Porozmawiaj z chatbotem
GlobKurier.pl
GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.
Sprawna obsługa klienta to jeden z kluczowych elementów przy budowaniu trwałych relacji z konsumentami. Dynamizm dzisiejszego życia wymaga od przedsiębiorcy udostępnienia możliwości stałej obsługi. Klienci nie chcą czekać na odpowiedź. Wolą uzyskiwać informacje natychmiastowo. Naprzeciw takim wyzwaniom wychodzi nowa technologia. Chatboty stają się coraz bardziej popularne – także dlatego, że wprowadził je Facebook.
Spis treści
Nie ma to jak bezpośredni kontakt
Wirtualni asystenci mogą okazać się bardzo pomocni. Rozmowa z botem nie jest jednak naturalna. Często obawiamy się, że maszyna nie poprowadzi dobrze dyskusji. Zamiast pomóc, wprowadzi w błąd. Właśnie z tego powodu ciągle najbardziej popularną metodą kontaktu ze sprzedawcą jest rozmowa telefoniczna – konsument ma wrażenie, że rozmowa z żywym człowiekiem pomoże o wiele lepiej niż boty. Naturalny kontakt ma przecież wiele przewag. Klienci chcą rozwiać różnorakie wątpliwości dotyczące zamawianego produktu. Rozmawiając ze sprzedawcą, można dopytać o wszystko. Bot udzieli informacji automatycznie. Nie można mieć jednak pewności, że odpowiedź będzie wyczerpująca, a już z całą pewnością nie może być ona spersonalizowana. Poza tym boty – przynajmniej w teorii – nie potrafią doradzać.
Zaufaj technologii
Chatboty zyskują sporą popularność przede wszystkim ze względu na szybkość odpowiedzi. Klienci, którzy próbują dostać informacje w taki sposób, zwykle są nastawieni na natychmiastowe uzyskanie interesujących ich danych. I faktycznie je dostają. Technologia botów bardzo szybko się rozwija. Wirtualni asystenci są przygotowani do tego, żeby udzielić odpowiedzi nie tylko na najbardziej popularne pytania – poradzą sobie także z tymi bardziej skomplikowanymi. Doradzą, gdzie można sięgnąć po więcej informacji. Podpowiedzą, w jaki sposób porównać oferty i wybrać jak najbardziej korzystną.
Automatyzacja komunikacji staje się jednym z najważniejszych trendów rozwoju obsługi klienta w branży e-commerce. Conversational commerce pozwala na skrócenie ścieżki zakupowej. Decyzja o kupnie konkretnego produktu – dzięki botom – może zostać podjęta bardzo szybko.
Piękna przyszłość wirtualnego asystenta
Z dobrych botów korzystali kiedyś wyłącznie najwięksi gracze na rynku. Dzisiaj jednak wirtualnego asystenta mogą mieć nawet mniejsze firmy. Jest to możliwe ze względu na upowszechnienie technologii.
Dużym ułatwieniem dla przedsiębiorców jest możliwość ustawienia wirtualnego asystenta za pośrednictwem popularnych komunikatorów. Tego typu opcję oferuje m.in. Facebook Messenger lub WhatsApp. Klient nie musi szukać bota na stronie sprzedawcy. Wystarczy, że użyje znanych aplikacji.
Wykorzystanie Facebooka jest zresztą sytuacją typu win-win dla dwóch stron transakcji. Sprzedawca, korzystając z danych portalu społecznościowego, może szybko określić, jak targetować swoje produkty. Analizując dane użytkownika wysyłającego pytania, uda się ustalić specyfikę grupy klientów zainteresowanych ofertą sprzedawcy.
Wykorzystanie chatbotów świetnie wpisuje się w strategię omnichannel. Klient może dzięki wirtualnemu asystentowi dowiedzieć się sporo o specyficznych propozycjach firmy. Następnie, korzystając z telefonu lub udając się do punktu stacjonarnego, wystarczy dopytać pracownika o szczegóły oferty.
Co jeśli chatbot mnie nie zrozumie?
Zaawansowane chatboty nie funkcjonują już tak, jak ich pierwsze wersje. Kiedyś wirtualny asystent dobierał odpowiedzi dopasowane do słów kluczowych znajdujących się w zapytaniu. Technologia ta funkcjonowała całkiem nieźle. Zdarzało się jednak, że bot podsuwał odpowiedzi niepasujące do pytań. Dziś taki problem pojawia się rzadko. Jeżeli bot nie zrozumie, o co pyta klient, wówczas poprosi o doprecyzowanie. Zaawansowane technologie pozwalają na stałe poszerzanie baz wiedzy. Odbywa się to w trakcie prowadzonych rozmów z użytkownikami. Boty potrafią już wykorzystywać informacje podawane przez klientów tak, by odpowiednio modulować kierunek rozmowy. Ponadto na bieżąco wykorzystują wiedzę dostarczaną z wyszukiwarek i innych stron www.
W czym pomaga wirtualny asystent?
Boty są dostępne dla klientów 24/7. Można więc stwierdzić, że niejako pełnią całodobowy dyżur. Mogą obsłużyć potencjalnego nabywcę nawet wtedy, gdy cała obsługa już nie pracuje. Głównym zadaniem wirtualnego asystenta jest odpowiadanie na zapytania klientów. Boty potrafią jednak znacznie więcej:
- mogą zachęcać do zakupów – automatycznie analizują dane dotyczące preferencji klientów, rozpoznają ich potrzeby oraz przekazują informacje o najkorzystniejszych ofertach. Mają więc funkcję reklamową;
- umawiają na wizytę – boty ułatwiają umówienie się na wizytę np. do lekarza lub fryzjera;
- ustalają lokalizację – wirtualny asystent może pokierować klienta w miejsce, do którego ten chce dotrzeć;
- bawią się z klientem, prowadzą z nim gry;
- sprawdzają repertuary, ciekawe wydarzenia itd.
Warto też dodać, że niektóre zaawansowane technologicznie boty są w stanie negocjować ceny konkretnego produktu. Zwykle strategia ta polega na obniżaniu początkowych kosztów. Dzięki temu uda się wzbudzić sympatię i zaufanie do marki.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl