Za wcześnie? Już teraz pomyśl o promocji Black Friday!
Nadszedł czas, aby kusić kodami rabatowymi i ofertami specjalnym! Jak powinna wyglądać sprzedaż w wersji black? Zastanów się już teraz, nie czekaj na pomysły konkurencji. Badanie przeprowadzone przez RetailMeNot wskazuje, że ponad połowa konsumentów rozpoczyna świąteczne zakupy lub szuka informacji na temat Czarnego Piątku już w październiku. Zatem do dzieła!
Spis treści
Nie rabatuj w ciemno!
Rabatowanie w ciemno to z reguły nie najlepszy pomysł… dlatego w kontekście Black Friday potrzebujesz odpowiedniej strategii. Pamiętaj, że w czasie globalnych obniżek klienci czekają na wysokie rabaty. Czarne przeceny powinny sięgać powyżej 50%. Wśród przecen rzędu 80% czy 70%. Twój 5% upust raczej nie zrobi na nikim wrażenia. Zaplanuj wietrzenie magazynu, wybierz produkty, które jesteś w stanie solidnie przecenić. Policz marże, koszty magazynowania, ustal swoje możliwości i sprawdź trendy z ubiegłego roku.
Gdzie się promować?
Wysokość rabatu będzie bez znaczenia, jeśli potencjalni klienci się o nim nie dowiedzą… Zastanów się, do kogo chcesz zaadresować swoje produkty? Proponujesz niskie ceny stałym klientom, czy kusisz osoby, które jeszcze nie znają marki? Black Friday to ten moment w roku, w którym warto uruchomić wszystkie kanały marketingowe: newsletter, social media, płatne kampanie na serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram) czy kampanie searchowe w wynikach wyszukiwania Googole. To doskonała okazja do eksperymentowania z reklamą PPC (Pay Per Click) i uzyskania szybkiego skoku ruchu. Około 79% marek korzystających z PPC twierdzi, że jest to główny czynnik ich sukcesu. Wybierz produkt, ustal rabat i promuj!
Friday? Monday? Holiday!
Na Czarny Piątek warto popatrzeć w szerszej perspektywie, bo inwestycja w kampanie ma szansę zwrócić się w nadchodzącym sezonie świątecznym. Ten dzień otwiera sezon zakupowy, który potrwa aż do końca roku. Przygotuj się i prześledź dane historyczne. Sprawdź, jak do tematu sezonu wyprzedażowego podchodzą Twoi konkurenci. Jakie tricki stosują? Być może już przy okazji Black Friday publikują przewodniki prezentowe? Budują listę subskrybentów newslettera? Oferują darmową dostawę?
Nie zostawaj w tyle. Ty też możesz pokazać swoje produkty w prezentowej odsłonie i zachęcić do świątecznego wydawania. Pamiętaj, że kupując prezenty, użytkownicy mogą badać marki i produkty, których nie znają. Oznacza to, że przy nagłym wzrośnie ruchu w witrynie, warto myśleć poza zwykłym rynkiem docelowym, tak aby zainteresować szerszą grupę. Nie tylko działania konkurencji, ale też kampanie w branżach pokrewnych mogą być dla Ciebie inspiracją. Dlatego bądź na bieżąco, zapisuj się do newsletterów, obserwuj profile marek i badaj rynek.
Szaleństwo na 100%
Czy w Black Friday warto zaszaleć? Twój sklep internetowy może mieć najlepsze oferty i najszybsze opcje dostawy, ale z pewnością nie będziesz jedyną firmą, która złoży takie deklaracje. Każdy e-sprzedawca na co dzień walczy o uwagę potencjalnych klientów, podczas Czarnego Piątku marketerzy nie mają złudzeń — musisz zostać zapamiętany. Konsumenci bombardowani są tysiącami przekazów reklamowych niemal na każdym kroku. Poruszają się po różnych witrynach, porównują, tworzą listy zakupów, jednocześnie oglądają kilkadziesiąt banerów reklamowych. Skalę zjawiska świetnie pokazują analizy e-mail marketingu. W 2020 w sam Black Friday dostawcy poczty elektronicznej przetworzyli ponad 5,8 miliarda wiadomości. Zatem będziesz musiał się nagłowić, aby wyróżnić się w takiej masie. Standardowe wezwania do działania zginą wśród zalewu informacji. Postaw na chwytliwe tytuły wiadomości. Oto kilka przykładów:
- Czarny Piątek ODWOŁANY
- Wcześniejszy dostęp do wyprzedaży
- Psssst… Ta sprzedaż jest tajna!
W tym szaleństwie jest metoda
Najlepsze marki wiedzą, że kupujący szukają czegoś więcej niż zniżki. Chcą robić zakupy w firmie, która naprawdę dba o nich i ich potrzeby. Słuchaj swoich klientów i kontaktuj się z nimi na każdym kroku. Nawet gdy masz kilka świetnych pomysłów i wiesz jak przykuć uwagę, nadal musisz utrzymywać spójność komunikacji i obsługę na wysokim poziomie. Black Friday powoduje zwiększony ruch i sprzedaż, ale to nie zwalnia Cię z troski o customer journey. Promocja to dopiero pierwszy etap czarnopiątkowego sukcesu.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl