Sprzedaż rękodzieła – gdzie możesz to zrobić?
Duża i łatwa dostępność produktów na rynku sprawia, że klienci coraz częściej poszukują ofert unikatowych i oryginalnych, zamiast stawiać na zakupy w sieciówkach. Rękodzieło może być dobrym pomysłem na biznes, dlatego warto wykorzystać swój talent np. do tworzenia biżuterii i założyć własny sklep internetowy lub butik stacjonarny. Produkty handmade na pewno znajdą wielu odbiorców. Gdzie jeszcze jest możliwa sprzedaż rękodzieła?
Ręcznie robione produkty cieszą się coraz większą popularnością. Dla klientów to nie tylko świetny pomysł np. na prezent, ale też możliwość wsparcia lokalnych biznesów. Współcześni konsumenci są już znudzeni powtarzalnością wyrobów masowych i chętnie nabywają produkty oryginalne, unikatowe, spersonalizowane i niespotykane nigdzie indziej. Warto wykorzystać ten trend i postawić na własny biznes. Sprzedaż rękodzieła nie jest trudna i możesz to robić np. w Internecie. Koniecznie trzeba postawić na promocję swoich produktów np. w mediach społecznościowych, w ten sposób uda się dotrzeć do sporej liczby potencjalnych klientów. Rzeczy ręcznie robione są obecnie bardzo modne. Tyczy się to zarówno produktów, takich jak biżuteria, akcesoria do dekoracji wnętrz, ubrania czy np. ręcznie robione naczynia.
Spis treści
Rękodzieło – w czym tkwi fenomen?
Produkty handmade do tego stopnia stały się popularne, że nawet największe firmy oferują kolekcje wykonane ręcznie. Rękodzieło zyskuje w Polsce coraz więcej fanów. Jednych przyciąga niepowtarzalność projektów, innych kontakt z artystą i możliwość uczestniczenia w procesie twórczym czy chęć wspierania lokalnych firm. Fenomen ręcznie robionych produktów polega przede wszystkim na tym, że każdy taki przedmiot jest inny, nie ma dwóch takich samych rzeczy, gdyż różnią się one między sobą detalami, takimi jak wykończenie, sposób pomalowania, odcień czy wzór. Dzięki temu klient może być pewny, że dostanie produkt całkowicie unikatowy. Rękodzieło będzie świetnym pomysłem na biznes. Produkty trzeba jednak odpowiednio wypromować i znaleźć miejsce najlepsze do ich dystrybucji, takie jak własny butik czy strona internetowa marki, a także nawiązać współpracę z platformą zrzeszająca firmy kurierskie, aby zaoferować klientom szybką i tanią wysyłkę zamówienia.
Gdzie można sprzedawać rękodzieło?
Sprzedając rękodzieło warto postawić na różne kanały sprzedaży, zarówno te tradycyjne jak i internetowe. Rękodzieło można sprzedawać np. we własnym butiku lub nawiązać współpracę z inną firmą i zaoferować im swoje produkty na sprzedaż w ramach poszerzenia oferty. Za możliwość prezentacji własnych wyrobów w cudzym sklepie trzeba będzie jednak zapłacić. Większość portali z wyrobami handmade pobiera jednak jedynie prowizję od zrealizowanych zamówień. Warto też rozważyć np. stworzenie własnej strony internetowej lub sprzedaż produktów na innych stronach np. z biżuterią. Własny sklep internetowy ma sporo zalet. Nie trzeba wnosić opłat od sprzedaży, można samodzielnie decydować o cenach, budować relacje z klientami czy np. oferować atrakcyjne promocje.
Sprzedaż rękodzieła – skorzystaj z portali aukcyjnych
Dobrym kanałem sprzedaży będą też wszelkie serwisy aukcyjne jak np. Allegro czy popularne, międzynarodowe serwisy sprzedażowe jak eBay czy Amazon, a także portale ogłoszeniowe takie jak OLX i Vinted. Ręcznie robione produkty można też wystawić w komisie, antykwariacie czy galerii sztuki. Dobrym pomysłem może też być sprzedaż na jarmarkach, kiermaszach czy targach. Bez względu jednak na to, na jaki kanał sprzedaży się zdecydujemy, bardzo ważna będzie odpowiednia promocja. Pomogą w tym przede wszystkim profile firmy w social mediach: na facebooku, instagramie czy youtubie. Warto tam publikować zdjęcia produktów czy filmiki, a także oferować np. atrakcyjne promocje. Pomocne może się też okazać nawiązanie współpracy np. z blogerami czy znanymi youtuberami, którzy na swoim profilu zareklamują nasz produkt, dzięki czemu trafi on do szerszego grona odbiorców, a sklep stanie się rozpoznawalną marką. Aby odnieść sukces trzeba też jednak postawić na wysoką jakość produktów oraz starać się poznać potrzeby klientów.
Sprzedaż rękodzieła – jak sprawnie wysyłać?
Bez względu na to, czy zdecydujesz się na własny butik czy też stronę internetową marki, to warto postawić na sprzedaż wysyłkową. W czasach dużej popularności zakupów internetowych, taka opcja będzie doceniana przez klientów. Formy dostawy towaru powinny być różnorodne, tak aby klient mógł wybrać metodę najlepszą dla siebie. Warto zaoferować zarówno kuriera, jak i dostawę paczki do Paczkomatu, a także możliwość odbioru zamówienia bezpośrednio w sklepie lub punkcie odbioru firmy kurierskiej.
Dostawa zamówienia powinna być szybka, tak aby klient nie musiał długo czekać na swoje zamówienie. Ważna będzie również atrakcyjna cena wysyłki, zarówno dla klienta, jak i właścicieli sklepu internetowego. Tani kurier to niejednokrotnie najważniejsze kryterium jeśli chodzi o wybór konkretnego e-sklepu. Warto od czasu do czasu zaproponować swoim klientom np. promocję typu tańsza dostawa lub całkowity brak kosztów wysyłki przy zamówieniu produktów za określoną kwotę. Prowadząc internetową sprzedaż produktów, warto nawiązać współpracę z firmą zrzeszającą różne firmy kurierskie. Dzięki temu uda się obniżyć koszty obsługi zamówień, a także dostosować wysyłkę do swoich potrzeb. Przykładowo na GlobKurier.pl osoba prowadząca sprzedaż ma dostęp do wielu firm kurierskich w jednym miejscu. Dzięki temu nie trzeba samemu szukać najlepszej oferty. Wystarczy tylko skorzystać z opcji szybkiej wyceny i sprawdzić, jak przedstawiają się ceny wysyłki u danej firmy kurierskiej.
Wykorzystaj doświadczone firmy kurierskie
Dla klienta ważna będzie rzetelna dostawa, szybki i bezproblemowy kontakt z kurierem, a także gwarancja tego, że produkt dotrze do odbiorcy w nienaruszonym stanie. Przed nawiązaniem współpracy z daną firmą kurierską warto zapoznać się z rankingiem firm kurierskich. Czytając opinie innych klientów, można sprawdzić, która firma cieszy się największym zaufaniem i posiada wysokie opinie, jeśli chodzi o świadczone usługi. Ranking kurierów pomoże wybrać najlepszą firmę kurierską. Integracja sklepu internetowego z platformą taką jak Globkurier daje również dodatkowe korzyści, takie jak szybsza wysyłka paczki oraz niższy koszt. Każdą wysłaną paczkę będzie można śledzić, aby sprawdzić, kiedy zostanie dostarczona do odbiorcy.
Dodatkowo szybko uda się np. ubezpieczyć przesyłkę czy ustalić konkretną godzinę dostarczenia paczki do odbiorcy. Dzięki dostępności wielu firm kurierskich w jednym miejscu, łatwo uda się znaleźć najszybszą, najtańszą i najbezpieczniejszą opcję dostawy zamówienia. Prowadząc sklep internetowy warto też pamiętać o tym, że dla klienta ważne będą również sposoby płatności za zamawiane produkty. Klient powinien mieć możliwość płatności internetowej kartą, przelewem lub blikiem, a także płatności np. gotówką przy odbiorze zamówienia.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl