Cross Border – wysyłka do Niemiec
Cross Border e-commerce to szansa dla polskich przedsiębiorców. Niemcy są niezwykle atrakcyjnym rynkiem, otwartym na polskie produkty. Jeśli jesteś producentem, dystrybutorem czy sprzedawcą i działasz z branży, z pewnością znasz kogoś, kto sprzedaje na rynek niemiecki. Prawdziwa wymiana handlowa w modelu cross border nie byłaby możliwa bez sprawdzonych partnerów logistycznych. Zobacz, co musisz wiedzieć, planując przesyłkę do Niemiec.
Spis treści
Sprzedaż za granicą, dlaczego Niemcy?
Niemcy są dla nast naturalnym, bliskim geograficznie i dużym rynkiem zbytu. W 2021 r. niemiecki sektor e-commerce B2C wygenerował około 86,7 mld euro przychodów. Na 2022 r. prognozy przewidują 97,4 mld euro. Jak widać na osi czasu, liczby z roku na rok rosną. Według BEVH w 2021 r. w Niemczech odnotowano około 99 miliardów euro przychodów brutto z towarów e-commerce. Przewiduje się, że segment elektroniki i mediów wygeneruje przychody w wysokości około 26,1 miliarda euro w 2025 roku. Dla porównania szacuje się, że segment mebli i gospodarstw domowych wygeneruje w tym samym roku przychody o wartości 15,9 miliarda euro. W 2020 r. 29 proc. Niemców robiło zakupy w sieci co najmniej raz w tygodniu. Ta statystyka pokazuje wyniki badania przeprowadzonego w Niemczech na temat częstotliwości zakupów online wśród ludności. Tylko 3 proc. respondentów robiło zakupy w sieci co sześć miesięcy. Populacja Niemiec sięga 83,2 ml z PKB per capita na poziomie 45 733 USD. To naprawdę ogromny rynek. Eksport do Niemiec z naszego kraju sięga 307 678,5 mln złotych i pokrywa 29% całego eksportu. Najczęściej handlujemy maszynami i urządzeniami mechanicznymi, pojazdami czy metalami nieszlachetnymi. Prognozy są obiecujące.
Szansa dla polskiego przedsiębiorcy
Handel polsko-niemiecki mimo geopolitycznych trudności rośnie w siłę. Nasz kraj jest bez wątpienia jednym z największych partnerów handlowych dla Berlina. Wyprzedziły nas: Chiny, Holandia, USA i Francja. Jak podaje Komisja Wschodnia Niemieckiej Gospodarki, wartość wymiany handlowej między Polską a Niemcami wzrosła o 16,2 procent w porównaniu do maja ubiegłego roku. Myślisz o sprzedawaniu na rynek niemiecki? Chcesz skorzystać z platform aukcyjnych, takich jak eBay czy Amazon? To dobry moment na eksplorowanie potencjału niemieckiego rynku. Przed rozpoczęciem działań musisz zadbać o kilka rzeczy. Pamiętaj, że każdy podmiot kierujący sprzedaż towaru do niemieckiego konsumenta podlega pod prawo niemieckie. Zapoznaj się z obowiązującą literą prawa, nie narażaj się na kary, które szczególnie w początkowej fazie mogą pogrzebać Twój biznes. Zadbaj o odpowiednią komunikację z klientem i dostosuj metodę płatności do lokalnych preferencji. Ta przygoda nie ma jednak szans powodzenia bez sprawdzonego partnera logistycznego.
DPD DE czy DHL DE — co wybierzesz?
Jeśli wysyłasz paczki z platformą GlobKurier.pl możesz zdecydować się na wybór różnych kurierów. W szybki sposób porównasz oferty i wybierzesz opcję najatrakcyjniejszą dla siebie. Wysyłkę do Niemiec realizuje między innymi DPD, oferując 2 próby doręczenia w cenie. DPD dostarcza przesyłki do 30 kg i zapewnia potwierdzenie doręczenia. Pamiętaj, że przesyłka nie może być dłuższa niż 175 cm. DPD jest często wybieranym przewoźnikiem i ma ponad 18% udziału w niemieckim rynku kurierskim. Dysponuje 6000 punktami odbioru PUDO na terenie całych Niemiec.
Przeczytaj ofertę → DPD wysyłka do Niemiec
W tyle za konkurentem nie pozostaje DHL, który w ramach standardowej usługi dostarcza przesyłki do naszych zachodnich sąsiadów w 1-2 dni. Przesyłki nie mogą przekraczać 31 kg wagi rzeczywistej. Maksymalna długość nie powinna przekraczać 120 cm. Przewoźnik proponuje ubezpieczenie przesyłki do 500 euro, a także doręczenia do Packstation i Paketshop. Czym są wymienione punktu? Pakcstation to miejsca odbioru i nadania paczek uruchomione przez DGL Parcel Germany. Na teranie całego kraju funkcjonuje ponad 9 tysięcy takich miejsc. Taka forma odbioru paczek jest bardzo popularna wśród niemieckich konsumentów, wykorzystaj zatem obowiązujące trendy. W czasie dostawy paczek do Niemiec z DHL klient ma dostęp do pełnego trackingu. Co ciekawe, DHL DE realizuje doręczenia w soboty bez pobierania dodatkowych opłat. Sprzedawcy działający online cenią w ofercie DHL także usługę zwrotu towaru — DHL Retoure, która obejmuję dostawę od klienta do magazynu w Niemczech.
Przeczytaj ofertę → DHL wysyłka do Niemiec
Cross border w praktyce
Jak z platformy GlobKurier.pl mogą korzystać producenci, dystrybutorzy i przedstawiciele sektora e-commerce? To bardzo proste. Rejestrując się na platformę, możesz rozpocząć współpracę, która opierać się będzie na stworzeniu dedykowanej logistyki transgranicznej. Zapewniam minimum formalności i optymalizację kosztów transportu. Nasi partnerzy, mają do dyspozycji dedykowanego opiekuna, który podpowie najlepsze rozwiązania w doręczeniach B2B czy B2C. Sposób realizacji wysyłek cross border jest bardzo prosty. Wybrany kurier odbiera przesyłkę zbiorczą, która kierowana jest do Terminala Międzynarodowego GlobKurier.pl, przesyłki trafiają następnie do centrum dystrybucyjnego, w końcowym etapie paczki dostarczane są do odbiorcy przez lokalne firmy kurierskie. Wszystko przy zachowaniu stałego trackingu.
Nie czekaj na lepszy moment! Zapytaj o ofertę już dziś i ruszaj ze sprzedażą. Cross border może okazać się lekarstwem na trudne czasy. Wykorzystaj potencjał niemieckiego rynku przy wsparciu specjalistów GlobKurier.pl.
Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl
Globkurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl