Punkty nadania i odbioru przesyłek – jak znaleźć punkt blisko domu?
Punkty nadania są wyjątkowo praktyczną opcją wysyłki. To idealne rozwiązanie dla każdej osoby, która nie może czekać na kuriera w domu. Jeśli klient nie wie, czy będzie pod wskazanym adresem w okienku czasowym dostawy, może skorzystać z alternatywy. Punkty tego typu pozwalają na sprawniejszą wysyłkę. Punkty znajdują się w większości miast i są wybierane coraz częściej. Klient może zanieść przesyłkę w drodze do pracy czy szkoły, w czasie swoich codziennych, rutynowych aktywności.
Spis treści
Nadania paczek w punktach
Nadania paczek w punktach mogą łatwo wpasować się w harmonogram dnia codziennego. Taka forma nadania jest wygodna dla klienta, ale też opłacalna dla firm. Możliwość nadań i odbiorów w punktach oferują firmy takie jak: FedEx, UPS, DHL, DPD czy InPost. Firmy kurierskie stale pracują nad tym, aby rozwijać sieć punktów i wprowadzać coraz to wygodniejsze rozwiązania dla konsumentów, dbając jednocześnie o rozwiązanie problemu dostaw ostatniej mili.
Dostawa ostatniej mili odnosi się do końcowego etapu operacji łańcucha dostaw. Podróż produktu z magazynu do domu klienta końcowego. Ten ostatni etap procesu dostawy jest najbardziej krytyczny i powinien być dobrze zarządzany, aby proces mógł się sfinalizować. Ostatnia mila jest również najdroższym etapem podróży z węzła transportowego do ostatecznego miejsca docelowego, dlatego kluczowym obszarem powinna być optymalizacja zasobów. Dowóz paczek w jedno miejsce do punktu nie tylko ułatwia dostawę następnego dnia, ale również okazuje się (potencjalnie) wygodniejsze niż dostawa do domu. Taka forma dostaw zmniejsza potrzebę posiadania rozbudowanej floty samochodów dostawczych, które nie dowożą paczek pod wiele adresów.
Wygodny door to door?
Dziś, pomimo że wielu konsumentów decyduje się na dostawę pod adres, finalnie i tak odbiera ją w punkcie. W obecnych realiach nawet jeśli paczka zostanie wysłana kurierem i ten nie zastanie odbiorcy w domu, może zostawić paczkę w punkcie zlokalizowanym najbliżej wspomnianego adresu. W 2020 roku coraz bardziej skomplikowana dostawa na ostatnim odcinku stała się nieco chaotyczna z powodu trwającej pandemii. W czasie, gdy firmy zmagały się ze zmieniającymi się potrzebami klientów, takimi jak szybsza dostawa tego samego dnia, zero płatności gotówkowych, dostaw bezkontaktowych. W czasie ograniczania kontaktów międzyludzkich świetnie sprawdziły się funkcjonalności Paczkomatów InPost. Klient może otworzyć skrzynkę z poziomu aplikacji, bez konieczności dotykania panelu sterowania umieszczonego w maszynie. W tym okresie wielu odbiorców zrezygnowało z wizyt kuriera w domu i przerzuciło się na „samoobsługowe” odebranie przesyłki. Na zanikającej pandemii trend się nie skończył. Klienci chcą, aby marki zapewniały elastyczną dostawę. Współcześni konsumenci są bardziej lojalni wobec marek, które zapewniają elastyczne zakupy online i uwzględniają wygodę klientów.
Ekologicznie i blisko domu
Poza wygodą, za nadaniem paczki w punktach przemaga także aspekt ekologii i troski o środowisko. Kupujący stają się coraz bardziej świadomi konsekwencji własnych nawyków zakupowych. O szkodliwości kupowanych produktów oraz obciążenia wynikającego z metod dostawy informują sami sprzedawcy. 77% konsumentów twierdzi, że dba o środowisko, myśląc o tym, jak odbierają swoje dostawy. Czy deklaratywne wyniki potwierdzają realne wskaźniki? Superszybkie lub spersonalizowane dostawy nie są korzystne dla środowiska. Wymagają wysłania większej liczby samochodów dostawczych, często przy konieczności podjęcia nieefektywnych tras, po to, by sprostać wymaganiom czasowym każdej dostawy. Sprzedawcy detaliczni mogą próbować zmienić nawyki konsumentów, podkreślając wpływ ich wyboru na środowisko, dając jasno do zrozumienia o konsekwencji śladu węglowy firmy.
Sprzedawcy są świadomi tego, jak zmieniają się postawy. Dużym wyzwaniem jest branża modowa, gdzie skala zwrotów i odsyłania zamówionych przesyłek jest olbrzymia. Alternatywnie sprzedawcy proponują dostawy skonsolidowane, zmniejszające liczbę przejazdów, a tym samym ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Niestety transport odpowiada za ponad 20% światowej emisji dwutlenku węgla. W miarę jak ekologia wkracza do głównego nurtu, coraz więcej konsumentów jest skłonnych płacić dodatkowo za produkty, które mają charakter ekologiczny i są pakowane przy użyciu materiałów nadających się do recyklingu. Nie będzie zaskoczeniem, gdy klienci domagają się neutralnych dostaw. Według badań 48% konsumentów opowiada się za tym, aby ich dostawa była neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Dlatego firmy muszą wdrażać strategie i wprowadzać najlepsze praktyki w zakresie dostaw na ostatnim etapie, aby zmniejszyć zużycie paliwa i przejechane kilometry na ostatnim etapie dostawy. Czy zatem wkrótce zrezygnujemy z usługi door to door? Dla przykładu większość, bo aż 68% kupujących na rynku francuskim preferuje dostawę do punktu odbioru.
Gdzie odebrać paczkę?
Punkty nadania w większości funkcjonują także jako punkty odbioru przesyłek. Jeśli zamawiasz paczkę i jako formę dostawy wybierzesz punkt odbioru z pewnością otrzymasz powiadomienia mailowe i SMS-em. Ważne, aby przy składaniu zamówienia podać aktualny numer telefonu. będziesz informowany o statusie paczki. Zarządzanie procesem odbioru jest zdecydowanie największym plusem tej usługi. Klient dostaje powiadomienie o tym, że paczka dotarła do punktu. Wewnętrzny regulamin firmy kurierskiej określa, w jakim terminie paczka powinna zostać odebrana. Postaw na samodzielność i odbieraj w wolnej chwili.
Co jest potrzebne do odbioru paczki?
Czy ktoś inny może odebrać Twoją paczkę w punkcie odbioru? Tak, jeśli przekażesz odpowiednie informacje wydelegowanej osobie, pracownik punktu wydaje paczkę. Do odbioru paczki w niektórych punktach potrzebny jest numer paczki i kod odbioru wysłany w wiadomości SMS. Niektóre punkty np. UPS wydadzą paczkę po okazaniu dowodu tożsamości. Czy w tym przypadku konieczności pokazania dokumentu inna osoba może odebrać paczkę? Tak, oprócz własnego dowodu tożsamości, osoba ta musi również przynieść kopię lub zdjęcie dowodu faktycznego odbiorcy, aby pracownik mógł sprawdzić imię i nazwisko oraz dane z tym, co znajduje się na paczce.
Nadanie paczki w punkcie
Jak funkcjonuje nadanie zwrotu czy paczki w punkcie? To bardzo proste, wysoce prawdopodobne, że punkt nadania znajduje się w Twoim bliskim sąsiedztwie. Paczkomaty, parcelshopy, i punkty zlokalizowane są w wygodnych dla klientów miejscach. W punktach komunikacyjnych, przy centrach handlowych, stacjach benzynowych, przy parkingach. Tam, gdzie klient w łatwy sposób może nadać przesyłkę przy okazji codziennych zakupów czy aktywności. W rankingu szybkich nadań króluje InPost z autorskim systemem skrzynek pocztowych. Paczkomaty dostępne są w trybie 24/h, 7 dni w tygodniu. Paczka może być nadania w każdej chwili za pomocą aplikacji bądź przed dotykowy ekran zainstalowany w Paczkomacie. Warunkiem nadania są jedynie wolne skrytki. W pierwszym kwartale 2022 roku spółka InPost obsłużyła, aż 112 mln przesyłek. Tylko od stycznia do marca firma InPost uruchomiła 912 maszyn więcej. Paczkomaty pojawiają się w coraz mniejszych miejscowościach, poszerzając jednocześnie skalę klientów.
Chcesz nadać przesyłkę w Paczkomacie Inpost? Zapoznaj się z konkretną instrukcją↴
Przeczytaj, jak nadać paczkę w Paczkomacie
Gdzie nadać paczkę?
Jak znaleźć punkty nadania paczek? Wystarczy, że wejdziesz na stronę globkurier.pl. W ramach witryny oddziały nadania i odbioru przesyłek znajdziesz adresy i godziny otwarcia punktów nadania w poszczególnych miastach. Możesz zdecydować się na nadanie paczki kurierem DPD, DHL, UPS, wybrać Globbox, Pocztę Polską, Paczkomaty InPost bądź Orlen Paczka.
Jeśli zamawiasz usługę wysyłki paczki w punkcie, wcześniej sprawdź, jakie masz możliwości. Sprawdź mapę, dzięki której szybko zlokalizujesz punkt nadania ↴
Zlokalizuj punkty nadania przesyłek w swoim mieście:
- Punkty nadania i odbioru Poznań
- Punkty nadania i odbioru Kraków
- Punkty nadania i odbioru Rzeszów
- Punkty nadania i odbioru Warszawa
- Punkty nadania i odbioru Wrocław
Nadanie paczki w punkcie DPD
Punkty nadania DPD to rozbudowania sieć ponad 61000 placówek, w aż 35 krajów. Możesz zanieść przesyłkę pod wskazany adres i nie czekać na odbiór paczki przez kuriera. W punktach możesz skorzystać z usług dodatkowych, wykupić ubezpieczenie, czy nadać paczkę za pobraniem. W punkcie DPD można nadać, odebrać, a także zwrócić paczkę. Dostarcz przesyłkę do punktu odbioru, odbierz pokwitowanie nadania, a kurier odbierze ją w odpowiednim momencie. Jeśli nadajesz paczkę do konkretnego odbiorcy, pamiętaj, że ten może odebrać przesyłkę w ciągu 7 dni, w czasie otwarcia punktu. Otrzyma on wiadomość e-mail po dostarczeniu przesyłki do punktu odbioru.
Jak nadać paczkę do punktu?
Wejdź na stronę globkurier.pl, uzupełnij prosty formularz, w którym określisz destynację, długość, szerokość wysokość, wagę, a także ilość sztuk, tj. ile paczek chcesz wysłać.
Po uzupełnieniu danych mechanizm wyszukiwarki przygotuje dla Ciebie wszystkie dostępne opcje z aktualnymi cenami. W propozycjach odszukaj pozycję DPD Pickup i kliknij przycisk Zamów.
Przejdź kolejne kroki i opłać usługę. Kurier odbierze paczkę i dostarczy przesyłkę do wskazanego przez Ciebie punktu DPD. Na globkurier.pl możesz zamówić kuriera w mniej niż minutę! Platforma oferuje także pełne śledzenie przesyłek. Mając numer zamówienia szybko i wygodnie sprawdzisz status paczki.
Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl