Sposoby na optymalizacje transportu krajowego i międzynarodowego
Niezawodny transport ma kluczowe znaczenie dla handlu i rozwoju firm, a nawet poszczególnych państw. Ile faktycznie kosztuje transport określonych towarów na całym świecie? To najważniejsze pytanie dla każdego, kto próbuje opracować dobrze zoptymalizowaną strategię transportową. Jakie są sposoby optymalizacji? Co mogą poprawić firmy transportowe i osoby planujące łańcuchy dostaw?
Spis treści
Minimalizacja pustych przebiegów
Przyjęło się, że logistyka jest dość niezrównoważony obszar gospodarki, który obciąża planetę i nasze portfele. Problemem są puste przeloty, główny zarzut to założenie, że ogromne ilości powietrza są transportowane ciężarówkami, kontenerami i samolotami na całym świecie. W związku z tym należy bardziej skoncentrować się na optymalizacji wykorzystania zdolności przewozowych niezależnie od rodzaju transportu. Współpraca w łańcuchu dostaw jest kluczowym czynnikiem zwiększania rentowności w przyszłości. Analizy firmy doradczej McKinsey & Company wskazują, że współpraca w całym łańcuchu dostaw przełożyłaby się na radykalne zmniejszenie zapasów i kosztów, a także poprawę szybkości, poziomu usług i zadowolenia klientów. Ponadto lepsza kontrola i widoczność łańcucha dostaw może mieć przełomowy wpływ na zysk klienta końcowego i jest niezwykle ważna w sektorze B2B.
Cyfrowa popandemiczna logistyka
Pomiar i zrozumienie różnic w kosztach transportu międzynarodowego będzie miało zasadnicze znaczenie dla poprawy wyników. Aby zmaksymalizować wartość powyższych działań, konieczne jest przejście na logistykę cyfrową. Dane, dane i jeszcze raz dane! Już na obecnym etapie rozwoju procesów logistycznych gromadzone są olbrzymi ilości danych, często w czasie rzeczywistym. Odpowiednie agregowanie i przetwarzanie tych informacji może usprawnić cały proces. To pomoże odpowiedzieć na globalne potrzeby, takie jak ograniczenie emisji CO2 z transportu lub reagowanie na kryzys COVID-19. Nowe okoliczności społeczno-gospodarcze zmieniają branżę w fundamentalny sposób. Wiele spółek transportowych zastanawia się, jak zmniejszyć wpływ transportu międzynarodowego na klimat, jednocześnie maksymalizując jego korzyści gospodarcze i społeczne. Prawdziwa optymalizacja transportu krajowego i międzynarodowego wymaga zmian ze strony rządów i współpracy firm transportowych. Oznacza to analizę przesyłek i stawek transportowych, a także ograniczeń dotyczących załadunku towarów, przeliczenia łącznych wydatków na fracht i zwiększenia wydajność sieci transportowych.
Zrozumienie struktury kosztów
W dobrym planowaniu konieczne jest dogłębne zrozumienie struktury kosztów transportu. Koszt transportu składa się z dwóch odrębnych obszarów: kosztów księgowych i kosztów ekonomicznych. Znaczącą szansą na obniżenie kosztów transportu są koszty ukrytych, niewidocznych bezpośrednio w fakturowych rozliczeniach. Skupienie się na kosztach jednostkowych lub stawkach przewoźnika spowoduje jedynie niestabilność sieci transportowej. Zamiast tego warto koncentrować się na wydajności: wykorzystaniu przyczep, przejechanych kilometrach, czasie oczekiwania na sprzęt (co jest czystym marnotrawstwem) i przestrzeganiu podstawowych zasad przydzielania tras przewoźnikom i kierowcom. Nikt nie wygrywa w wojnie cenowej, gdy spedytorzy zwalczać będą innych przewoźników, obniżając stawki i działając na granicy opłacalności. Prawdziwym celem jest wynegocjowanie takich stawek przewoźnika, które są uczciwe, konkurencyjne i sprawiedliwe dla wszystkich stron.
Robotyka i nowe technologie
Oczywiście firmy spedycyjne, ale też cała logistyka winna szukać źródeł optymalizacji i redukcji ponoszonych kosztów. Często odpowiedzią jest technologia. Rozwijające się technologie zapewniają nowy paradygmat dla często pomijanego ogniwa transportu materiałów w łańcuchu dostaw. Oczekuje się, że rynek robotyki przemysłowej do 2022 r. osiągnie wartość 79,6 mld USD. Czujniki stają się coraz bardziej powszechne, bardziej zaawansowane i dostępne w lepszej cenie. Po zintegrowaniu z systemami obejmującymi zautomatyzowaną kompletację w celu realizacji zamówień, po autonomiczny transport materiałów, czujniki mogą pomóc w zapewnieniu dokładności, wydajności i wglądu w możliwe do prześledzenia kluczowe wskaźniki efektywności łańcucha dostaw.
Elastyczność zminimalizuje straty
Jednak oprogramowanie, elementy śledzące, robotyka, ani żadna technologia nie zastąpi logicznego myślenia i ludzkiego podejścia do biznesu. Stawanie się znacznie bardziej elastycznym w rodzajach transportu może naprawdę pomóc zrównoważyć straty. Transport drogą morską jest zwykle znacznie tańszy niż lotniczy. Jednak czas, który to zajmie, może ostatecznie kosztować sprzedaż. Oba transporty mają swoje plusy i minusy. Transport kolejowy podobnie jest tańszy niż transport samochodowy, ale nie zawsze jest możliwy do zrealizowania. Być może unikalna kombinacja tych dwóch okaże się kluczem do zmieszczenia się w czasie i w budżecie?
Frachty międzynarodowe Globkurier.pl → oferta dla najbardziej wymagających klientów
Budowanie relacji
Buduj relacje i mierz wydajność transportu. Nadawcy powinni postrzegać dostawców usług transportowych jako partnerów strategicznych, a nie partnerów transakcyjnych. Współpraca, zaufanie, praca zespołowa i myślenie przekrojowe są niezbędne do budowania relacji między spedytorami a dostawcami usług transportowych. Korzystanie z metryk/kluczowych wskaźników wydajności, które mierzą, jak dobrze sprawują się spedytorzy i dostawcy usług transportowych, promuje ciągłe doskonalenie. Aby zbudować szczupły łańcuch dostaw, organizacje muszą budować długoterminowe relacje z wysokiej jakości przewoźnikami, które są stabilne, niezawodne i zaangażowane w obsługę organizacji.
Czas i cena w usłudze cross border
Warto stosować strategię transportową nakierowaną na klienta. To znaczy taką, gdzie planowanie tras odbywa się w ścisłej współpracy z klientem i przy jak najgłębszym zrozumieniu jego potrzeb. Przy usługach typu cross border czas i cena odgrywają kluczową rolę, często kolidując ze sobą. Jeśli kupujący potrzebuje jak najwcześniej tylko części tego, co wysyłasz, prawdopodobnie przyspieszysz wysyłkę całego ładunku. Możesz jednak obniżyć koszty, tylko przyspieszając fracht, który musi szybko dotrzeć i korzystając z tańszych trybów dla pozostałej części przesyłki.
Jak firmy transportowe redukują swoje koszty?
Organizacja sieci klientów, odpowiedni dobór tras, dokładne przeliczenie kosztów płatnych autostrad, regularne wykorzystywanie systemów telematycznych i optymalizacja w modelu data driven. Istotne są także szkolenia z ekonomicznego prowadzenia pojazdów. Coraz więcej mówi się o korzyściach (nie tylko finansowych) płynących z technik eco driving. Minimalizowanie spraw reklamacyjnych z pewnością znajdzie swoje odzwierciedlenie w kwartalnych wynikach finansowych. W transporcie ciężkim kluczowy może okazać się także nowoczesny tabor, to właśnie od jakości i sprawności pojazdów może zależeć szybkość i skuteczność realizowanej usługi. Jednak nawet najnowocześniejsze pojazdy nie mogą obejść się bez odpowiedniego serwisu i tu pojawia się kolejny obszar do optymalizacji. Należy pamiętać, że transport części samochodowych również zwiększa zapasy, stwarza zapotrzebowanie na miejsce do przechowywania, zużywa energię na wydłużenie czasu pracy wózka widłowego i ogrzewanie magazynu. Obniżone spalanie, niska awaryjność te kwestie niekiedy zaważają nad rentownością pojedynczego transportu, dlatego z pewnością należy uwzględniać je w kalkulacjach. Jednak lista pobocznych kosztów jest długa, dlatego warto wyjść poza oczywiste skojarzenia transportowe i szukać optymalizacji poza znanymi obszarami.
Cash flow w firmie logistycznej
Cel wszystkich firm transportowych, poza świadczeniem wartościowych usług społeczeństwu, jest jasny: generowanie zysku. Większość w branży działa z założeniem, że zyski zawsze muszą przeważać nad wydatkami. Jednak w sektorze logistyki i transportu nie wszystko jest takie proste. Większość specjalistów ds. transportu napotyka przeszkody w utrzymaniu stałego przepływu środków pieniężnych. Zwiększona konkurencja na rynku i rosnące zapotrzebowanie na nowe technologie oraz wysokie ceny paliw stanowią duże obciążenie dla działalności operacyjnej. Pomimo dość płynnego środowiska i wielu zmiennych, pewne zasady biznesowe pozostają niezmienne… sprawdzony partner to filar, na którym warto opierać biznes.
Partner na globalne wyzwania
GlobKurier.pl realizuje wysyłkę do ponad 190 krajów, od lat współpracując z największymi firmami transportowymi na świecie. Jak możemy pomóc Twojej firmie? Mamy na swoim pokładzie specjalistów, którzy wspierają firmy w realizacji plany na działalność cross border. Sklepy internetowe, ogólnie rozumiana branża e-commerce, producenci, dystrybutorzy znajdują u nas wsparcie w planowaniu transgranicznej wysyłki towarów. Fracht morski, kolejowy, lotniczy, transport intermodalny — dopasowujemy charakter usług do potrzeb. Chcesz wiedzieć więcej? Złóż konto, wyślij zapytanie i porozmawiaj o możliwościach współpracy z naszym ekspertem.
Sprawdź cennik przesyłek transgranicznych: https://www.globkurier.pl/cennik/przesylki-miedzynarodowe/cross-border
Nie czekaj na lepszy moment! Zapytaj o ofertę już dziś i ruszaj ze sprzedażą. Cross border może okazać się lekarstwem na trudne czasy. Wykorzystaj potencjał niemieckiego rynku przy wsparciu specjalistów GlobKurier.pl.
Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/
Globkurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl
Gdyby ktoś szukał pomysłu na rozwinięcie biznesu.
Właśnie nadeszła pierwsza czkawka Brexit’owa. W UK zawsze brakowało kierowców ciężarówek, ale ostatnio zrobiło się mocno nieciekawie. Brakuje około 90 000 kierowców ciężarówek więc rząd stworzył program wiz tymczasowych na 3 miesiące dla kierowców.
To naprawdę dobry moment, aby otworzyć agencję pracy dla kierowców ciężarówek z zatrudnieniem w UK.