Zwrot lub wymiana biżuterii — jak to zrobić?
Branża jubilerska ma się świetnie. Popyt na złoto i kamienie szlachetne rośnie! Sprzedaż diamentowej biżuterii w 2021 roku osiągnęła poziom 84 miliardów dolarów i była o 12% wyższa niż przed wybuchem pandemii (źródło: Raport przygotowany przez Światowe Centrum Diamentów z Antwerpii). Jako konsumenci kochamy biżuterię. Ta kategoria produktów jest często zamawiana w ramach prezentu z myślą o bliskich osobach. Taki model sprzedaży wiąże się jednak z ryzykiem. Klient może nie trafić z rozmiarem bądź prezent nie przypadnie do gustu i kupujący będzie chciał go zwrócić.
Spis treści
Czy można zwracać biżuterię?
Przy sprzedaży online zwroty nie są możliwe do wyeliminowania. Zawsze będą się pojawiać, to pewnie. Jednak każdy sprzedający chciałby zminimalizować odsetek zwracanych produktów. Kluczowa jest tutaj polityka zwrotów. Jak ją zbudować? W branży jubilerskiej warto zwrócić uwagę na takie aspekty jak:
- Personalizacja — wiele produktów jubilerskich można spersonalizować. Klienci często proszą o grawerowanie naszyjników i pierścionków. Twoja polityka zwrotów musi również uwzględniać kolekcje specjalne lub produkty o ograniczonym czasie trwania, a także produkty wykonane na zamówienie.
- Wartość produktu — jeśli chodzi o biżuterię, cena może się znacznie różnić. Niektóre marki sprzedają biżuterię handmade z drewna, plastiku czy gliny, podczas gdy inne pierścionki z brylantami, które kosztują tysiące. Wartość Twoich produktów powinna znaleźć odzwierciedlenie w polityce zwrotów.
- Rozmiarówka — podczas gdy rozmiar nie stanowi większego problemu w przypadku naszyjników i bransoletek, przedmioty takie jak pierścionki zaręczynowe są bardzo trudne do prawidłowego dobrania rozmiaru – nie wspominając o bardzo drogich. Wyzwania te należy uwzględnić w polityce zwrotów każdej marki biżuterii.
Elastyczny zwrot biżuterii
Bądź elastyczny tam, gdzie ma to sens dla Twojej marki. Każda marka jest inna, więc uniwersalne, sztywne zasady zwrotu się nie sprawdzą. Przeanalizuj profil swojego klienta i średnią wartość koszyka.
Kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę:
- Gwarancja — wiele marek oferujących biżuterię – czy to wyższej klasy, czy tańszej – zapewnia gwarancję na swoje produkty. Na przykład: jeśli bransoletka Pandora zepsuje się w ciągu 2 lat od jej zakupu, marka gwarantuje wymianę. To świetna polityka, ponieważ pokazuje zaufanie do jakości i wykonania biżuterii. Zapewnia klientom spokój ducha, zwiększając prawdopodobieństwo finalizacji koszyka o wysokiej wartości. 67% kupujących sprawdza stronę zwrotów przed dokonaniem zakupu.
- Wymiany — jeśli to możliwe bądź elastyczny, jeśli chodzi o wymiary. Czemu? Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest to, aby klienci poprosili o zwrot pieniędzy za bransoletkę lub pierścionek, który im się podoba – tylko dlatego, że wybrali niewłaściwy rozmiar. Aby temu zapobiec, musisz sprawić, by wymiany były bardziej atrakcyjne niż zwroty pieniędzy. Sposobem może być bezpłatną wysyłkę, czy inna zachęta w postaci dodatkowego rabatu.
- Optymalny czas na zwrot — chociaż kuszące jest domyślne 30-dniowe okno zwrotu, niewiele jest dowodów na to, że jest to idealny okres. Tak więc, jeśli ma to sens dla Twojej marki, zaoferuj wydłużony okres zwrotu. Lub, jeszcze lepiej, połącz to z naszą rekomendacją powyżej i zaoferuj dłuższe okno na zwrot wyłącznie w przypadku wymiany.
Bądź transparentny, wskaż na wyjątki
Biżuteria to szeroka kategoria i poszczególne produkty bardzo różnią się od siebie, co może bezpośrednio wpływać na zasady zwrotów. To całkowicie w porządku – o ile jasno wyrażasz te różnice i przekazujesz je klientom. W szczególności zastanów się, jakie będzie Twoje podejście do spersonalizowanej biżuterii, przedmiotów z kolekcji specjalnej i elementów wykonanych na zamówienie. Następnie jasno określ, jakie są zasady obowiązujące w platformie sprzedażowej, dla każdej z tych kategorii. Umieść te informacje zarówno w polityce zwrotów, jak i bezpośrednio na stronach produktów.
Zwrot biżuterii kurierem
Kosztowne produkty wysyłane kurierem, czy to dobry pomysł? Nie jest tajemnicą, że istnieje więcej zagrożeń związanych z produktami o wyższej wartości. Jak wysłać pierścionek z brylantem? Nie musisz obciążać swoją politykę zwrotów podpisywaniem zobowiązań lub grozić klientom dodatkowymi opłatami – te działania w pierwszej kolejności zniechęcą ludzi do zakupów. Istnieją inne zabezpieczenia, które warto wprowadzić. Takie rozwiązania mogą chronić Twoją firmę, a jednocześnie służyć klientom. Zaoferuj popularną w dzisiejszych standardach bezpłatną usługę zwrotu. W przypadku przedmiotów o wyższej wartości zwykle zaleca się klientom ubezpieczenie przesyłki zwrotnej — na wypadek zgubienia lub kradzieży czegokolwiek. Jeśli chcesz zapewnić naprawdę wyjątkowy poziom usług, rozważ dostarczenie klientom etykiety wysyłkowej, która jest już ubezpieczona, aby w całym procesie zakupowym mieli o jedną rzecz do martwienia się mniej.
Jak zabezpieczyć biżuterię
Przy procesie dostawy kosztownych produktów opakowanie jest bardzo ważne. Podobnie, gdy klient ma odesłać produkt. Upewnij się, że udostępniłeś wszystkie wskazówki dotyczące pakowania. Przekaż klientom jasne instrukcje, zmniejszy to ryzyko uszkodzenia biżuterii podczas transportu. Na przykład wiele marek zachęca klientów do ponownego użycia oryginalnego opakowania, w którym biżuteria została dostarczona. Jeśli nie jest to możliwe, upewnij się, że klienci zwracają swoje produkty w pudełku podobnej wielkości i z wystarczającym materiałem amortyzującym, aby zapobiec ocieraniu się i odbijaniu produktu od ścianek opakowania.
Szczegółowe instrukcje jak wysłać biżuterię kurierem, znajdziesz tu ↓
Jak wysłać biżuterię kurierem?
Nie zaniedbuj komunikacji z klientem
Komunikuj się przez cały proces wysyłki i obsługi zwrotu. To bardzo ważne. Zwracając kosztowną biżuterię, klienci mogą obawiać się, czy produkt bezpiecznie dotrze na miejsce. Aby złagodzić obawy, korzystaj z automatycznych opcji śledzenia przesyłek. System będzie wysyłał klientom e-maile w różnych punktach kontrolnych, jakie będzie pokonywała przesyłka. Strategia ta może pomóc wzmocnić istniejącą politykę zwrotów – niezależnie od rodzaju sprzedawanej biżuterii. Rozważ uwzględnienie tych zaleceń, aby zapewnić lepsze wrażenia ze zwrotów dla swoich klientów i Twojej marki jubilerskiej. Chcesz, aby zwroty i wymiany w Twoim sklepie były łatwe? Znajdź odpowiedniego partnera logistycznego.
Sprawdź ofertę kurierską dla branży jubilerskiej: Oferta kurierska dla branży jubilerskiej
Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl