Promocja sklepu internetowego – kilka sposobów, w które warto zainwestować
Dlaczego promocja sklepu internetowego ma tak duże znaczenie? Słowa ekspertów wskazują jednoznacznie – przedsiębiorstwa, które nie decydują się na inwestycje w rynek e-commerce i handel internetowy znikną całkowicie z rynku w ciągu 5 następnych lat. Ta brutalna prognoza jednoznacznie wskazuje na to, jak ogromny wpływ na życie każdego z nas ma internet. By móc myśleć o przyszłości firmy, musi ona pojawić się w sieci. Jeśli jednak naszym celem jest zdobycie przewagi konkurencyjnej w branży, sama obecność nie wystarczy. Promocja sklepu internetowego to niezbędny element działalności, który zwiększy efektywność reklamy i widoczność firmy w internecie. Na jakie sposoby zwrócić szczególną uwagę? W co inwestować?
Spis treści
Branża handlu internetowego – prawdziwy rozkwit którego nie można ominąć
O rozwoju branży E-commerce i ogólnopojętego handlu internetowego wszyscy wiedzieliśmy już od kilku lat. Pandemia koronawirusa jedynie przyśpieszyła to, co nieuniknione. Ogromny wzrost liczby użytkowników, którzy przestawili się z handlu tradycyjnego na handel elektroniczny, pociągnął za sobą równie duże zainteresowanie ze strony przedsiębiorców. To z kolei oznacza, że promocja sklepu internetowego to zagadnienie, które również zyskało na popularności.
Już w 2020 roku liczba sklepów internetowych wzrosła o 7.8%. Na początku 2021 roku liczba sklepów zanotowała wzrost o 21.5%. To świadczy tylko o jednym – Polacy robią zakupy w internecie, przedsiębiorcy zauważają to i starają się nadążyć za tym trendem. Zgodnie z prognozami, następne lata to dwucyfrowy wzrost liczby sklepów internetowych, wolumenu sprzedaży oraz klientów, którzy na dobre zrezygnują z zakupów stacjonarnych. Dlatego też pojawienie się przedsiębiorstwa w sieci jest takie ważne. Jednak jest coś ważniejszego niż pojawienie się – to bycie zauważonym przez użytkowników. Istotna jest zatem optymalna promocja sklepu internetowego, która pozwoli na przyciągnięcie nowych klientów i zatrzymanie stałych bywalców.
Marketing internetowy również się rozwija
Jeśli zastanawiasz się nad otwarciem e-biznesu, to można z całą pewnością stwierdzić, że teraz jest ku temu najlepszy czas. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, zapoznaj się z tym artykułem: https://www.globkurier.pl/porady/sklepy-internetowe-jak-je-otworzyc.
Samo otwarcie sklepu internetowego nie daje od razu gwarancji sukcesu i nieustannego napływu nowych klientów. To, o czym każdy właściciel e-biznesu powinien pomyśleć, to odpowiednie zarządzanie obszarem reklamy i promowanie swojego sklepu internetowego. Wraz z rozwojem handlu w internecie w ogóle, równolegle rozwijają się nowoczesne techniki, metody i innowacyjne rozwiązania, których celem jest zachęcenie klienta do skorzystania z e-usług. O czym dokładnie mowa?
Promocja sklepu internetowego obejmuje całkiem sporo zagadnień. Poniżej postaramy się opisać najważniejsze i najskuteczniejsze metody, dzięki którym odniesienie sukcesu w sieci będzie zdecydowanie łatwiejsze. Nie jest sztuką wydawać tysiące złotych na reklamę, jeśli uzyskując wyższą skuteczność, jesteśmy w stanie zainwestować zaledwie ułamek tej kwoty. Tajemnica skutecznego procesu promowania sklepu tkwi w przemyślanych, długofalowych działaniach. Na czym więc powinniśmy się skupić, by promocja sklepu internetowego była efektywna?
SEM i SEO – podstawa dobrej widoczności
Rozpocznijmy od najbardziej oczywistego, ale też wartego każdych pieniędzy sposobu na zwiększenie widoczności w internecie. Mowa tu oczywiście o SEO oraz SEM, które jest znacznie szerszym pojęciem. Jak wcześniej wspomniano, obecność w internecie nie wystarczy nam, by zyskać nieograniczony potencjał, jaki oferuje nam ten kanał dystrybucji. By stać się zauważalnym, musimy pomóc trochę wyszukiwarce, która staje się podstawowym narzędziem poszukiwania produktów i usług przez Polaków. To właśnie procesy SEO oraz SEM umożliwiają zdobycie przewagi w tym obszarze.
SEM, czyli Search Engine Marketing to zbiór czynności marketingowych, których celem jest poprawienie pozycji strony, bloga czy sklepu internetowego w wyszukiwarce internetowej. Tego typu optymalizacja widoczności w sieci ma ogromne znaczenie i przynosi niesamowite efekty, o ile działania SEM są wykonywane przemyślanie. Obszar SEM możemy podzielić na dwie podkategorie. SEO, przynoszące długotrwałe, lecz miarowe efekty oraz PPC pozwalające na gwałtowny wzrost zainteresowania naszą ofertą.
Działania SEO kluczą wokół odpowiedniego pozycjonowania strony w internecie. Prawidłowo działająca strona, odpowiednie linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, pasujące słowa kluczowe i wiele innych zabiegów pozwala na stopniowe zwiększanie widoczności strony. Z kolei PPC (Pay per Click) to płatne kampanie marketingowe, które doskonale sprawdzają się w przypadku chęci wypromowania konkretnego produktu, usługi lub akcji. Jest to krótkotrwała akcja, która przynosi natychmiastowy efekt. Najlepszym sposobem na przemyślane wykorzystywanie SEM jest odpowiednie wyważenie obu tych technik, co da zdecydowanie najlepsze efekty.
Promocja sklepu internetowego – samodzielnie czy z pomocą agencji?
Mówiąc o zaawansowanych działaniach optymalizujących, grzechem byłoby nie wspomnieć o stronie internetowej. To ona jest swoistą bazą do dalszych działań reklamowych i marketingowych. Strona internetowa, bez względu na to, czy stanowi zaledwie wizytówkę, czy też jest sklepem, wokół którego rozszerzamy kręgi e-marketingu, powinna być stworzona, aktualizowana i utrzymywana w zgodzie z najnowszymi standardami technologicznymi. Przy okazji niezbędne jest też, by była atrakcyjna wizualnie i odpowiednio zaktualizowana. Tylko intuicyjnie stworzona strona czy sklep umożliwi ci osiągnięcie celu, jakim jest zwiększenie ruchu i wzrost sprzedaży. Warto w tym celu zapoznać się z artykułem: https://www.globkurier.pl/porady/jak-ulatwic-klientowi-robienie-zakupow-online.
Nie każdy przedsiębiorca posiada jednak odpowiednie kompetencje i czas, by móc samodzielnie zajmować się stroną internetową. Przygotowywanie atrakcyjnych treści to jedno, ale utrzymywanie strony, potencjalne usuwanie usterek i awarii to drugie. Dlatego też, rozwijając swoją stronę, warto zastanowić się nad tym, czy efektywniejszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie agencji, której zadaniem będzie rozwijanie naszej strony bądź sklepu. Jest to wyjątkowo atrakcyjna alternatywa, która umożliwi nam skupienie się na innych obszarach działalności, bez utraty potencjału, jaki niesie za sobą potęga internetu.
Marketing Automation
Oprócz działań z zakresu optymalizacji strony warto skorzystać z nowych trendów marketingowych, jakimi z pewnością są działania Marketing Automation. Coraz więcej darmowych, ale też płatnych programów umożliwia nam bardzo wnikliwą analizę aktywności strony lub sklepu. Tego typu narzędzia w czytelny sposób ukazują nam, jak wygląda segment klientów odwiedzających naszą stronę. To jednak zaledwie wierzchołek informacji, jakie otrzymamy dzięki Marketing Automation.
Godziny oraz dni tygodnia, w jakich klienci najczęściej nas odwiedzają, źródła, z których dowiadują się o naszej stronie, ich zachowanie na stronie, reakcja na poszczególne powiadomienia, bannery, komunikację mailową. Takie dane są na wagę złota, gdyż pozwalają nam lepiej poznać naszego docelowego klienta, jego potrzeby oraz standardowe zachowania. Z taką wiedzą możemy znacznie uskutecznić nasze zabiegi promocyjne poprzez odpowiednie skonstruowanie maila oraz automatyczne wysyłanie ich do klientów, którzy byli na stronie, jednak nie zdecydowali się na zakup. To oczywiście zaledwie jeden z przykładów, w jaki sposób możemy wykorzystać zbiór narzędzi Marketing Automation.
Promocja sklepu internetowego – content marketing
Kolejnym, wartym szczególnej uwagi obszarem promocji naszego sklepu internetowego bądź strony są działania content marketingowe. Tworzenie atrakcyjnych, specjalistycznych i unikalnych treści niesie za sobą wiele korzyści.
Po pierwsze budujemy w oczach odwiedzających internautów poczucie tego, że jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie. Dając klientom próbkę swojej wiedzy i doświadczenia, utrzymujemy ich w przekonaniu, że warto nam zaufać, gdyż naprawdę znamy się na tym, co robimy. Budowanie zaufania i marki, poprzez regularne tworzenie ciekawych artykułów pozwoli im poznać lepiej naszą branżę, specjalizację oraz produkty lub usługi, które oferujemy. Świetną przestrzenią, która umożliwi nam wykonywanie działań content marketingowych, będzie blog firmowy. Takie miejsce w sieci będzie tak naprawdę darmową reklamą naszej oferty. Subtelne wplatanie słów kluczowych i linków do naszych produktów będzie miało bezpośredni wpływ na zwiększenie przychodów.
Istnieje jeszcze jeden ważny powód, dla którego warto na poważnie zająć się content marketingiem. Chodzi o wcześniej wspomniane zabiegi SEM. Wyszukiwarka bardzo dobrze odbiera strony, które są regularnie aktualizowane unikatowymi treściami. Ma to przełożenie na zwiększenie naszej widoczności po wpisaniu danych haseł w Google.
Współpraca z innymi stronami/blogerami
Współczesne działania marketingowe i reklamowe możemy z powodzeniem porównać do wielkiej sieci przenikających się między sobą wpływów, zainteresowań i korelacji, które mogą być przez nas zidentyfikowane przy pomocy zaawansowanych narzędzi analitycznych. Jednak sama wiedza nie wystarczy, by czerpać z niej korzyści. Konieczne jest działanie, jakim jest rozpoczęcie współpracy z innymi stronami lub blogerami, którzy również są w kręgu zainteresowania naszych potencjalnych klientów.
Publikując artykuły sponsorowane na innych poczytnych serwisach, nawiązując współprace ze znanym blogerem lub vlogerem, którego aktywność krąży wokół naszej branży, zwiększamy naszą wiarygodność, a także uatrakcyjnią nasz wizerunek w oczach klientów. Nie bez znaczenia będzie też integracja naszej strony z innymi popularnymi i lubianymi usługami, które znacznie ułatwią i przyśpieszą proces realizacji zakupów lub zamówienia usług. O tym, jaki potencjał tkwi w integracjach, możemy przeczytać na https://www.globkurier.pl/integracje.
Promocja sklepu internetowego – Video Marketing
Wcześniej wspomniany Content Marketing to nie jedyny sposób na zaistnieć w sieci i wypromować swój sklep lub stronę internetową. Równie skutecznym, a dla wielu znacznie lepszym w odbiorze będą zabiegi Video marketingowe. Co kryje się pod tą nazwą?
Kanał na YouTube, gdzie możemy dzielić się swoją wiedzą, tworzyć ciekawe cykle vlogów, poznać się od innej, mniej formalnej strony to doskonały sposób na to, by przekonać do siebie tych użytkowników, którzy doceniają drogę zgodną z duchem czasu. Prowadzenie kanału na YouTube to bardzo tani sposób na wypromowanie się wśród konkretnego grona odbiorców
Nie zapominajmy o Social Mediach
Ostatnią, lecz nie mniej ważną kwestią, która znacznie wpłynie na wypromowanie naszej marki w sieci, jest aktywne uczestnictwo w życiu mediów społecznościowych. Facebook, Instagram, Twitter, Linkedlin czy Snapchat – to miejsca, do których nasi potencjalni klienci zaglądają najczęściej. Jeśli więc oni tam bywają, my również musimy tam być.
Warto jednak dostosować zawartość publikowanych treści do specyfiki konkretnego portalu. Inne zdjęcie zamieścimy na profesjonalnym serwisie, jakim jest Linkedin, inny kaliber zdjęć czy wpisów powinien z kolei trafić na Instagram. Swoje działania powinniśmy zintensyfikować w tych miejscach, w których nasz segment klienta udziela się najczęściej.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl