Decathlon zwroty do sklepu – jak zareklamować towar?
Zamawianie towarów online jest obecnie niezwykle popularne. Nie ma w tym nic dziwnego, można bowiem dzięki temu zaoszczędzić dużo czasu. Taka forma zakupu jest zatem świetna w zasadzie dla każdego, bez względu na wiek. Warto jednak dobrze przemyśleć zakup, aby nie musieć zwracać zamówionych produktów. Co jednak jeśli nie ma innego wyjścia? Ile czasu mamy na zwrot produktów oraz co można oddać? Wiele zależy od samego sklepu. Niektóre z góry naliczają dodatkową opłatę za koszty dostawy. Jak wyglądają zwroty w sklepie Decathlon? To miejsce o dosyć specyficznym, raczej sportowym asortymencie. Co za tym idzie, ma do zaoferowania wysokiej jakości odzież sportową, różnego rodzaju sprzęty, a także ciekawe rozwiązania do wyposażenia siłowni. Czy takie produkty można zwracać? Najlepiej jeszcze przed zakupem zapoznać się z zasadami obowiązującymi w tym sklepie, a także sprawdzić, z jakiego usług kuriera możesz skorzystać. To one bowiem odpowiadają za koszt wysyłki oraz czas, w jakim paczka dotrze do odbiorcy.
Spis treści
Decathlon zwroty w sklepie online
Już przed złożeniem zamówienia w sklepie online warto sprawdzić, jaki okres na ewentualny zwrot lub wymianę obowiązuje. W większości sklepów online jest to 14 dni, czyli dokładnie tyle, ile według ustawy ma każdy konsument, aby zwrócić zakupiony, pełnowartościowy towar. Jeśli masz wybór, warto zdecydować się na zwrot za pośrednictwem kuriera. Tani kurier taki jak GlobKurier.pl pozwoli Ci skorzystać z opcji dostawy z każdego punktu również poza granicami kraju. W naszej ofercie znajduje się aż 192 przewoźników, którzy obsługują zwroty na najwyższym poziomie. Dzięki naszej stronie skorzystasz z ich usług w korzystnej cenie i bez problemu zwrócisz produkt w określonym czasie. Jesteśmy światowej klasy brokerem usług kurierskich, który stale powiększa swoją ofertę oraz zasięgi. Dzięki tak kompleksowej usłudze możesz w krótkim czasie nie tylko odebrać produkty, ale również wymienić je lub zwrócić.
Decathlon zwroty online – co można zwrócić i ile mamy na to czasu?
Według praw konsumenckich nie każdy towar podlega zwrotowi. Są bowiem takie elementy np. garderoby, które mają zbyt bliski kontakt z ciałem, aby możne je było oddać. Z reguły tyczy się to bielizny czy kostiumów kąpielowych. Na szczęście jednak większość produktów, która znajduje się w bogatej ofercie sklepu Decathlon, podlega zwrotom.
Podczas zakupu produktów w tym sklepie należy mieć na uwadze, że okres, który przysługuje na zwrot to dni kalendarzowe, a nie robocze. Co sprawia, że jeśli ostatni dzień wypada w niedziele i wtedy postanowisz nadać paczkę, może ona nie zostać zabrana, a tym samym termin przepadnie. Na szczęście w przypadku sieci Decathlon ten okres jest znacznie wydłużony i opiewa na aż 90 dni! To jednak nie wszystko, jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem karty stałego klienta, możesz zwrócić produkt w ciągu 365 dni. Warto mieć też na uwadze, że w każdym sklepie obowiązuje konkretny formularz przypisany do zwrotów artykułów, który należy wypełnić i dołączyć do swojego zamówienia. Produkt powinien być właściwie zabezpieczony przed wysyłką, a także zawierać dowód zakupu lub numer zamówienia, a do tego mieć metkę, aby można go było później wystawić do sprzedaży. Wszystkie te elementy są bardzo ważne i mogą wpłynąć na decyzję sprzedawcy odnośnie przyjęcia zwrotu lub wymiany.
Decathlon – koszty dostawy po stronie sprzedawcy czy kupującego?
Każdy sklep ma inaczej określone metody zwrotu i reklamacji. Tyczy się to także tego, po czyjej stronie leży pokrycie kosztów wysyłki. W przypadku sklepu Decathlon to osoba zwracająca produkt odpowiada za opłacenie przesyłki. Warto zatem znaleźć miejsce, w którym jest tanio, a sam proces nadania paczki nie jest skomplikowany. Doskonale sprawdzi się intuicyjny serwis GlobKurier.pl. Znajdziesz w nim wygodne formy dostawy, różnych przewoźników oraz szybki, wręcz ekspresowy czas wysyłki.
Na stronie Decathlon warto założyć wcześniej konto klienta. Dobrze jest zrobić to już na etapie składania zamówienia, aby móc później w bezproblemowy sposób wybrać produkt, który chcesz zwrócić i odesłać go na wskazany adres. W przypadku Decathlon jest to wyznaczony magazyn, w którym przyjmowane są wszystkie produkty ze zwrotów, reklamacji oraz wymiany. Należy mieć także na uwadze fakt, aby przy wypełnianiu formularza zwrotnego zaznaczyć, czy życzysz sobie odbiór produktu prosto z Twojego domu. Dzięki temu zaoszczędzisz czas oraz siły na przewożenie przesyłki do punktu kurierskiego. Ta metoda jest najchętniej wybierana zarówno przez większe, jak i mniejsze firmy, a także osoby prywatne.
Decathlon reklamacje – jak przebiega proces zwrotu paczek?
Poza zwrotem paczek lub wymianą warto także pamiętać o kwestiach związanych z procesem reklamacji. W tym przypadku wiele zależy od decyzji sprzedawcy odnośnie zasadności reklamacji. Jeśli okaże się, że towar, który chcesz zwrócić, nie jest pełnowartościowy lub możliwa jest jego naprawa, żądanie zwrotu środków nie zostanie uwzględnione. Oczywiście w tym przypadku paczka zostanie odesłana, jednak już nie musisz pokrywać kosztów wysyłki.
Według ustawy każdy sklep ma 30 dni na rozpatrzenie zgłoszenia. Często nawet przed upływem tego okresu na Twoim koncie pojawiają się środki ze zwrotu. Dzięki temu możesz zakupić nowy produkt. Warto pamiętać, aby również podczas ich pakowania zadbać o odpowiednie zabezpieczenia, takie jak wypełnienie i karton. Dzięki temu dotrą one do magazynu w dobrym stanie, bez dodatkowych wad. Z całkowicie bezpiecznych i tanich usług możesz skorzystać dzięki brokerowi kurierskiemu GlobKurier.pl. Możliwość dopasowania usługi do potrzeb zarówno firm, jak i klientów indywidualnych pozwoli Ci znaleźć ofertę idealną dla siebie.
Decathlon zwroty online – gdzie wysłać paczkę?
Sklep Decathlon ujednolicił adres wysyłki produktów przeznaczonych do zwrotu, wymiany czy artykułów wadliwych. Z racji tego, że nie w każdym mieście dostępny jest stacjonarny punkt Decathlon, wszystkie artykuły kierowane są na adres magazynu. Mieści się on w Łodzi, a na paczce oraz w formularzu na stronie przewoźnika należy podać taki adres: Centrum Zaopatrzenia Regionalnego, ul. Ofiar terroryzmu 11 września 14, 92-410 Łódź. Poprawne wpisanie adresu sprawi, że paczka sprawnie i szybko dotrze do punktu. Możesz także umieścić towar w paczkomacie. Pamiętaj jednak, że wówczas musisz dostarczyć go samodzielnie, a do tego nie każdy produkt zmieści się w skrytkach, warto go zatem wcześniej dokładnie wymierzyć, a najlepiej również zważyć. Wszystkie informacji co do wielkości paczek, dostępne są na stronie GlobKurier.pl.
Decathlon– zwrot prosto na konto
Zwracając paczkę, należy pamiętać o tym, aby wpisać numer konta, na który mają trafić środki, dzięki czemu unikniesz ewentualnych opóźnień. Warto także wspomnieć, że na zwrot kosztów należy czekać do 14 dni od momentu dostarczenia przesyłki do magazynu. W tym czasie zespół odpowiedzialny za rozpatrywanie zwrotów sprawdza paczkę oraz towar, który znajduje się wewnątrz i zleca przelew na konto. Z reguły jednak cały proces nie trwa dłużej niż kilka dni. Jeśli zatem zależy Ci na tym, aby otrzymać go jak najszybciej, warto zadbać o to, aby paczka nadana była możliwie sprawnie. Dzięki usługom brokera kurierskiego GlobKurier.pl znajdziesz przewoźnika, który dostarczy Twoją paczkę ekspresowo. Do tego sam proces korzystania ze strony jest bardzo prosty i intuicyjny, bez względu na to, czy znajdujesz się w Polsce, czy poza granicami kraju. Nasze usługi świadczone są aż w 192 krajach przez 50 przewoźników, zatem wybór jest naprawdę ogromny. Pamiętaj jednak, aby zadbać o odpowiednie zapakowanie towaru. Musi być on pełnowartościowy, dlatego ważne jest, aby wybrać odpowiednie wypełnienie paczki, takie jak wióry lub folia bąbelkowa. Sam karton natomiast powinien być na tyle wytrzymały, aby nie otworzył się podczas transportu. Warto także zadbać o zaklejenie go trwałą taśmą. Wewnątrz należy umieścić formularz zwrotny.