REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUGI SZYBKIE ZWROTY INPOST
przez Grupa zNatury Sp.z.o.o. (Globkurier.pl)
z datą obowiązywania od 20.09.2024r
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin Świadczenia Usługi „szybkie zwroty InPost” (dalej: „Regulamin”) ma zastosowanie wobec świadczonej drogą elektroniczną przez Spółkę Grupa zNatury sp. z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach, al. Wojciecha Korfantego 138a, 40-156 Katowice, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000347353 przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Katowicach, kapitał: 70.000 złotych, REGON: 241472991, NIP: 2220872890 usługi technologicznej związanej z procesem organizacji przewozu przesyłek krajowych oraz międzynarodowych, polegającej na udostępnieniu Klientom możliwości obsługi zwrotu produktów zakupionych za pośrednictwem prowadzonych przez nich sklepów internetowych przez kupujących.
2. Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną Regulamin określa w szczególności:
a) rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną,
b) warunki świadczenia usług drogą elektroniczną,
c) warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną,
d) tryb postępowania reklamacyjnego.
3. Regulamin udostępniany jest w sposób elektroniczny i utrwalany przez użytkownika.
§ 2 DEFINICJE
1. Formularz Szybkie Zwroty InPost – umieszczony na podstronie Szybkie Zwroty InPost w ramach Serwisu Globkurier, który pozwala wprowadzić numer przesyłki dla której ma zostać wygenerowane zlecenie zwrotu.
2. GlobKurier – pośrednik usług kurierskich świadczący usługę Szybkie Zwroty InPost, którym jest Spółka Grupa zNatury sp. z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach, al. Wojciecha Korfantego 138a, 40-156 Katowice, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000347353, Sąd Rejonowy Katowice-Wschód, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Katowicach, REGON: 241472991, NIP: 2220872890.
3. Przewoźnik – podmiot realizujący usługę transportową, którym jest InPost sp. z o.o. z siedzibą ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000543759, Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieście, XI Wydział Gospodarczy, NIP: 6793108059, REGON: 360781085.
4. Kontrahent Klienta – osoba fizyczna lub prawna, która skorzystała z usług sklepu internetowego Klienta. Globkurier i Kontrahent Klienta nie są powiązani w jakikolwiek sposób umową.
5. Klient – Zleceniodawca z zarejestrowanym kontem w serwisie Globkurier.pl prowadzący działalność gospodarczą. Zleceniodawca jest jednocześnie płatnikiem za zrealizowane zlecenia paczkowe w serwisie.
6. Konto Klienta – miejsce w którym po zalogowaniu Klient zarządza zleceniami w serwisie, płatnościami a także aktywacją usług.
7. Szybkie Zwroty InPost – usługa paczkowa świadczona za pośrednictwem sieci maszyn Paczkomaty 24/7 firmy InPost , której Spółka Grupa zNatury sp. z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach (serwis Globkurier.pl) jest pośrednikiem.
§ 3 WARUNKI KORZYSTANIA Z USŁUGI
1. Usługa Szybkie Zwroty InPost jest dostępna dla Klientów, którzy chcą umożliwić wygodny oraz zautomatyzowany proces zlecenia zwrotów zrealizowanych zamówień dla swoich Kontrahentów za pośrednictwem serwisu Globkurier.pl.
2. Świadczenie Usługi Szybkie Zwroty InPost jest odpłatne. Kosztem zlecanych zwrotów obciążany jest zarejestrowany Klient w serwisie Globkurier.pl, który za pośrednictwem swojego Konta Klienta i zakładki Dane Osobowe dokonał jej aktywacji, akceptując jednocześnie warunki niniejszego regulaminu.
3. Świadczenie Usługi odbywa się z udziałem przewoźnika InPost oraz maszyn Paczkomaty 24/7 w ramach wszystkich dostępnych gabarytów przesyłek (A – 8 × 38 × 64 cm, B – 19 × 38 × 64 cm, C – 41 × 38 × 64 cm) do 25kg, w oparciu o aktualny regulamin dostępny na stronie: https://inpost.pl/regulaminy.
4. Okres w jakim możliwe jest wygenerowanie zwrotu określa Klient przy aktywacji usługi w Koncie Klienta, jednakże nie może być on krótszy niż 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia doręczenia Kontrahentowi Klienta przesyłki.
5. Wszystkie zlecenia zwrotów są udostępniane w ramach Konta Klienta i zakładki Zarządzanie lub Historia Przesyłek wraz z oznaczonym statusem ich realizacji.
§ 4 REZYGNACJA ZE ŚWIADCZONEJ USŁUGI
1. Złożenie rezygnacji przez Klienta skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi z chwilą jego skutecznego złożenia.
2. Rozwiązania umowy świadczenia usługi można dokonać w sposób elektroniczny z udziałem Konta Klienta i zakładki Dane Osobowe.
3. Za rezygnacje ze świadczonej usługi na rzecz Klienta w postaci Szybkich Zwrotów InPost nie jest pobierana dodatkowa opłata ze strony serwisu Globkurier.pl
§ 5 CENY USŁUG ORAZ WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Kontrahent Klienta nie jest obciążany dodatkowymi kosztami z tytułu dokonania zlecenia zwrotu przesyłki za pośrednictwem formularza Szybkie Zwroty InPost. Formularz dostępny jest w serwisie Globkurier.pl pod adresem: https://www.globkurier.pl/oferta/szybkie-zwroty-inpost.
2. W ramach usługi Szybkie Zwroty inPost koszt przesyłki wynosi 8,47 PLN netto, niezależnie od gabarytu paczki (A, B, C), który jest również powiększony o opłatę paliwową w wysokości 18% co daje łączną kwotę 9,99 PLN netto. Powyższa kwota netto powiększana jest również o podatek VAT w wysokości 23%.
3. Kosztem realizacji usługi szybkiego zwrotu obciążany jest Klient serwisu Globkurier.pl na podstawie domyślnej i skonfigurowanej formy płatności w Koncie Klienta (pre-paid, pre-paid faktura zbiorcza, płatność odroczona).
4. W przypadku braku dostępnych środków pre-paid niezbędnych do pokrycia Zlecenia lub zaległości na Koncie Klienta Globkurier zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zlecenia.
5. W przypadku opóźnień lub braku płatności przez Klienta serwis Globkurier zastrzega sobie prawo do wyłączenia usługi.
6. Serwis Globkurier.pl zastrzega sobie możliwość zmiany cen usługi w dowolnym momencie. O każdej zmianie cennika użytkownicy będą poinformowani w sposób elektroniczny pod adres email widniejący w Koncie Klienta.
§ 6 REKLAMACJE
1. Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji dotyczącej realizacji usługi.
2. Tryb postępowania reklamacyjnego jest tożsamy z trybem reklamacyjnym wskazanym w Ogólnym regulaminie świadczenia usług, zamieszczonym na stronie https://www.globkurier.pl/regulamin i wskazany w pkt 5.
§ 7 PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych jest Grupa zNatury sp. z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach, al. Wojciecha Korfantego 138a, 40-156 Katowice, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000347353 przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Katowicach, REGON: 241472991, NIP: 2220872890.
2. Globkurier przetwarza wszelkie dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 ze zm.).
3. Informacje dotyczące przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Globkurier znajdują się w zasadach polityki prywatności, które są zamieszone w serwisie Globkurier.pl na stronie https://www.globkurier.pl/polityka-prywatnosci.
4. Dane osobowe Klienta oraz Kontrahenta Klienta są udostępniane InPost Sp. z o.o. w celu realizacji zlecenia w ramach wykonania usługi. Udostępnienie danych osobowych jest konieczne w celu wykonania usługi.
5. Klient rozpoczynając korzystanie z usługi wyraża zgodę na udostępnianie danych osobowych na zasadach określonych w niniejszym regulaminie. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, lecz konieczne do aktywacji usługi oraz realizacji zlecenia.
6. InPost Sp. z o.o. jest odrębnym od Globkurier administratorem danych osobowych, w związku z czym informacje o sposobie przetwarzania i ochrony danych osobowych Klienta oraz Kontrahenta przez InPost Sp. z o.o. udostępnione są w sposób przewidziany przez InPost Sp. z o.o.
§ 8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Globkurier zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w dowolnym czasie w związku ze zmianą specyfikacji przewoźnika, zmianami prawnymi, zmianą ceny usługi.
2. W przypadku wprowadzenia zmian w regulaminie usługi Szybkie Zwroty InPost Globkurier zobowiązuje się poinformować o tym fakcie aktywnych użytkowników w sposób elektroniczny na wskazany w Koncie Klienta adres email.
3. W przypadkach nieuregulowanych w regulaminie dotyczącym stosowania przepisów polskiego kodeksu cywilnego oraz innych przepisów prawa.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji w serwisie Globkurier.pl.