, ale także pod względem opcji doręczenia. Możesz zatem wpłynąć na Klienta nie tylko ofertą na dobry produkt i ceną adekwatną do jakości. Dzisiejszy odbiorca jest bardzo świadomy i wymagający – nie lekceważ tego. To on płaci i on decyduje. On wie, co jest dla niego dobre i odbiera paczki wtedy, kiedy mu pasuje – im szybciej zdasz sobie z tego sprawę, tym więcej zyska na tym Twój sklep. Czasami nawet gdy nie odnotujesz wielkiego zapotrzebowania na jakąś formę dostawy, to już samo udostępnienie jej może przyciągnąć konsumenta do Twoich produktów.
Zasada Pareto w obsłudze klienta
Wszyscy wiemy, że obsługa klienta to wcale nie taka prosta sprawa. Może dlatego wiele firm wciąż jeszcze traktuje ją po macoszemu i nie potrafi zainteresować konsumenta swoją marką. Tym samym zamiast wartości dodanej sklepy odnotowują spadki, rezygnacje i ucieczki klientów do konkurencji. A gdyby tak pomyśleć, że prawdziwą miarą sukcesu firmy jest nie tylko wysoki zysk, ale ten kto pomaga ten zysk osiągnąć? Odwołaj się do Zasady Pareto, która mówi, że 20% klientów generuje 80% zysku. A co to w skrócie oznacza? Że na pierwszym miejscu stawiasz klienta, który pomaga Ci zrealizować plany, bo wiesz, że bez niego niczego nie zyskasz. Również dlatego właśnie stawiaj na odpowiedni wybór opcji dostawy.
Organizacja magazynu
Wszystko możesz przyspieszyć i zautomatyzować. Programy magazynowe dostosowują obecnie przewoźników odpowiednio do danego zlecenia. Klient wybiera opcję dostawy, a system, dzięki ustalonym wcześniej regułom, automatycznie dobiera kuriera z listy. Twój klient jest zadowolony z szybkiej i kompleksowej obsługi, a Ty oszczędzasz czas, dzięki zastosowanej automatyzacji. Przyda się? Zdecydowanie tak, zwłaszcza jeśli sprzedajesz spore ilości produktów, na przykład przed świętami lub zaraz po nich, kiedy czekają Cię pewnie zwroty nieudanych prezentów.
Chcesz wiedzieć, jak zintegrować swój sklep z GlobKurier.pl i dać swoim klientom możliwość wyboru sposobu doręczenia? Pisz na: integracje@globkurier.pl