Paczki na Święta. W tym roku nie zwlekaj z wysyłką
To już za chwilę! Święta zbliżają się wielkimi krokami, grudzień za moment zapuka do naszych okien i portfeli. Ten przedświąteczny okres jest wyjątkowo wymagający dla wszystkich. E-sprzedawcy są zajęci przygotowywaniem sklepów na gorączkę zakupów last minute, podczas gdy klienci kompletują zestawy, analizując terminy dostaw. W tym roku mamy wiele na głowie… pandemia i przeniesienie całego handlu w sferę online zapowiadają nieprzewidywalny sezon. Jak w tym roku będzie wyglądać wysyłka prezentów?
Spis treści
Paczki na święta
Nie wszyscy zostawiają zakupy na ostatnią chwilę. Czy wiesz, że w USA w 2019 roku prawie 40% świątecznych wysyłek ma miejsce w ciągu czterech tygodni poprzedzających Black Friday? Przy czym 52% przesyłek bożonarodzeniowych nadawanych jest w tygodniu Czarnego Piątku i w pierwszych dwóch tygodniach grudnia. Wstępne analizy pokazują, że w tym roku za zakupy zabraliśmy się jeszcze wcześniej. Koronawirus ma ogromne konsekwencje gospodarcze… niepewna sytuacja finansowa zmusza konsumentów do rozłożenia świątecznych wydatków. Dlatego część z nas kompletowanie prezentów rozpoczęła już w październiku. Co, jeśli w tym roku nie uda się wręczyć upominków osobiście? W niektórych przypadkach najlepszym wyjściem będzie skorzystanie z usługi kurierskiej. Taką wysyłkę warto zaplanować jednak odpowiednio wcześniej.
Ile idzie paczka w okresie przedświątecznym?
W związku z reżimem sanitarnym i ograniczeniami wypływającymi z obostrzeń sanitarnych większość dostawców pocztowych musiało dostosować swoje procedury, co w konsekwencji wydłużyło pewne procesy. Szczególnie przy wysyłkach zagranicznych, warto założyć dodatkowy zapas czasowy, aby mieć pewność, że wysyłka dotrze do adresata przed świętami. Wielu z nas ma przyjaciół i rodzinę mieszkających w innym kraju, aby umilić im świąteczny dzień, należy działać z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Z corocznego raportu Deloitte, wynika, że Polacy znajdują się w czołówce narodów europejskich pod względem odkładania zakupów świątecznych na ostatnią chwilę. Wedle badań, ponad 20% rodaków robi zakupy w ostatnim tygodniu od 15 do 24 grudnia. W tym roku w obliczu ewentualnego lockdownu i wyłączenia funkcjonowania galerii handlowych tendencje prawdopodobnie będą musiały się odwrócić. Volumen wysyłanych paczek na pewno wzrośnie. W obliczu nowej sytuacji o swojej przepustowości muszą zdecydować firmy kurierskie, które określą datę „bezpiecznej dostawy”. Przestrzeganie wskazanych terminów (innych dla paczek krajowych, a innych dla paczek międzynarodowych) pomoże uniknąć problemów z dostawą.
Kiedy nadać paczkę krajową, aby dotarła przed świętami?
Jeśli w tym sezonie planujesz wysłać upominki swoim bliskim, im wcześniej to zrobisz, tym lepiej. Związane z pandemią spowolnienia dostaw z wiosny zostały w większości złagodzone, ale spodziewany wzrost liczby świątecznych zakupów online może doprowadzić do ponownych problemów. Coroczna ankieta firmy Deloitte w przewiduje, że sprzedaż online wzrośnie od 25 do 35% między listopadem a styczniem, w porównaniu z około 15% w tym samym okresie ubiegłego roku. Wielu z nas realnie nie będzie w stanie odwiedzić swojej rodziny. To precedens, z którym nie mieliśmy wcześniej do czynienia na tak masową skalę.
Jeśli Ty też rezygnujesz z wyjazdu do innego miasta bądź kraju i planujesz przesłać prezenty kurierem — pośpiesz się! Poczta Polska podała już oficjalne terminy bezpiecznych wysyłek:
- do krajów europejskich – do 4 grudnia 2020 roku,
- do USA i innych krajów pozaeuropejskich – do 27 listopada 2020 roku.
Agnieszka Świerszcz prezes zarządu DHL Parcel Polska w komentarzu dla forbes.pl podkreśla, że: Co roku podczas szczytu paczkowego wolumen przesyłek rośnie średnio o 40–60 proc., a w peaku nawet o 100 proc. W tym roku spodziewamy się podobnej skali, mimo spowolnienia gospodarki.
(źródło: DHL Parcel i rynek kurierski. Teraz czas na święta, Forbes 10/2020)
System wysyłkowy został w tym roku zalany jak nigdy dotąd, dlatego ważne jest, aby wysyłki zagraniczne zaadresować jak najszybciej. Firmy kurierskie dokładają wielu starań, tak jak np. InPost, który uruchomił opcję dostaw w weekendy. Skorzystaj z opcji Paczkomatu i nadaj prezent w wygodnym dla Ciebie momencie. Nie musisz czekać do otwarcia punktu nadań. Firmy kurierskie pracują na najwyższych obrotach, jednak bez odpowiedniego zaplanowania dostawy po stronie nadawcy, istnieje ryzyko, że paczka nie dotrze na czas.
Co zrobić, gdy prezent nie dojdzie na czas?
Czy w świątecznym obdarowywaniu może być coś gorszego niż dowiedzenie się, że specjalny prezent, wysłany ukochanej osobie, dotarł dzień po świętach? Możemy założyć, że wybór idealnego prezentu to tylko połowa pracy. W pandemicznej rzeczywistości wysyłka musi być zaplanowana z wyprzedzeniem. Przewoźnicy pocztowi mają ostateczne terminy, które są ustalane kilka tygodni wcześniej. Jeśli obdarowywana osoba spodziewa się prezentu, możesz podzielić się z nią linkiem do opcji śledzenia paczek. Dzięki temu odbiorca będzie dokładnie wiedział, gdzie znajduje się paczka i jak idą postępy w dostawie. Nawet jeśli paczka nie trafi pod choinkę 24 grudnia, istnieje szansa, że rozczarowania będzie mniejsze, przy świadomości, że paczka magazynowana jest w sortowni i dotrze w najbliższy dzień roboczy.
Świąteczne przesyłki i pozytywna energia
Na koniec warto podkreślić — bądźmy dla siebie wyrozumiali. Ten okres jest trudny dla wszystkich. Zamknięci w domach, z ograniczoną mobilnością możemy być rozdrażnieni, ale pamiętajmy, że kurierzy czy właściciele platform e-commerce mają równie stresujące momenty. W ciągu ostatnich 3 miesięcy poprzedzających Święta Bożego Narodzenia właściciele małych e-firm doświadczają maksymalnego obciążenia. Jest wiele do zrobienia, mnóstwo zamówień i zwrotów do obsłużenia. Firmy kurierskie ruszają z dodatkową rekrutacją już we wrześniu, personel dokłada wszelkich starań o zachowania sanitarnego bezpieczeństwa dostaw. Wszyscy dokładają wszelkich starań, aby sprawnie zrealizować usługę. Wzajemne zrozumienie i życzliwość względem osób dostarczających paczki może pomóc w pięknym przeżywaniu Świąt Bożego Narodzenia.
Karolina Kadłubek
Key Account Manager w firmie Globkurier.pl. Odpowiada za kontakt firmy z kluczowymi klientami. Koordynuje współpracę z przewoźnikami. Zarządza i wspiera swoim wieloletnim doświadczeniem Biuro Obsługi Klienta.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl