Morele zwrot – jak zwrócić towar?
W czasach, kiedy wszystko przeniosło się do internetu, również zakupy w tej formie stały się niezwykle popularne. Wiążą się one jednak z ryzykiem, że produkty, które zakupimy, nie będą na nas pasowały. Wówczas trzeba zająć się zwrotem artykułów do sklepu. Każdy serwis ma swoje zasady w tym zakresie. Wiele je łączy, ze względu na zapisy w prawach konsumenta, które obowiązują każdego sprzedawcę. Z reguły każdy nabywca ma 14 dni na zwrot produktów do sklepu. Warto pamiętać, że mowa o dniach kalendarzowych, a co za tym idzie, również weekendowych, podczas których często zwrot staje się niemożliwy. Należy zatem mieć na uwadze, aby zmieścić się w ramach czasowych i zawczasu zlecić odebranie paczki przez kuriera. Niektóre serwisy mają dopracowany w każdy calu sposób zwrotu, łącznie z wybranym kurierem, jednak nie wszystkie. Często to właśnie po stronie kupującego leży kwestia znalezienia odpowiedniego przewoźnika. Wówczas wyjątkowo ważna będzie cena, a także wygodny sposób odebrania paczki i oczywiście dostarczenia jej do sklepu. Nie zapomnij również o terminowości. Sprawdźmy, jak ten proces przebiega w sklepie morele.net.
Spis treści
Morele zwrot – jak przebiega?
Po zakupie towaru w sklepie z artykułami elektrycznymi, czyli Morele, możesz zwrócić zakupione produkty bez podawania przyczyny. Wystarczy oczywiście zapoznać się z zasadami, które obowiązują na tej stronie, dzięki temu unikniesz ewentualnych problemów i nieuwzględnienia zwrotu produktów. Na stronie Morele zwrócisz paczkę bez żadnych problemów, a proces jest bardzo intuicyjny i prosty. Warto jednak poznać podstawowe zasady. Przebrnięcie przez wszystkie etapy, krok po kroku z pewnością ułatwi Ci zadanie.
1. Po pierwsze formularz, który znajduje się na stronie, wymaga od Ciebie wskazania, czy produkt został zakupiony przez zarejestrowanego użytkownika, czy takiego, który nie posiada swojego konta. W tym miejscu system przekierowuje użytkownika w konkretne miejsce. Jeśli jesteś zarejestrowany, masz z pewnością dostęp do wszystkich produktów, które nabyłeś w sklepie Morele. Możesz wówczas wybrać konkretne artykuły, które chcesz zwrócić. Natomiast jeżeli zamawiasz jako gość, bez zarejestrowanego konta, zostaniesz przekierowany do innego formularza, z którego możesz skorzystać bez konieczności logowania.
2. W formularzu należy zaznaczyć wszystkie opcje związane z adresem, numerem konta, a także formą wysyłki, warto pamiętać, aby dokładnie wypełnić każdy podpunkt, aby zwrot środków trafił bezpośrednio na Twoje konto.
3. Przychodzi czas na zapakowanie paczki. W tym miejscu nie zapomnij zachować oryginalnego opakowania. Sprzęty elektroniczne, które zostaną go pozbawione, mogą nie nadawać się do ponownej sprzedaży. Warto zatem zachować je, a także pamiętać o włożeniu do pudełka wszystkich elementów łącznie z gwarancją i instrukcją obsługi. Tak przygotowana paczka musi zostać umieszczona w jeszcze jednym, zabezpieczającym pudełku. Warto je dodatkowo wypełnić wiórami lub innego rodzaju materiałem, który sprawi, że paczka będzie całkowicie chroniona przed uszkodzeniem. Jest to szczególnie ważne w przypadku szklanych lub delikatnych produktów, a także elektroniki. Producent może nie rozpatrzyć pozytywnie zwrotu lub reklamacji, jeżeli towar zostanie uszkodzony podczas transportu.
4. Wygeneruj etykietę zwrotu od wybranego kuriera. Możesz także wybrać własną opcję i skorzystać z pomocy GlobKurier. Mamy do zaoferowania zarówno krajowych, jak i międzynarodowych przewoźników i to w najlepszych cenach na rynku. W naszej ofercie znajduje się aż 50 firm kurierskich, zatem sam możesz zdecydować, która forma najbardziej Ci pasuje. Przed wysłaniem nie zapomnij wydrukować etykiety, którą należy umieścić na wierzchu paczki, dzięki temu zwrot będzie w ogóle możliwy.
5. Na ostatnim etapie paczka dociera do odbiorcy, a po kilku dniach na Twoim koncie pojawiają się środki ze zwrotu. Cały proces z reguły przebiega dosyć szybko i sprawnie, jednak zależy to w dużej mierze od ilości paczek oraz czy prawidłowo wypełniłeś formularz zwrotu.
Morele net zwroty – kto ponosi koszty wysyłki?
Odsyłając paczkę ze zwrotem, należy także sprawdzić, kto ponosi koszty nadania przesyłki. Wchodząc w zakładkę zwroty Morele, można od razu zauważyć, że to nadawca opłaca swoją przesyłkę. Na stronie do wyboru jest kilka sposobów nadania paczki, które oczywiście różnią się od siebie pod względem kwoty. Jeśli masz zamiar zwrócić paczkę, będąc za granicą, warto skorzystać z oferty GlobKurier. Ten ceniony broker usług kurierskich ma w swojej ofercie naprawdę korzystne propozycje, które pozwolą Ci na nadanie zwrotu lub reklamacji aż ze 192 krajów! Możesz zatem dopasować ofertę do swoich wymagań. Również w przypadku krajowych przesyłek warto sprawdzić, czy propozycje dostępne na naszej stronie nie będą dla Ciebie korzystniejsze finansowo. Niektóre produkty dostępne na stronie Morele pochodzą od sprzedawców z Marketplace, wówczas należy nadać paczkę bezpośrednio do sprzedawcy. Wszystkie dane do przesyłki przesyłane są wtedy na adres e-mail. Sklep zastrzega sobie również prawo nieprzyjęcia zwrotu po upłynięciu 14 dni kalendarzowych. Warto zatem nadać go wcześniej, aby termin dostawy nie został przekroczony. Jeśli masz zamiar wysłać kilka produktów, zapakuj je w jeden zbiorczy karton i oznacz specjalną etykietą. Ich zwrot zostanie rozpatrzony w tym samym czasie, a środki szybko pojawią się na Twoim koncie. Produkty zakupione w tym sklepie powinny zostać nadane do oddziału Morele Sosnowiec.
Morele.net Sp. z o. o.
Dział Obsługi Zwrotów (DOZ)
ul. Wiejska 166
41-216 Sosnowiec
Morele zwrot towaru – warunki otrzymania środków na konto
Niezwykle istotną kwestią jest oczywiście otrzymanie zwrotu pieniędzy za odesłany produkt. Ogromne znaczenie ma czas, w którym nadamy przesyłkę. Oczywiście warto też wziąć pod uwagę, że koło 2-3 dni będzie ona w podróży. Natomiast, gdy dotrze do sprzedawcy, czyli w tym przypadku sklepu Morele, zastrzega on sobie, że odeśle środki na konto w okresie nie dłuższym niż 3 dni robocze. Po upływie tego okres, jeżeli na koncie nadal nie pojawi się zwrot, dolicza do niego 50 zł za zwłokę! Jest to ewenement na polskim rynku. Taka forma ukłonu w stronę kupującego dobrze wpływa na wizerunek sklepu. Możesz mieć zatem pewność, że bardzo szybko Twoje konto zostanie zasilone, a co za tym idzie, będziesz mógł zakupić produkt, który spełnia wszystkie Twoje oczekiwania. Warto wspomnieć, że nie jest to jedynie akcja promocyjna. Co do zasadności przyjęcia towarów ze zwrotu obowiązuje kilka podpunktów, które informują kupującego, w jakich przypadkach produkt może nie zostać przyjęty. Artykuły takie jak depilatory, golarki, prostownice czy suszarki, czyli artykuły higieniczne nie mogą zostać otwarte. Opakowanie musi być zapieczętowane. Dzięki temu sklep zyskuje pewność, że nie były one używane i można je z powrotem wystawić do sprzedaży. Produkty cyfrowe nie mogą natomiast zawierać zapisanych danych. Jeżeli towar został użyty, nie podlega zwrotowi. Produkty multimedialne takie jak np. programy komputerowe, powinny zostać dostarczone w oryginalnym opakowaniu. Jeśli któryś z tych warunków się nie zgadza, warto skontaktować się z obsługą klienta i indywidualnie ustalić formę odstąpienia od umowy.
Morele reklamacja – jak jej dokonać?
W sklepie Morele, tak jak w każdym internetowym serwisie można dokonać reklamacji zakupionych towarów. Możesz to zrobić w dwojaki sposób — albo bezpośrednio u producenta, albo za pośrednictwem sklepu morele.net. Pierwsza opcja jest zdecydowanie szybsza i sprawniejsza, do tego często producent wysyła własnego kuriera pod drzwi kupującego, a później w ten sam sposób odsyła naprawiony lub nowy towar. Na stronie Morele znajdują się dwa osobne formularze dedykowane do każdego z tych rozwiązań. Warto także wspomnieć, że produkt powinien być wówczas odpowiednio zapakowany i zabezpieczony. Reklamacji podlegać będą jedynie wady, które zostały uwzględnione w zgłoszeniu. Jeżeli podczas wysyłki pojawią się dodatkowe uszkodzenia, producent może ich nie przyjąć, warto o tym pamiętać podczas pakowania.